Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Når man går på pergo, må man ha pause mnd?
Skal begynne på det nå, men Gyn sa ikke noe om pause mnd...
Tror det er opp til en selv, det var det jeg fikk beskjed om, men min gyn anbefalte pausemåned :)

Okei.. Onsdag for 2 uker siden hadde jeg laparoskopi for ovariedrilling, men på grunn av noen komplikasjoner fikk de ikke brent hull i eggstokkene. Dagen etter fikk jeg resultatene av blodprøvene (21. og 24. CD) jeg hadde tatt fredag og mandag før operasjonen, og de viste at jeg hadde hatt EL! Akkurat hvilken dag det var vet jeg ikke, men jeg regner med lørdag eller søndag. "La inn aksjer" annenhver dag i den perioden. Nå, tirsdag to uker etter har TR enda ikke kommet. Puppene mine er grusomt vonde, jeg våkner halvveis om natten fordi de er så vonde når jeg beveger meg! I tillegg var det litt rosa blod på papiret da jeg var på do fredagen etter operasjonen (og da hadde jeg ikke blødd noe mer fra operasjonen), altså ca 1,5 uke siden... Jeg tør liksom ikke å håpe at det kan være noe, siden slimhinnen min var så tynn (ca 5 mm) da jeg var inne til folikkelscanning, men jeg håper jo virkelig vi har vært heldige og at det har blitt en liten spire! Venter på strimmeltester i posten, venter med å teste til jeg får dem (forhåpentligvis kommer de i morgen!).

Kryss fingrene for meg, jenter!!

Okei.. Onsdag for 2 uker siden hadde jeg laparoskopi for ovariedrilling, men på grunn av noen komplikasjoner fikk de ikke brent hull i eggstokkene. Dagen etter fikk jeg resultatene av blodprøvene (21. og 24. CD) jeg hadde tatt fredag og mandag før operasjonen, og de viste at jeg hadde hatt EL! Akkurat hvilken dag det var vet jeg ikke, men jeg regner med lørdag eller søndag. "La inn aksjer" annenhver dag i den perioden. Nå, tirsdag to uker etter har TR enda ikke kommet. Puppene mine er grusomt vonde, jeg våkner halvveis om natten fordi de er så vonde når jeg beveger meg! I tillegg var det litt rosa blod på papiret da jeg var på do fredagen etter operasjonen (og da hadde jeg ikke blødd noe mer fra operasjonen), altså ca 1,5 uke siden... Jeg tør liksom ikke å håpe at det kan være noe, siden slimhinnen min var så tynn (ca 5 mm) da jeg var inne til folikkelscanning, men jeg håper jo virkelig vi har vært heldige og at det har blitt en liten spire! Venter på strimmeltester i posten, venter med å teste til jeg får dem (forhåpentligvis kommer de i morgen!).

Ååå, så spennende! Jeg krysser fingre og tær for deg – og så håper jeg testene kommer så fort som mulig! :D Oppdater oss når du har fått testet da! :)

Så spennende!! :D Gleder meg til oppdatering!

Jeg er på min første Letrozol kur:) tar 5 mg daglig og har tatt de siste to tablettene i dag. Første UL på Mandag - syklusdag 11. Håper på en voksende eggpose. Jeg har PCO som er grunnen til dette. AMH 132, så fikk ikke IVF i første omgang. Istedet ble det Primolut, Letrozol, Otrivelle og til slutt inseminering. Håper det er mirakelkuren:) Har vært gjennom 3 kurer pergotime og 3 pausemåneder. To av kurene ka EL, men ingen baby. Resten var helt bortkasta!

Ååå, så spennende! Jeg krysser fingre og tær for deg – og så håper jeg testene kommer så fort som mulig! :D Oppdater oss når du har fått testet da! :)

Så spennende!! :D Gleder meg til oppdatering!

Vel, jeg trodde ikke jeg skulle kunne skrive dette på en god stund, men jeg er faktisk gravid!! :D:D Tok blodprøve hos gynekologen på onsdag (har hatt en del smerter, mest trolig på grunn av en blødning etter EL, og var til sjekk), og tok en strimmeltest i dag tidlig (var klart positiv med én gang, gøy når jeg aldri har sett en positiv test!). Tror IKM var forrige helg, og i følge terminkalkulator er jeg 5+5 :rolleyes: Skal til gynekolog på tirsdag for å sjekke at det utvikler seg som det skal, så nå får vi bare håpe vi ikke får oss en skuffelse. Vi er så himla lykkelige, endelig var det vår tur! :Heartred

Vel, jeg trodde ikke jeg skulle kunne skrive dette på en god stund, men jeg er faktisk gravid!! :D:D Tok blodprøve hos gynekologen på onsdag (har hatt en del smerter, mest trolig på grunn av en blødning etter EL, og var til sjekk), og tok en strimmeltest i dag tidlig (var klart positiv med én gang, gøy når jeg aldri har sett en positiv test!). Tror IKM var forrige helg, og i følge terminkalkulator er jeg 5+5 :rolleyes: Skal til gynekolog på tirsdag for å sjekke at det utvikler seg som det skal, så nå får vi bare håpe vi ikke får oss en skuffelse. Vi er så himla lykkelige, endelig var det vår tur! :Heartred
Gratulerer så mye :) :) :)

Åh! Fikk frysninger når jeg leste:happy: Gratulerer så mye! Må spiren vokse seg stor og sterk❤️

Så hyggelig å høre – gratulerer! :D

Til dere som bruker pergo. Når har dere fått el etter endt kur??

Får man mye slim av letrozol? Hadde el på søndag så er på dpo5 men har masse slim :/ pleier ikke ha dette til vanlig

I pausemnd du tenker på?
Jeg fikk i hvert fall på cd 16
Ja, eller etter siste pille og? Mannen reiser bort når jeg skal ha dobbel kur nemlig, så er livredd for å misse el der:p

Hei!

Jeg var i går hos gynekolog og fikk påvist pco, muligens pcos! Ble satt rett på dobbel kur letrozol. Skal starte cd3! Er veldig spent på hvordan dette vil gå. Har lav progesteron, så dersom jeg ikke blir gravid innen 3mnd, så skal de vurdere andre medisiner.
Er det vanlig å starte rett på dobbel kur?

Noen som har opplevd å ha mensen i kun 3 dager når dere har gått på letrozol? Tok de første pillene idag å mensen har blitt borte løpet av dagen :O

Snakket med gynekologen og avtalt å prøve en siste dose med kun letrozol (dobbel 5 mg) før vi eventuelt går videre med å bruke både letrozol og menopur :)

Men siden jeg fortsatt er rimelig dårlig etter laparoskopien så tenker jeg vente noen uker. Kan jo se det an om EL kommer av seg selv også, selv om jeg tviler sterkt på det. Syklusdag 16 idag, så blir tidligst provera om 2-3 uker tenker jeg ;)

Back
Topp