Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Tror dette er veldig individuelt. For min del kjente jeg ikke noe til EL i prøveperiodene før pergo. Med pergo kjente jeg at noe skjedde, ja som det hugget litt i dagene før egget slapp og fra EL og i noen dager fikk jeg ømme brystvorter. Spent på om det blir det samme nå på pergokur nr2.

Du har ikke fått positiv test? Kan jo være du hadde EL, men ikke testet på riktig tidspunkt/ofte nok til å finne den. Eneste måte og vite om egget slapp er vel å tempe og se om du får temperaturstigning.

Slik ser de ut... CD 26 til CD 30... bare sånn nesten positive noen av dem

54ea8101c053b4a6c1b2ef40435016c4

f8b26fac1e1e46e323e1ee386103c499

408fc727dd010a48c9dfda8cc0dc3350

Jeg får heller ikke noe spes EL-slim. Vet ikke om det er dårlig tegn eller om det ikke betyr noe. Hatt lite EL-slim og symptomer før pergo. Med pergo fikk jeg mer smerter dagene før EL, spent på hvordan den kommende uken blir (cd11 i dag).
Burde drukket grapefruktjuice og solvipect :) håper ikke lite el slim gir negativ bivirkning, i form av dårlig miljø for svømmerne til mannen ;) blir jeg ikke gravid i denne syklusen, drikker jeg det neste syklus!

Synes også det ser ut som det er positive tester der :)

Noen ganger synes jeg testene tørker litt inn og blir litt svakere. Kanskje det har skjedd her?

Aner ikke... var veldig enkelt å merke el på kroppen under pergotime kurene, men i pausemnd skjønner jeg ingenting. Er støl i livmoren (har vært det noen dager nå) eller opplåst eller noe, men ingen sterk stikking på en av eggstokkene...

Hvilken dag etter pergo fikk dere EL? :)

Hvilken dag etter pergo fikk dere EL? :)
Jeg testet positivt på EL test i dag på CD 15, mest sannsynlig EL i morgen tenker jeg. Jeg kjenner at det er skikkelig på gang :) mye stikninger, stølhet, men el slim har jeg dessverre ikke sett noe til med Pergotime. EL er forøvrig seinere enn den pleier, men den siste tiden har jeg hatt rekord korte sykluser på 23- 24 dg, denne syklusen er mer der jeg var før.

Jeg hadde ikke EL av meg selv, men med pergotime kom den CD 21 første gangen og CD 23 andre gangen

Jeg burde ikke være optimistisk på EL én uke etter siste tablett med pergo med andre ord.. ;)

Er det også vanlig med lette smerter ved eggestokkene?

Jeg har gått fem runder på pergo, med EL fra dag 11-30, så det varierte veldig.
EL på dag 30 var foresten på dobbel kur.

Går første runde med Femar nå og fikk EL på cd 19, er 11 dpo i dag og negativ test.

Oppdatering på meg:
Tok min andre doble Pergotime-kur denne syklusen og var på kontroll i dag cd13. Han så slimhinne med ok tykkelse og ett egg på hver side. Det ene var større enn det andre og han sa det ville slippe. 14mm langt. PCOS-tendensene han så på min ene eggstokk i mai fant han ikke nå.

Veldig gøy med en positiv ul-opplevelse selv om jeg jo helst ville sett på et foster :)

Da blir det intensivering av EL-testing fra i morgen og prøving resten av uken. Får se hvor mye vi orker:p Spennende!

Har lest alle postene i denne tråden for å lese meg litt opp:) Gøy å se at flere er blitt gravide!
Akkurat vært på utredning etter 18 mnd prøving, mannen har supre svømmere mens jeg har fått konstatert pco (gyn kunne se 30 cyster på ene eggstokken når han så kjapt, så godt mulig der var enda fler...vet ikke om det er mye, normalt eller lite, d sa han ikke noe om). Likevel kunne det tyde på jeg har eggløsning siden jeg på cd11 hadde en follikel som var så stor som den skulle være mtp hvor jeg var i syklus, glad for det:) Ellers så der bra ut inni livmor og eggledere, skal ta blodprøver neste syklus på dag 1, 10, 20 og 24. Ble forespeilet resept på letrozol og progesteronstøtte (husker ikke hvilken), men må vente å begynne med disse til etter neste pp siden jeg skal ta blodprøvene da. Så håper vi ser resultater rundt årskiftet;) Gyn mente vi nok skulle klare dette selv med letrozolen og det andre, håper har får rett:D Spennende tider i møte hvertfall!!

Last edited:
Har nettopp fått resept på pergotime. Håper jo at det er det rette for oss og at det funker. Tror jeg har hatt eggeløsning, siden jeg har fått positive el-tester. Men sjangsene øker jo med flere egg. Hva vil dobbelkur si? at man tar 2 pakker på en syklus? da skal jeg i tilfelle ta tre dobbelkurer på rad. Virker som noen av deres gynokologer er mer forsiktig med å gi så mange dobbelkurer.

Har nettopp fått resept på pergotime. Håper jo at det er det rette for oss og at det funker. Tror jeg har hatt eggeløsning, siden jeg har fått positive el-tester. Men sjangsene øker jo med flere egg. Hva vil dobbelkur si? at man tar 2 pakker på en syklus? da skal jeg i tilfelle ta tre dobbelkurer på rad. Virker som noen av deres gynokologer er mer forsiktig med å gi så mange dobbelkurer.
Foressten så har vi prøvd nå i 1 år og 9mnd.

Jeg får doble, men han skriver ut en og en kur + kontroll etter hver kur er tatt. Forstår du fikk skrevet tre på rappen, skal du på kontroll etter hver kur?

Håper pergo funker fint for deg! Fordi du har lange sykluser du har fått pergo?

Jeg får doble, men han skriver ut en og en kur + kontroll etter hver kur er tatt. Forstår du fikk skrevet tre på rappen, skal du på kontroll etter hver kur?

Håper pergo funker fint for deg! Fordi du har lange sykluser du har fått pergo?

Nei. Har egentlig hatt altfor korte sykluser. veldig kort lutealfase. Så tror det er at eg skal få en mer stabil syklus og litt større sjanse ved eggeløsning.

Last edited:
Back
Topp