Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Da var første Letrozolpilla tatt, nå er jeg skikkelig spent på om jeg får noen bivirkninger, hvilke d i så fall blir....og ikke minst, BLIR JEG GRAVID?;)
De av dere som har prøvd Letrozol, fikk dere bivirkninger? Når kom de? Og hvilke?:)

Ingen erfaring (ennå), men håper følge etter om 2 uker :)

Ingen erfaring (ennå), men håper følge etter om 2 uker :)

Spennende:)
Vet ikke om d er pga pillen jeg tok i dag, men føler meg småkvalm:o Kanskje "ønsketenkning", får se hvordan d blir de neste dagene;) Håper Letrozol funker gull for oss begge:D

Hei jenter! Jeg går på Femar nå, og skal ta ul på dag 11 eller 12. Men det krasjer jo med helgen... Dere som har gjort dette før, når satte dere ovitrelle etter ultralyden?
Går du til privat gyn.? Denne pp krasjet dag 12 på en lørdag (idag) fikk ul likevel. Det koster mye mer privat men eg føler eg får mye bedre oppfølging enn der jeg gikk sist

Jeg har prøvd å bli gravid i snart 9 mnd og har dessverre ikke lyktes. 9 mnd er ikke lenge, men når du er 41 år har man ikke mulighet til å vente så lenge. Har akkurat startet offentlig utredning og har tatt endel Hormonprøver som viste at jeg lå innenfor normalområde.siden jeg er for gammel til prøverørsmetoden vil jeg gjerne prøve femar eller Pergo selv om jeg har EL. Har inntrykk av de fleste som får Pergo el femar har problemer med EL. Men har lest på endel amerikanske forum at der får endel femar el Pergo selv om de har el for å booste eggløsning og få bedre utvikling av egg. Noen som har erfaring?

Jeg har prøvd å bli gravid i snart 9 mnd og har dessverre ikke lyktes. 9 mnd er ikke lenge, men når du er 41 år har man ikke mulighet til å vente så lenge. Har akkurat startet offentlig utredning og har tatt endel Hormonprøver som viste at jeg lå innenfor normalområde.siden jeg er for gammel til prøverørsmetoden vil jeg gjerne prøve femar eller Pergo selv om jeg har EL. Har inntrykk av de fleste som får Pergo el femar har problemer med EL. Men har lest på endel amerikanske forum at der får endel femar el Pergo selv om de har el for å booste eggløsning og få bedre utvikling av egg. Noen som har erfaring?

Jeg mener selv jeg har el hver mnd (med bakgrunn i både el-testing og temping, vet at el-tester ikke kan si 100% at man har el, men tempingen har også vist el de mnd jeg har gjort begge deler), har litt ustabile sykluser (mellom 26-37 dager) og har fått resept på Letrozol:) Fikk påvist pcos under utredningen så vet ikke om d er grunnen, men d blir bare spekulasjoner.

Jeg mener selv jeg har el hver mnd (med bakgrunn i både el-testing og temping, vet at el-tester ikke kan si 100% at man har el, men tempingen har også vist el de mnd jeg har gjort begge deler), har litt ustabile sykluser (mellom 26-37 dager) og har fått resept på Letrozol:) Fikk påvist pcos under utredningen så vet ikke om d er grunnen, men d blir bare spekulasjoner.
Jeg har nokså stabile sykluser som ligger stort sett på 27-29 dager. Eltestene har jeg også fått positiv på hver eneste mnd.temping har også vist el.Så jeg får vel bare vente i spenning å se hva Gyn vil Evt gjøre :)

Jeg har nokså stabile sykluser som ligger stort sett på 27-29 dager. Eltestene har jeg også fått positiv på hver eneste mnd.temping har også vist el.Så jeg får vel bare vente i spenning å se hva Gyn vil Evt gjøre :)

Skulle jo tro du kan få prøve letrozol/femar for å få bedre el og at d kanskje er d som trengs:) Blir spennende å se hva slags tilbakemelding du får fra gyn når den tid kommer!

Skulle jo tro du kan få prøve letrozol/femar for å få bedre el og at d kanskje er d som trengs:) Blir spennende å se hva slags tilbakemelding du får fra gyn når den tid kommer!
ja er spent selv.Men håper jo selvsagt jeg blir gravid før timen 14 desember :)

Noen av dere som har erfaring med endometriose og pergo? :)
Var hos gyn forrige uke, som kunne fortelle meg at jeg har endometriose. Sliter mye med smerter fra el til ikm. Siden han mente at "kuren" for endometriose var å bli gravid, skal jeg prøve dobbel pergo neste pp.

Er i pp 7 nå, så har ikke prøvd lenge, men gyn mente det var nødvendig med hjelp for at det skulle gå. Skal ta blodprøver cd 21 og 23, så regner med han har startet en form for utredning nå da? Eller gjør man alltid det nær man starter på pergo? :p

Håper virkelig det klaffer snart, for disse smertene er utrulig slitsomme. Kan ikke bruke nsaids eller ibuprofen heller, så da må jeg knaske paracet - som overhodet ikke hjelper :p

Ferdig med operasjon, mest sannsynlig hjem fra sykehuset i morgen og krysser fingrene for å snart kunne starte på ny dobbel pergokur :)

Ferdig med operasjon, mest sannsynlig hjem fra sykehuset i morgen og krysser fingrene for å snart kunne starte på ny dobbel pergokur :)

Så godt å høre :D Masse masse lykke til med kommende syklus ❤️

På onsdag har jeg fått time til privat gynekolog.Har ikke tålmodighet til å vente på timen min hos offentlig gyn 14.desember.
Jeg har tatt hormonprøver denne ppen og alt er innenfor normalverdier og jeg har også EL.Likevel håper jeg at gyn kan gi meg Femar.De sier at femar kan gi bedre eggutvikling og bedre eggløsning til de som har EL.Jeg har jo blitt 41 år og derfor er det stor sjanse for at eggutviklingen er dårligere.Håper på positiv test før jul. 9mnd med blenda tester er nok ;)

Back
Topp