Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Ja nå er det meste klart ja jeg bruker sånne billige strips. Tenkte å kjøpe en monitor men fikk høre at hvis man hadde pcos var d lite vits i å bruke den da den kunne gi utslag pga pcos. Om det stemmer vet jeg ikke. Har du noe erfaring med andre tester som du kan anbefale? Syns de stripsene jeg har nå er veldig utydelige men er da også ekstremt billige tester fra ebay. Men vet flere venninner som har brukt de og funket for dem.

Ja har også hørt at monitor og andre el-tester ofte blir positive for oss med pcos også uten eggløsning. Bruker billig strips jeg også, de fungerer egentlig bra. teststreken er som regel alltid ganske sterk, men ble mye tydeligere og det som regnes som positiv ved eggløsningen sist. Tok også blodprøve hos legen for å sjekke at det eggløsning faktisk hadde funnet sted og det hadde den :) så lenge de billigtestene funker holder jeg meg til de, blir fort dyrt hvis ikke :p hvordan går det med menssmertene?

Ja har også hørt at monitor og andre el-tester ofte blir positive for oss med pcos også uten eggløsning. Bruker billig strips jeg også, de fungerer egentlig bra. teststreken er som regel alltid ganske sterk, men ble mye tydeligere og det som regnes som positiv ved eggløsningen sist. Tok også blodprøve hos legen for å sjekke at det eggløsning faktisk hadde funnet sted og det hadde den :) så lenge de billigtestene funker holder jeg meg til de, blir fort dyrt hvis ikke :p hvordan går det med menssmertene?

Ja det tenker jeg også, de får funke for nå iallefall :) Joa, menssmertene er der fremdeles. men kommer og går litt som hør og bør :P

Ja det tenker jeg også, de får funke for nå iallefall :) Joa, menssmertene er der fremdeles. men kommer og går litt som hør og bør :p

Ja litt må man regne med å kjenne :p kjøpte meg wild yam i går så tenkte å ta de hvis eggløsning dukker opp. Eneste er at jeg leste nå at mange opplever at disse klusser med syklusen og at man får småblødninger osv, det vil jeg jo ikke! Men men. Er på dag 19 og fremdeles ingen tegn til eggløsning, så tviler på at den kommer denne syklusen :)

Ja litt må man regne med å kjenne :p kjøpte meg wild yam i går så tenkte å ta de hvis eggløsning dukker opp. Eneste er at jeg leste nå at mange opplever at disse klusser med syklusen og at man får småblødninger osv, det vil jeg jo ikke! Men men. Er på dag 19 og fremdeles ingen tegn til eggløsning, så tviler på at den kommer denne syklusen :)

Ja litt må man tåle, er ikke så ille men kommer noen tak innimellom :P Spennende, har også hørt at flere bruker nesespray og hostesaft rundt eggløsning men husker ikke hvilken type... Håper EL kommer snart hos deg :D spent på om jeg blir å finne EL i denne perioden :P

Ja litt må man tåle, er ikke så ille men kommer noen tak innimellom :p Spennende, har også hørt at flere bruker nesespray og hostesaft rundt eggløsning men husker ikke hvilken type... Håper EL kommer snart hos deg :D spent på om jeg blir å finne EL i denne perioden :p

Hostesaft bruker jeg faktisk. Solvipect sin skal visst være den som funker best. Alt man prøver :p
EL testene blir bare sterkere og sterkere nå så håper EL er på vei og at det ikke bare er kroppen som tuller :)

Kanskje jeg må prøve det også. Hvor mye tar du? Så bra, håper du får EL selv om du har pausemnd. Kanskje kroppen stabiliserer seg litt

Kanskje jeg må prøve det også. Hvor mye tar du? Så bra, håper du får EL selv om du har pausemnd. Kanskje kroppen stabiliserer seg litt

Tar en spiseskje morgen,formiddag og kveld :)
Nå er testene blitt negative igjen. De var ganske sterke i går, men ble ikke fullt like sterke som teststreken så tviler på jeg fikk el :( får bare vente å se.

Så kjedelig bare å starte med letrozol neste syklus igjen da? Her har jeg enda 3 dager igjen med Provera.. Syns dagene går SÅÅÅ sakte ble du humørsyk med Provera? Mannen min syns jeg er så surkete for tiden etter jeg startet på d. Kan jo være tilfeldig da

Så kjedelig bare å starte med letrozol neste syklus igjen da? Her har jeg enda 3 dager igjen med Provera.. Syns dagene går SÅÅÅ sakte ble du humørsyk med Provera? Mannen min syns jeg er så surkete for tiden etter jeg startet på d. Kan jo være tilfeldig da

Ja tar letrozol neste syklus igjen. Håper bare ikke jeg må ta Provera for å få blødning..men det er jo såklart bedre enn å gå i flere måneder uten noe som helst :p Ja ble ganske humørsyk på de. Skulle veldig lite til for jeg hisset meg opp. Nå er du heldigvis snart ferdig på kuren. Tenk i neste uke har du nok begynt på letrozol :D

Håper at den ene runden med P hjalp syklusen din i gang så TR kanskje kommer av seg selv nå :D Jaa. grugleder meg :p Tok d ca mange dager fra du sluttet med P til TR kom på besøk ? :p Er det sånn at TR blir kraftigere av provera, eller er det som normalt ? Som regel når perioden har kommet av seg selv, har jeg den ofte bare i 4-5 dager. forresten, hvilken dag fikk du EL på under letrozol runden når du som meg har lange sykluser til vanlig ?

Last edited:
Håper at den ene runden med P hjalp syklusen din i gang så TR kanskje kommer av seg selv nå :D Jaa. grugleder meg :p Tok d ca mange dager fra du sluttet med P til TR kom på besøk ? :p Er det sånn at TR blir kraftigere av provera, eller er det som normalt ? Som regel når perioden har kommet av seg selv, har jeg den ofte bare i 4-5 dager. forresten, hvilken dag fikk du EL på under letrozol runden når du som meg har lange sykluser til vanlig ?

Ja, krysser fingrene for det :p TR kom to dager etter siste pille med Provera, så kom ganske kjapt etter! Jeg blødde mye kraftigere enn vanlig, og i hele 9 dager før det gav seg. Men var ikke like kraftig de siste dagene. Dette er jo også veldig individuelt, så du må ikke bekymre deg :) fikk EL på dag 18. Vet du når du har brukt å få EL i syklusen før?

Okei :) så kanskje greit å begynne å lete etter eggløsning kanskje fra dag 8-9 ca for å være på den sikre siden ? Har desverre ikke klart å fange opp EL i de siste syklusene mine :( Så er veldig usikker på når den er :P

Okei :) så kanskje greit å begynne å lete etter eggløsning kanskje fra dag 8-9 ca for å være på den sikre siden ? Har desverre ikke klart å fange opp EL i de siste syklusene mine :( Så er veldig usikker på når den er :p

Ja ville begynt å teste tidlig, jeg begynte å teste fra dag 10 ca.
Husk å teste om ettermiddag/kvelden :) nei da er det ikke så lett å vite. Jeg vil bare få TR nå slik jeg kan begynne på letrozol nå jeg også :p

Ja ville begynt å teste tidlig, jeg begynte å teste fra dag 10 ca.
Husk å teste om ettermiddag/kvelden :) nei da er det ikke så lett å vite. Jeg vil bare få TR nå slik jeg kan begynne på letrozol nå jeg også :p

Da tester jeg tidlig. tenker det er bedre å bruke noen tester for mye enn å starte for sent ja :) Når forventer du å få TR igjen ? håper den kommer av seg selv nå, så du slipper ny runde med provera igjen <3

Vis vedlegget 180123 Vis vedlegget 180123
Da tester jeg tidlig. tenker det er bedre å bruke noen tester for mye enn å starte for sent ja :) Når forventer du å få TR igjen ? håper den kommer av seg selv nå, så du slipper ny runde med provera igjen <3

Ja, kjipt å gå glipp av det :p forventer å få TR i slutten av neste uke. Hvis jeg ikke får det innen to ukers tid begynner jeg på Provera igjen. Greit å vite at jeg slipper å gå i mange måneder å vente på TR i hvertfall :)
Kroppen er helt rar nå. Virker som den fremdeles prøver å få EL. Testene var nesten positive i helgen, og ble negative igjen og i går kveld fikk jeg denne:
image.jpeg

Er vell sånn med pcos at dem ofte blir nesten positive, så negative, deretter nesten positive igjen pga økt menge med hormoner hos oss... Hadde du pcos ja ? syns det er veldig vanskelig å tyde EL testene til tider med denne pcos´en hengende på slep :P imorgen svelges siste tabelett med provera her, så regner med at iløpet av helgen kommer tanta :D tenk å glede seg til å få TR på besøk, helt utrolig :D

Er vell sånn med pcos at dem ofte blir nesten positive, så negative, deretter nesten positive igjen pga økt menge med hormoner hos oss... Hadde du pcos ja ? syns det er veldig vanskelig å tyde EL testene til tider med denne pcos´en hengende på slep :p imorgen svelges siste tabelett med provera her, så regner med at iløpet av helgen kommer tanta :D tenk å glede seg til å få TR på besøk, helt utrolig :D

Ja, du har helt rett. Umulig å tolke el-testene denne syklusen. Pcos er noe dritt! Syklusen på letrozol var det veldig greit å bruke testene da. Alle var negative frem til EL :)
nå er du ferdig med Provera :D hehe, ja tenk at man faktisk savner TR!

Håper noen kan svare. Men begynte på pergo denne syklus. Er på CD 20. Hadde positiv el test CD 16. (Har alltid hatt el av meg selv tidligere). Men temperaturene er mer ustabile denne syklus enn før og FF klarer ikke å finne el. Kan pergo gi utfall på temperaturen?

Ja, du har helt rett. Umulig å tolke el-testene denne syklusen. Pcos er noe dritt! Syklusen på letrozol var det veldig greit å bruke testene da. Alle var negative frem til EL :)
nå er du ferdig med Provera :D hehe, ja tenk at man faktisk savner TR!

Nei det er nesten umulig :P Så spent på hvordan mine tester blir :) ikke lenge igjen nå, kjenner meg nesten som en unge på julaften :D hihi

Back
Topp