Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Dere som går på pergo/letrozol/femar osv. Er det pga alder eller andre årsaker? Spørr fordi jeg selv er over 35 og lurer på om jeg burde ordne meg noe sånt jeg også :)

Har bare vært hos gyn en gang og hun fant en vanncyste men sa at det ikke var så farlig. Var der pga den anbefalte livmorhalsprøven og litt krøll med mensen. Nå ser den ut til å ha stabilisert seg men jeg skal dit igjen. Hun har ikke tatt noen hormonprøver o.l. Hva anbefaler dere at jeg skal snakke med henne om; altså skal jeg f.eks si hun skal sjekke mine hormoner eller hva? Kanskje dumt spørsmål men jeg har 0 erfaring når det gjelder mensen krøll, hormoner, "hjelpemidler" for å bli gravid osv så dermed føler jeg at jeg må rådføre meg litt her først før jeg snakker men gyn igjen da jeg har time igjen snart.

Måtte settes på hormoner da jeg har pcos og ingen el av meg selv... skulle gjerne vært foruten da det gjør meg veldig hormonell, men er vel verdt det tilslutt :-)

Måtte settes på hormoner da jeg har pcos og ingen el av meg selv... skulle gjerne vært foruten da det gjør meg veldig hormonell, men er vel verdt det tilslutt :)

Belønningen til slutt er så verdifull, at alt man gjør på vei dit er verdt det, selv om det kan føles slitsomt innimellom <3 Håper det klaffer for oss alle snart :)

Det er ikke samme virkestoffet, så da går det nok ikke å sammenligne dosen :)
Okey, takk for svar :) Det hørtes bare så voldsomt ut når forskjellen var så stor, og jeg ble jo gravid i første pausemnd på enkel pergokur, men fikk ikke en gang el på enkel letrozolkur.

Okey, takk for svar :) Det hørtes bare så voldsomt ut når forskjellen var så stor, og jeg ble jo gravid i første pausemnd på enkel pergokur, men fikk ikke en gang el på enkel letrozolkur.
Du får høre om du ikke kan få prøve dobbel :-)

Ja om jeg får kontakt med gyn i morgen skal jeg høre :) Hadde vært veldig greit å fått starta med en gang!
Ja, det er kjedelig å måtte vente en hel syklus!

Jeg har jo fått Letrozol gjennom privat gyn, om det ikke klaffer denne mnd ska jeg inn for å sjekke el neste runde. Men er det mulig å ringe fastlegen og spør om en blodprøve for å se om jeg har hatt el ? Ser det er mange som går å tar blodprøve :) tenker det vil være litt billigere enn hun privat gyn (usikker på om hu tar blodprøver, har sjekker me ul cd 12 tidligere)

Jeg har jo fått Letrozol gjennom privat gyn, om det ikke klaffer denne mnd ska jeg inn for å sjekke el neste runde. Men er det mulig å ringe fastlegen og spør om en blodprøve for å se om jeg har hatt el ? Ser det er mange som går å tar blodprøve :) tenker det vil være litt billigere enn hun privat gyn (usikker på om hu tar blodprøver, har sjekker me ul cd 12 tidligere)

Om du går til privat gynekolog pga at de med offentlige avtale tar litt tid å få time hos, så kan du jo gå hos henne du går hos nå og i tillegg stå i venteliste hos en med kommunal avtale etter henvisning fra legen. Slik må du ikke vente med behandlingen og til slutt kan du ta utskrift og levere det når du får time hos venteliste gynekologen.

IMG_5279.JPG Hei, jeg har pco og begynte på min første letrozolkur denne syklusen. Er på CD13 i dag, og fikk det jeg tolker som positiv eggløsningstest både i går og i dag + høyere temperatur i dag. Opplever å ha litt rosa på papiret når jeg tørker meg nå, noen som har opplevd og vet hva det kan bety..? (Bilde er fra CD 10- i dag, CD 13)

Hei!

Er det noen som har brukt femar/letrozole for å bli gravide som har erfaring med prøving av nestemann? Har det vært behov for hormonstøttw da også? Eller har kroppen greid å ordne opp selv?

Back
Topp