Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Trodde ikke jeg kom til å få el i pergopausemåneden siden jeg ikke fikk det sist (hadde da pausemåned på 80 dager), og tenkte det er greit siden det blir letrozol neste syklys, men cd 25 i dag og fikk denne :D
1452937705295.jpg

16 dpo og våknet KL 4 i natt av skikkelige vonde mensensmerter i ryggen. Måtte stå opp for å ta smertestillende. Pleier ikke å ha vondt ved mensen. Kan det være pergotime som lager smertene? Har begynt å spotte idag, så er nok tanta som bygger seg opp.

Tusen takk! Nå håper jeg spiren klorer seg fast de neste 7 ukene !! Det er helt uvirkelig ;p merker ingenting nå bortsett fra at jeg er døøøøøødstrøtt !
Det var utrolig koselig å høre at det klaffet for deg, og ikke minst gir det oss andre prøvere enda mer håp når vi ser at dette funker. Nyyyyt tiden fremover, så krysser jeg alt for deg. Er dette første gang du har blitt gravid? :)

Ser det finnes en egen tråd for de som går på Letrozol/Femar/Pergo, så spør her inne også :) Når pleier dere å ha el?
Siden det er første pp for meg vet jeg ikke enda, men oppdaterer deg gjerne om et par-tre uker. ;) Ser mange skriver mellom dag 14-18 da, men det virker som om det er ganske individuelt. :)

Er det noen av dere som har satt Otrivelle? Og vet noen hvor store folliklene skal være når denne sprøyten settes? :)

Er det noen av dere som har satt Otrivelle? Og vet noen hvor store folliklene skal være når denne sprøyten settes? :)
Jeg har tatt den et par ganger, mener på at folliklene bør være litt over 20 mm. Du får gjerne er klokkeslett når på dagen du bør sette den

Hei. Jeg har gått på pergo en stund nå, og lurer på om de fleste får el rundt dag 14?
Her kommer ikke el før dag 23-30 og føler litt på at kroppen klusser såpass at den ikke får ting til å klaffe. :(

Hei. Jeg har gått på pergo en stund nå, og lurer på om de fleste får el rundt dag 14?
Her kommer ikke el før dag 23-30 og føler litt på at kroppen klusser såpass at den ikke får ting til å klaffe. :(
Dobbel pergo kur 1: el på cd 16
Pausemåned: ingen el
Dobbel pergo kur 2: el på cd 17
Pausemåned: el på cd 26

Last edited:
Jeg fikk positiv EL-test på dag 15 mnd jeg tok tablettene og dag 16 i pausemnd. Bekreftet med blodprøve på dag 21 at EL hadde skjedd i begge syklusene. Er foreløpig bare på syklusdag 10 denne mnd, så vet foreløpig ikke når den kommer nå.. Men regner med noe det samme

Hei

Jeg skal prøve pergo for første gang nå denne pp. Cd 1 idag. Legen sa jeg skulle ta fra cd 4 men leser om mange som tar allerede fra cd 3? I tillegg at mange tar om kvelden for å unngå bivirkninger? Lurte da på om jrg evt skulle begynne cd 3 på kvelden....så er det litt nærmere legens råd
Jeg får el av meg selv men har pcos og el har kommet senere og senere de siste syklusene. Nå sist på cd 31 så da prøver vi pergo.

Noen med erfaringer, råd, hva kan jeg realistisk forvente meg?

Back
Topp