Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Har ett veldig godt eksempel på 1,5år som sitter her ved siden av meg;)

Ble også gravid etter påske da vi starta på prøving på nr 2, endte dessverre i en sa..men letrozol fungerer på meg:)
Jeg gikk rett på dobbel. Vil prøve enkel denne mnd å se om det funker. Så har jeg resepten lenger også :)

Endelig kom mensen igjen og vi skal til på dobbel kur Leteozol :D

Hei. Jeg hadde veldig ustabil syklus og dro til gynekolog som fant ut at jeg ikke hadde eggløsning..
Jeg ble da satt på dobbel pergokur, fikk eggløsning med en gang og ble gravid etter tre måneder. Det endte dessverre i en MA i uke 9 denne uken.. Fikk piller i går og er nå glad det er overstått.

Men jeg lurte på om det er noen andre som har fått stabilisert syklusen med pergo og har opplevd en ma vet hvordan syklusen vil bli nå? Jeg kunne ha syklus på opptil 80 dager, og kjenner at jeg er utålmodig etter å prøve igjen :)

Hei. Lenge siden jeg har vært aktiv på tråden her nå. Tatt en pp med enkel dose letrozol uten at jeg fikk eggløsning. Etter 60 dager var enda ikke tanta kommet igjen og jeg er nylig ferdig med en 10 dagers provera kur og venter på blødning. Gyn anbefalte meg pausemnd fra letrozol nå av en eller annen grunn. Trodde ikke det var nødvendig?? Men må vell bare lystre neste runde med letrozol, neste syklus blir det dobbel dose.

Hei. Lenge siden jeg har vært aktiv på tråden her nå. Tatt en pp med enkel dose letrozol uten at jeg fikk eggløsning. Etter 60 dager var enda ikke tanta kommet igjen og jeg er nylig ferdig med en 10 dagers provera kur og venter på blødning. Gyn anbefalte meg pausemnd fra letrozol nå av en eller annen grunn. Trodde ikke det var nødvendig?? Men må vell bare lystre neste runde med letrozol, neste syklus blir det dobbel dose.
Uff så kjipt! Jeg hadde også nettopp en pp på enkel kur som heller ikke ga eggløsning. Etter 35 dager fikk jeg beskjed om å starte på provera igjen i 7 dager. Nå har jeg fått igjen mensen og startet på dobbel kur leteozol :) jeg fikk beskjed om å prøve letrozol i 6mnd uten pause, så trodde ikke det skulle være nødvendig? skal du ha pausemnd denne mnd og så dobbel kur neste mnd?

Ja d var det jeg også trodde, Men gyn på kvinneklinikken mente jeg skulle ha pausemnd fra letrozol denne syklusen forså å ta dobbel letrozol i neste pp. SÅÅÅ kjedelig med så mye venting. Først vente 60 dager for å beg på provera for å ikke ta letrozol blir vell ikke noe for i 2020 her utålmodig sjel

Ja d var det jeg også trodde, Men gyn på kvinneklinikken mente jeg skulle ha pausemnd fra letrozol denne syklusen forså å ta dobbel letrozol i neste pp. SÅÅÅ kjedelig med så mye venting. Først vente 60 dager for å beg på provera for å ikke ta letrozol blir vell ikke noe for i 2020 her utålmodig sjel
Trodde det var fordelen med letrozol at man slapp pausemnd? Off ja den ventingen er tung og kjip! :( men har du el av deg selv da eller risikerer du å måtte gå på enda en kur med provera?

Har ikke EL av meg selv nei, eller DVS si skjeldent. Tror ikke jeg gidder vente 60 dager før neste periode :-)

Har ikke EL av meg selv nei, eller DVS si skjeldent. Tror ikke jeg gidder vente 60 dager før neste periode :-)
Akuratt som meg da ;) så nei d sjønner jeg godt! Så glad for at jeg "bare" måtte vente 35 dager før jeg kunne starte på provera igjen :)

Hei! Jeg er nettopp ferdig med min første runde med Letrozol.

Jeg er veldig usikker på om jeg får rett behandling. Jeg har el av meg selv, men lang syklus (37-45 dager) og kort lutealfase.
Jeg fikk en sønn etter Primolutt og Pergo i 2013. I fjor oppdaget jeg at jeg hadde kort lutealfase (10 dager). Jeg fikk da Crinone (progesteronstøtte). Jeg skulle starte på det 2 dager etter El, og jeg ble direkte gravid. Det resulterte i MA i uke 9. Jeg ble på nytt gravid på første el, men i uke 10 oppdaget de tom fostersekk.

Den ene gynekologen vil at jeg skal bruke Crinone til tross for to aborter med det (jeg er redd Crinone har skapt graviditeter som ikke var "meningen"). I tillegg mener hun jeg bør bruke Albyl-e (blodfortynnende). Ingen tester er tatt. Jeg kontaktet ny gynekolog som mener jeg kun bør ta Letrozol/Femar. Det er det jeg forsøker nå, så får vi se hvordan det går. Jeg er livredd for å ta feil valg, som igjen kan føre til flere aborter.

Fikk brev fra gyn idag om at jeg skal ta blodprøve på dag 21 denne pp også for å se om jeg nå får el på dobbel kur letrozol :)

Spørsmål til dere som går på Femar/Letrozol eller Pergo:

Jeg har tatt min første runde med Letrozol denne måneden. Jeg er på cd12 og har eggehvitt sekret/utflod likt det jeg har når jeg har eggløsning. El Testene er ikke positive. Normalt sett har jeg aldri el før etter cd 21. Vil det si at kroppen prøver på el tidligere denne runden, eller er det vanlig med tidligere utflod/sekret, eventuelt el når man går på Letrozol? (Jeg mener å ha lest at mange får senere el enn normalt med Pergo/Femar/Letrozol)

Last edited:
Hvordan går det? :)
Jeg tok litt ferie herfra jeg, men er tilbake nå ;)
Jeg testet etter el denne pp men gav helt opp på cd 18 da testene var supersvake, jeg gav meg med at jeg ikke fikk el denne pp heller.. Men idag fikk jeg svar på blodprøven som viste høy verdi som betyr at jeg har hatt el :D

Jeg tok litt ferie herfra jeg, men er tilbake nå ;)
Jeg testet etter el denne pp men gav helt opp på cd 18 da testene var supersvake, jeg gav meg med at jeg ikke fikk el denne pp heller.. Men idag fikk jeg svar på blodprøven som viste høy verdi som betyr at jeg har hatt el :D

Så utrolig bra :D rart at ikke testene slo ut, men da vet du i hvertfall at du ikke kan stole på dem :p krysser fingrene for at det klorer seg fast en spire hos deg :)

Så utrolig bra :D rart at ikke testene slo ut, men da vet du i hvertfall at du ikke kan stole på dem :p krysser fingrene for at det klorer seg fast en spire hos deg :)
Ja kjempe! :) nei aldri mer de testene vertfall :p har kjøpt inn CB digital til evt neste gang ;)

Jeg ble gravid med mitt 1. barn etter første på med dobbel femar. Vi er nå prøvere på nummer to. kan jeg fortsette å bruke samme resept som sist, eller må jeg en tur innom legen først? Er redd hun vil si at vi må prøve på egenhånd først... brukte så lang tid sist og har lange sykluser, så vil ikke vente lengre enn nødvendig denne gangen :) Noen som vet?

Back
Topp