Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Hei :) Så kjekt og finne denne tråden, her var det jo mye nyttig informasjon :D Prosessen er i gang hos oss også. Fikk påvist PCOS for sikkert 7-8 år siden. har en datter fra før av, men lillesøster/lillebror har virkelig latt seg vente.. Mannen har vært til soldat sjekk, og fikk til svar at det var utmerket kvalitet :P så nå venter jeg på resepter i posten så jeg får begynt på provera og letrozol :D :D Har i ventetiden nå klart å tatt av ca 17 kilo av vektskåla, og kan endelig beregnes som normalvektig :D må bare prøve alt man kan for at dette skal klaffe :D

noen som har brukt provera og letrozol sammen ? fått resept på begge deler, og tenker å ta en runde med provera for å fremkalle tante rød som ikke har vært tilstede på snart 80 dager :( og så begynne på letrozol 3 dag i syklus ???

noen som har brukt provera og letrozol sammen ? fått resept på begge deler, og tenker å ta en runde med provera for å fremkalle tante rød som ikke har vært tilstede på snart 80 dager :( og så begynne på letrozol 3 dag i syklus ???

Hei :)Jeg prøvde begge deler sist syklus. Hadde som deg veldig lange sykluser med opp til 90 dager mellom hver mens.. Gikk på Provera i 7 dager og fikk en blødning to dager etter kuren :) blødde helt ekstremt, men de funket i hvertfall! tok dobbel kur med letrozol fra cd 3-7 og fikk eggløsning dag 18. Ble ikke gravid på første kuren, men prøver igjen. Jeg skal ta letrozol annen hver syklus, så har nå pause. Blir spennende å se om eggløsning kommer uten tablettene nå, men jeg tviler :p
Masse lykke til. Når starter du på tablettene? :)

Hei :)Jeg prøvde begge deler sist syklus. Hadde som deg veldig lange sykluser med opp til 90 dager mellom hver mens.. Gikk på Provera i 7 dager og fikk en blødning to dager etter kuren :) blødde helt ekstremt, men de funket i hvertfall! tok dobbel kur med letrozol fra cd 3-7 og fikk eggløsning dag 18. Ble ikke gravid på første kuren, men prøver igjen. Jeg skal ta letrozol annen hver syklus, så har nå pause. Blir spennende å se om eggløsning kommer uten tablettene nå, men jeg tviler :p
Masse lykke til. Når starter du på tablettene? :)
Hei.
Jeg tenker jeg begynner på mandag om ikke det har skjedd noe til da (har ikke fått hentet di ut enda). Kjenner jeg er veldig spent. Er det normalt med pausemnd på letrozol da? Har ikke hørt så mange erfaringer fra folk om denne :)

Hei.
Jeg tenker jeg begynner på mandag om ikke det har skjedd noe til da (har ikke fått hentet di ut enda). Kjenner jeg er veldig spent. Er det normalt med pausemnd på letrozol da? Har ikke hørt så mange erfaringer fra folk om denne :)

Spennende :) Tror ikke det er så vanlig å ha pausemåned med letrozol nei, men fikk beskjed av gyn at letrozol hadde visst god innvirkning på syklusene etter også og hun hadde pasienter som hadde blitt gravide også da. Kan vær greit med en pause for kroppen sin del og tror jeg. Blir litt mye hormoner i denne prosessen :p

Spennende :) Tror ikke det er så vanlig å ha pausemåned med letrozol nei, men fikk beskjed av gyn at letrozol hadde visst god innvirkning på syklusene etter også og hun hadde pasienter som hadde blitt gravide også da. Kan vær greit med en pause for kroppen sin del og tror jeg. Blir litt mye hormoner i denne prosessen :p

Aah sånnsett :-) må få høre hvordan det går med deg etterhvert. Så greit å kunne prate med andre i samme situasjon.. Mange som tar barn som en selvfølge, så her er det kun mannen som vet om at jeg starter med dette. Kjenner d er godt å snakke med andre som også holder på. Kjenner jeg er veldig spent, men tørr ikke håpe for mye. Skuffelsen blir så stor da. Men har jo lest mange solskinnshistorier om letrozol

Aah sånnsett :) må få høre hvordan det går med deg etterhvert. Så greit å kunne prate med andre i samme situasjon.. Mange som tar barn som en selvfølge, så her er det kun mannen som vet om at jeg starter med dette. Kjenner d er godt å snakke med andre som også holder på. Kjenner jeg er veldig spent, men tørr ikke håpe for mye. Skuffelsen blir så stor da. Men har jo lest mange solskinnshistorier om letrozol

Ja, kjekt å følge andre i samme situasjon. Føler ofte at man er de eneste som sliter. Venner og bekjente blir gravide lett som bare det, så sitter vi her da. Er som du sier mange solskinnshistorier om letrozol, så vi må bare ha håpet :) ble dere gravide med førstemann naturlig?

Ja, kjekt å følge andre i samme situasjon. Føler ofte at man er de eneste som sliter. Venner og bekjente blir gravide lett som bare det, så sitter vi her da. Er som du sier mange solskinnshistorier om letrozol, så vi må bare ha håpet :) ble dere gravide med førstemann naturlig?

Ja jenta vår kom naturlig etter nesten 4 år med prøving. Å nå blir hun 5 år, og lillesøster/lillebror har virkelig latt seg vente. Så fikk ny time ho kvinneklinikken her.. å har fått myyye mer cyster enn tidligere :( Man kan jo selvfølgelig bli gravide med PCOS uten hjelp av hormoner, men sjangsen er jo en del mindre enn hos friske :( Føler på at det om vi skal ha flere så må det ikke ta så veldig lang tid. Kjenner egentlig at aldersforskjellen allerede er strekt iforhold til hun vi har. Men jeg tar det som en kjempebonus om vi skulle klare å bli gravide igjen :D Å blir vi ikke det ved hjelp av tabeletter så tror jeg nok ikke vi går lengre med det. Vi er tross alt veldig heldige som har fått hun som vi har fra før av. Men man må jo bare ha trua på at det skal klaffe :D

Har dere prøvd lenge dere da ? ja syns alle venneparene våre får unger hele tia :P

Ja jenta vår kom naturlig etter nesten 4 år med prøving. Å nå blir hun 5 år, og lillesøster/lillebror har virkelig latt seg vente. Så fikk ny time ho kvinneklinikken her.. å har fått myyye mer cyster enn tidligere :( Man kan jo selvfølgelig bli gravide med PCOS uten hjelp av hormoner, men sjangsen er jo en del mindre enn hos friske :( Føler på at det om vi skal ha flere så må det ikke ta så veldig lang tid. Kjenner egentlig at aldersforskjellen allerede er strekt iforhold til hun vi har. Men jeg tar det som en kjempebonus om vi skulle klare å bli gravide igjen :D Å blir vi ikke det ved hjelp av tabeletter så tror jeg nok ikke vi går lengre med det. Vi er tross alt veldig heldige som har fått hun som vi har fra før av. Men man må jo bare ha trua på at det skal klaffe :D

Har dere prøvd lenge dere da ? ja syns alle venneparene våre får unger hele tia :p

Oi, 4 år med prøving er jammen lenge! Skjønner godt at det haster litt nå da. Bedre å prøve med litt hjelp i form av tabletter enn å vente i mange år. Kan jo faktisk bare være det som skal til :) 5 år er fin alder. Litt aldersforskjell kan bare være greit. Tenk hvor mye hun kan være med å hjelpe til :D

Vi har prøvd i ett år, så ikke så lenge. Har pcos jeg også og mannen dårlige svømmere så ikke de beste forutsetningene :p Skal gå på letrozol noen sykluser til før vi nok setter oss på venteliste for ivf. Jeg har bare så inderlig håp om at letrozol skal være løsningen, men godt å vite at det finnes annen hjelp å få ihvertfall. Har du fått begynt på Provera nå? :)

Oi, 4 år med prøving er jammen lenge! Skjønner godt at det haster litt nå da. Bedre å prøve med litt hjelp i form av tabletter enn å vente i mange år. Kan jo faktisk bare være det som skal til :) 5 år er fin alder. Litt aldersforskjell kan bare være greit. Tenk hvor mye hun kan være med å hjelpe til :D

Vi har prøvd i ett år, så ikke så lenge. Har pcos jeg også og mannen dårlige svømmere så ikke de beste forutsetningene :p Skal gå på letrozol noen sykluser til før vi nok setter oss på venteliste for ivf. Jeg har bare så inderlig håp om at letrozol skal være løsningen, men godt å vite at det finnes annen hjelp å få ihvertfall. Har du fått begynt på Provera nå? :)

Ja 4 år er lenge nok, men har liksom tenkt at siden første kom uten hjelp og vi ikke stresset med det så kanskje det kunne skje naturlig :p men nå må vi bare hive oss rundt hvis det skal skje noe føler jeg. Mannen har vært til utredning og heldigvis utmerket kvalitet ifølge gyn.lege. Jenta vår er veldig omsorgsfull og snill så tror hun hadde blitt en fantastisk storesøster, og ja ikke minst greit å være ferdig med småbarnstiden hennes før en ny kommer :D
har du gått på tab. i 1 år eller nettopp begynt på det ? jeg skal krysse fingrene for dere, og at mannen din får ett par standheftige soldater som vinner frem :p Har dere prøvd wild yam ? har lest om flere som har brukt dette i tillegg til letrozol med gode resultater men har ikke noe erfaring med det selv desverre.

Tror for min del også vekten min har spillet inn, ble desverre overvektig etter graviditeten sist og har slitt med det etter det. men nå har jeg heldigvis klart å gått ned alle di kiloene og håper det kan spille inn på dette og gjøre det lettere. :D Har faktisk akkurat hentet ut provera nå, og skal ta første tabelett i morgen :D gikk du 7 eller 10 dager på provera ? står 10 dager på resepten min, men ser flere bare tar i 7 dager :p

Når på dagen tar du provera ? kunne jeg startet nå i kveld feks for å komme en dag tidligere i gang ? :P

Last edited:
Ja 4 år er lenge nok, men har liksom tenkt at siden første kom uten hjelp og vi ikke stresset med det så kanskje det kunne skje naturlig :p men nå må vi bare hive oss rundt hvis det skal skje noe føler jeg. Mannen har vært til utredning og heldigvis utmerket kvalitet ifølge gyn.lege. Jenta vår er veldig omsorgsfull og snill så tror hun hadde blitt en fantastisk storesøster, og ja ikke minst greit å være ferdig med småbarnstiden hennes før en ny kommer :D
har du gått på tab. i 1 år eller nettopp begynt på det ? jeg skal krysse fingrene for dere, og at mannen din får ett par standheftige soldater som vinner frem :p Har dere prøvd wild yam ? har lest om flere som har brukt dette i tillegg til letrozol med gode resultater men har ikke noe erfaring med det selv desverre.

Tror for min del også vekten min har spillet inn, ble desverre overvektig etter graviditeten sist og har slitt med det etter det. men nå har jeg heldigvis klart å gått ned alle di kiloene og håper det kan spille inn på dette og gjøre det lettere. :D Har faktisk akkurat hentet ut provera nå, og skal ta første tabelett i morgen :D gikk du 7 eller 10 dager på provera ? står 10 dager på resepten min, men ser flere bare tar i 7 dager :p

Når på dagen tar du provera ? kunne jeg startet nå i kveld feks for å komme en dag tidligere i gang ? :p

Ja greit å bare kaste seg rundt å prøve :) får du eggløsning av deg selv? Så bra alt var fint med mannens soldater, det er jo supert! Ja vi satser på at han min har noen som fungerer greit i hvertfall. Trenger sånn sett bare en :D nå tygger han på zink og vitaminer, så er jo muligheter for at det kan bedre seg. Har bare gått på letrozol en syklus, så ikke lenge :) fikk ingen bivirkninger på de så det var herlig! Har ikke prøvd wild yam nei, men kanskje det er noe å prøve. Takk for tips :)
Vekten har mye å si ja. De sier jo at det å gå ned bare noen få kilo kan hjelpe på. Kjempe bra at du har klart å gå ned så mye! :D gjorde du noe spesielt for å gå ned?

Gikk på de i 7 dager, går ut i fra det holder for deg og, men kanskje lurt å gå 10 dager hvis legen sa det?
Jeg tok første tablett samme ettermiddag/ kveld som jeg hentet de ut, i følge gyn hadde det ikke noe å si:D

Ja det tenker jeg også :D Skjeldent eggløsning :( TR bare ca 3 ganger i året, så ikke mye å skryte av :P Så hååååper provera og letrozol kombinasjonen kan hjelpe på :D jeg utsetter nok første tab. til i morgen tidlig, så får jeg tatt en G-test først for å være helt på den sikre siden :P Må time og tilrettelegge litt mtp turnusen til mannen min også som jobber offshore :P
Skal krysse fingrene for deg i neste prøveperiode XxX når starter du på neste runde ?
Jeg har gått på noe som heter xtravaganza, og levd litt lavkarbo innimellom. prøver fremdeles og gå ned noen kg til så man har noe å gå på :P

Ja det tenker jeg også :D Skjeldent eggløsning :( TR bare ca 3 ganger i året, så ikke mye å skryte av :p Så hååååper provera og letrozol kombinasjonen kan hjelpe på :D jeg utsetter nok første tab. til i morgen tidlig, så får jeg tatt en G-test først for å være helt på den sikre siden :p Må time og tilrettelegge litt mtp turnusen til mannen min også som jobber offshore :p
Skal krysse fingrene for deg i neste prøveperiode XxX når starter du på neste runde ?
Jeg har gått på noe som heter xtravaganza, og levd litt lavkarbo innimellom. prøver fremdeles og gå ned noen kg til så man har noe å gå på :p

Æsj, like lange perioder som meg det. Enten har jeg gått 3/4 måneder uten mens ellers har jeg blødd i opptil en måned i strekk! :eek:
Provera og letrozol hjelper på skal du se :D skjønner dere må tilrettelegge litt når han jobber offshore ja. Usikker på når jeg begynner på neste runde. Kommer an på om jeg i det hele tatt får eggløsning denne syklusen uten. Hvis ikke må jeg nok starte på Provera kur igjen, men håper jeg slipper det :p venter eggløsning denne uken hvis alt går etter planen. :) Skal du gå på enkel eller dobbel kur med letrozol?
Det er jo kempe bra! Aldri hørt om xtravaganza før :)

Ja det er noe dritt med sånne sykluser :( Nå har jeg tatt første pillen med provera da jeg ikke har hatt blødning siden 27 mars :( Kjenner allerede "menssmerter" utrolig nok. Får sikkerlige mens smerter når jeg har perioden,sikkert siden den kommer så skjeldent. Så nå er det 10 dager med disse pillene, vente på tanta skal komme også er det vell letrozol på dag 3-7 om jeg ikke husker feil ? Starter med enkel kur først for å se om jeg får eggløsning. skal inn å ta blodprøve på dag 20 på sykehuset. Har det ikke skjedd noe så skulle hun se om jeg trengte høyere dose :P Enn du da ? enkel eller dobbel ? tenker om en enkel funker så er jo det kjempebra :D

Ja det er noe dritt med sånne sykluser :( Nå har jeg tatt første pillen med provera da jeg ikke har hatt blødning siden 27 mars :( Kjenner allerede "menssmerter" utrolig nok. Får sikkerlige mens smerter når jeg har perioden,sikkert siden den kommer så skjeldent. Så nå er det 10 dager med disse pillene, vente på tanta skal komme også er det vell letrozol på dag 3-7 om jeg ikke husker feil ? Starter med enkel kur først for å se om jeg får eggløsning. skal inn å ta blodprøve på dag 20 på sykehuset. Har det ikke skjedd noe så skulle hun se om jeg trengte høyere dose :p Enn du da ? enkel eller dobbel ? tenker om en enkel funker så er jo det kjempebra :D

Jeg fikk også menssmurringer ganske kjapt etter jeg begynte på de. Følte TR var rett rundt hjørnet hele tiden. Men var ikke like gale hele tiden :) er som deg plaget meg veldig store smerter de første dagene i perioden.
Ja det stemmer, tipper du vil få blødning temmelig raskt etter tablettene er ferdige:) jeg tok letrozol fra dag 3-7, tror det er mest vanlig. Greit å starte med enkel først ja, og hvis det funker er det jo ingenting som er bedre :D jeg tar dobbel, vet egentlig ikke hvorfor. men førte i hvertfall til el så kan vel ikke klage :p

Jeg fikk også menssmurringer ganske kjapt etter jeg begynte på de. Følte TR var rett rundt hjørnet hele tiden. Men var ikke like gale hele tiden :) er som deg plaget meg veldig store smerter de første dagene i perioden.
Ja det stemmer, tipper du vil få blødning temmelig raskt etter tablettene er ferdige:) jeg tok letrozol fra dag 3-7, tror det er mest vanlig. Greit å starte med enkel først ja, og hvis det funker er det jo ingenting som er bedre :D jeg tar dobbel, vet egentlig ikke hvorfor. men førte i hvertfall til el så kan vel ikke klage :p

Greit å ha noen å spørre/skrive med kjenner jeg. for jeg leser jo at mange tar provera for å tante rød, også tar dem det på nytt igjen fra dag 16 ca. Men siden jeg skal bruke letrozol skal jeg vell ikke gjøre det ? sto ingenting om det i brevet fra legen. er jo farlig å bruke det hvis man evt er blitt gravid

Greit å ha noen å spørre/skrive med kjenner jeg. for jeg leser jo at mange tar provera for å tante rød, også tar dem det på nytt igjen fra dag 16 ca. Men siden jeg skal bruke letrozol skal jeg vell ikke gjøre det ? sto ingenting om det i brevet fra legen. er jo farlig å bruke det hvis man evt er blitt gravid

Ja det er veldig greit. God å snakke med andre i samme situasjon :) nei du skal ikke ta Provera igjen i syklusen, i såfall må du begynne på de dersom du ikke får eggløsning og kan utelukke graviditet. Tar man de mens man er gravid kan de skade foster og føre til abort.

Ja det er veldig greit. God å snakke med andre i samme situasjon :) nei du skal ikke ta Provera igjen i syklusen, i såfall må du begynne på de dersom du ikke får eggløsning og kan utelukke graviditet. Tar man de mens man er gravid kan de skade foster og føre til abort.

Ja det var det jeg også tenkte :) satser og krysser fingrene for at vi denne gangen klarer og finne eggløsningen :D nå fikk jeg akkurat melding fra apoteket at letrozolen min var kommet, så nå er det bare å suse å hente det så det er klart til bruk :D

Ja det var det jeg også tenkte :) satser og krysser fingrene for at vi denne gangen klarer og finne eggløsningen :D nå fikk jeg akkurat melding fra apoteket at letrozolen min var kommet, så nå er det bare å suse å hente det så det er klart til bruk :D

Så bra, da er alt klart :D bruker du å bruke tester for å finne eggløsning? :)

Så bra, da er alt klart :D bruker du å bruke tester for å finne eggløsning? :)

Ja nå er det meste klart ja jeg bruker sånne billige strips. Tenkte å kjøpe en monitor men fikk høre at hvis man hadde pcos var d lite vits i å bruke den da den kunne gi utslag pga pcos. Om det stemmer vet jeg ikke. Har du noe erfaring med andre tester som du kan anbefale? Syns de stripsene jeg har nå er veldig utydelige men er da også ekstremt billige tester fra ebay. Men vet flere venninner som har brukt de og funket for dem.

Back
Topp