Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Hei!

Er det noen som har brukt femar/letrozole for å bli gravide som har erfaring med prøving av nestemann? Har det vært behov for hormonstøttw da også? Eller har kroppen greid å ordne opp selv?
Jeg brukte pergo sist, og ble gravid i første pausemnd. Hadde et håp om at det skulle ordne seg selv denne runden da jeg filk el i første syklus etter fødsel, men det ble desverre med den ene gangen, så nå går jeg på letrozol og håper det gjør susen :)

Jeg brukte pergo sist, og ble gravid i første pausemnd. Hadde et håp om at det skulle ordne seg selv denne runden da jeg filk el i første syklus etter fødsel, men det ble desverre med den ene gangen, så nå går jeg på letrozol og håper det gjør susen :)

Letrozol måtte til hos meg sist. Pergo funka ikke. Men jeg har el av meg selv da( i følge tester hvertfall).
Men måtte letrozol til før det satt (uten å miste)

Hadde håpa det gikk av seg selv nå så vi kanskje kunne blitt overraska av en graviditet i stedefor å prøve så hardt :-p

Mini er tross alt bare seks mnd

Jeg måtte bruke Pergotime for å få eggløsning sist jeg ble gravid, men etter graviditeten fikk jeg eggløsning av meg selv og ble spontant gravid igjen.

Letrozol måtte til hos meg sist. Pergo funka ikke. Men jeg har el av meg selv da( i følge tester hvertfall).
Men måtte letrozol til før det satt (uten å miste)

Hadde håpa det gikk av seg selv nå så vi kanskje kunne blitt overraska av en graviditet i stedefor å prøve så hardt :p

Mini er tross alt bare seks mnd
Åh, fikk du ikke el av pergo da? Tok du enkel eller dobbel dose letrozol? :) Jeg får pgså positive tester, men egget slipper desverre ikke :(

Jeg og hadde et håp om det, så derfor starta vi aldri oppigjen med prevensjon, men tiden gikk og nå er vi her da, langt over et år siden fødsel og fortsatt ingen spire :p

Åh, fikk du ikke el av pergo da? Tok du enkel eller dobbel dose letrozol? :) Jeg får pgså positive tester, men egget slipper desverre ikke :(

Jeg og hadde et håp om det, så derfor starta vi aldri oppigjen med prevensjon, men tiden gikk og nå er vi her da, langt over et år siden fødsel og fortsatt ingen spire :p
Det er mulig jeg heller ikke har el av meg selv. Men jeg er jammen ikke helt sikker:-) jeg tok enkel dose og satt på andre runde:-)

Fått mye mer elslim
Nå etter fødsel så tenkte kanskje jeg faktisk hadde el hver mnd nå.. men man vet jo ikke om egget slipper..

Jeg gikk på dobbel pergokur når jeg ble gravid med lillegutt. Etter fødsel fikk jeg el av meg selv, men nå er kroppen tilbake til å tulle igjen. Egget slipper ikke virker det som. Utifra el-testene å lese i alle fall. Får ikke helt positive tester, kun nesten, så blir de svakere igjen for så å bli sterkere. Jeg har sendt mail til gynekologen min nå og får forhåpentligvis time der neste uke (privat). Tror nok jeg trenger hjelp med andremann også..

Det er mulig jeg heller ikke har el av meg selv. Men jeg er jammen ikke helt sikker:) jeg tok enkel dose og satt på andre runde:)

Fått mye mer elslim
Nå etter fødsel så tenkte kanskje jeg faktisk hadde el hver mnd nå.. men man vet jo ikke om egget slipper..
Nei det er ikke greit å vite altså. Får krysse fingrene for at du slipper ny runde letrozol da og st det klaffer så fort som mulig :)

Nei det er ikke greit å vite altså. Får krysse fingrene for at du slipper ny runde letrozol da og st det klaffer så fort som mulig :)

Håper det klaffer for deg også snart:-)

Dere som går på pergo/letrozol/femar osv. Er det pga alder eller andre årsaker? Spørr fordi jeg selv er over 35 og lurer på om jeg burde ordne meg noe sånt jeg også :)

Har bare vært hos gyn en gang og hun fant en vanncyste men sa at det ikke var så farlig. Var der pga den anbefalte livmorhalsprøven og litt krøll med mensen. Nå ser den ut til å ha stabilisert seg men jeg skal dit igjen. Hun har ikke tatt noen hormonprøver o.l. Hva anbefaler dere at jeg skal snakke med henne om; altså skal jeg f.eks si hun skal sjekke mine hormoner eller hva? Kanskje dumt spørsmål men jeg har 0 erfaring når det gjelder mensen krøll, hormoner, "hjelpemidler" for å bli gravid osv så dermed føler jeg at jeg må rådføre meg litt her først før jeg snakker men gyn igjen da jeg har time igjen snart.
Jeg fikk det fordi mannen har dårlige svømmere. Så da fikk jeg det i håp om å bli supert fertil så vi kanskje skulle få det til selv. Men hjalp ingenting. Mister sexlysten og kroppen "skrudde" seg av.

Husker ikke fra sist jeg gikk på letrozol mn er det flere som har blitt lettere hissig og irriterer seg over alt? Var tortur å høre samboeren spise nonstop i kveld fks haha

Jeg fikk det fordi mannen har dårlige svømmere. Så da fikk jeg det i håp om å bli supert fertil så vi kanskje skulle få det til selv. Men hjalp ingenting. Mister sexlysten og kroppen "skrudde" seg av.

Er ikke alltid enkelt dette her.
Jeg har sett at i enkelte kulturer så finnes det matvarer som er ment å hjelpe fertiliteten. Har du tenkt på det eller tenker du at det kan være et alternativ noen gang? Hvis ikke medisinene hjelper deg så tenker jeg det er kanskje verdt å gi en sjanse til det naturlige :)

Er ikke alltid enkelt dette her.
Jeg har sett at i enkelte kulturer så finnes det matvarer som er ment å hjelpe fertiliteten. Har du tenkt på det eller tenker du at det kan være et alternativ noen gang? Hvis ikke medisinene hjelper deg så tenker jeg det er kanskje verdt å gi en sjanse til det naturlige :)
Jeg har barn fra før. Og da ble jeg gravid veldig kjapt. Faktisk første perioden jeg brukte p-piller. (kun kondom tidligere og unngikk el) Så har ikke vært noe galt med meg, før i alle fall. Nå kan det være alderen spiller inne. [emoji5] mannen har prøvd i mange år, i tidligere forhold også, så temmelig sikker på at problemet ligger der. Prøvene fra Purvis og rikshospitalet viser også det. Så må eventuelt være han som burde prøvd noe da kanskje?

Jeg har barn fra før. Og da ble jeg gravid veldig kjapt. Faktisk første perioden jeg brukte p-piller. (kun kondom tidligere og unngikk el) Så har ikke vært noe galt med meg, før i alle fall. Nå kan det være alderen spiller inne. [emoji5] mannen har prøvd i mange år, i tidligere forhold også, så temmelig sikker på at problemet ligger der. Prøvene fra Purvis og rikshospitalet viser også det. Så må eventuelt være han som burde prøvd noe da kanskje?

Hvorfor ikke :) Det er verdt et forsøk.
Skal ikke kuppe tråden men kom på en ting.
Var en reportasje for ca 2-4 mnd tilbake der det var en lege som forsøkte med antibiotika for å forbedre sine svømmere (da de tenekr at små infeksjonstilstander inne i kroppen kunne ha sammenheng med dårlige svømmere osv.) De greide å bli gravide på første forsøk.

Hvorfor ikke :) Det er verdt et forsøk.
Skal ikke kuppe tråden men kom på en ting.
Var en reportasje for ca 2-4 mnd tilbake der det var en lege som forsøkte med antibiotika for å forbedre sine svømmere (da de tenekr at små infeksjonstilstander inne i kroppen kunne ha sammenheng med dårlige svømmere osv.) De greide å bli gravide på første forsøk.
Det har vi sett litt på. Men de prøvene får en ikke tatt i Norge, må sende de til utlandet og det koser vel nesten 3000kr

Har ikke sett dette før nå :eek: Men heldigivs fikk jeg begynne rett på dobbel, så nå er siste pillene tatt så nå gjenstår ventingen på el :)
Herlig!! Lykke til :-)

Hei[emoji4] Jeg har min første pp med letrozol, og for første gang har puppene vært ømme fra EL og fra ca 7-8 dpo har jeg også fått veldig såre brystvorter i tillegg. Tror jeg er 11-12 dpo i dag, og det blir ikke bedre for å si det sånn[emoji12] Noen andre som har det sånn etter å ha tatt tabletter?

Hver måned fra 8 dpo ;)
Hei[emoji4] Jeg har min første pp med letrozol, og for første gang har puppene vært ømme fra EL og fra ca 7-8 dpo har jeg også fått veldig såre brystvorter i tillegg. Tror jeg er 11-12 dpo i dag, og det blir ikke bedre for å si det sånn[emoji12] Noen andre som har det sånn etter å ha tatt tabletter?

Okei, så da er det nok tablettene som gjør det da[emoji12] går og kjenner sånn på alt mulig, og har aldri vært borti at det har vært såå gale før[emoji4]
Kan godt tenkes at det skyldes andre ting også, det er jo litt tidlig å si. Det er jo dessverre slik at symptomer på tr og graviditet er så like. Jeg blir lett kvalm sent i dpo lang, får murringer og strekking der nede, hovne, ømme og større pupper fra 8 dpo osv :p Men har aldri vært gravid. Det er også noen symptomer jeg har en måned for å så ha noe annet neste ;) En ting er sikkert; kroppen kan være ganske forvirrende og skape en del frustrasjon underveis :oops: Håper det er et godt tegn for deg :)

Back
Topp