Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Jeg fikk skrevet ut 5(!!!) doble pergokurer på rappen!
Skal bare inn hver tredje mnd å sjekke hos gynekolog..

Tror jeg fikk 3-4 uthentinger :)

Jeg fikk skrevet ut 5(!!!) doble pergokurer på rappen!
Skal bare inn hver tredje mnd å sjekke hos gynekolog..

Så greit du kun skulle på kontroll hver 3. mnd. Er jo svindyrt å dra dit. På onsdag var jeg der i 15min og betalte samme som første gang jeg var der (da litt mer snakk+gyn. undersøkelse). 1300kr.

Så greit du kun skulle på kontroll hver 3. mnd. Er jo svindyrt å dra dit. På onsdag var jeg der i 15min og betalte samme som første gang jeg var der (da litt mer snakk+gyn. undersøkelse). 1300kr.
Åh??
Jeg betaler kun 300-400kr når jeg har undersøkelse. Har ALDRI betalt så mye hos gynekolog..

Du går kanskje til privat gyn du då? Eg går til offentlig åg det er 320 kr :-) eg fekk 4 enkle kurer som eg ska ta og ska hverken ta blodprøver eller undersøkelse før om 5 mnd!

Forresten så ryke siste tablett av min første kur i dag, spennende dager framover. Ingen humørsvingninger så langt (var redd for at det skulle bli uutholdelig)... Men kanskje det kommer i etterkant eller ved seinere kur, eg har alltid tålt hormonprepararet (p-piller osv) dårlig med tanke på bivirkninger :-p

Jeg er på CD 9 og tok siste på onsdag :) Kjenner jeg er hormonell og lett irritabel, men kan nok ikke skylde på tablettene.. Stakkars mannen, men han fortjener det litt denne uken :P

Hahaha... Av og te fortjene dei behandlinga dei får, men oftast syns eg synd på han hjelpe kanskje på at han jobbe 12 timar skift denna veko i motsetning te å vera permittert ;-)

Du går kanskje til privat gyn du då? Eg går til offentlig åg det er 320 kr :-) eg fekk 4 enkle kurer som eg ska ta og ska hverken ta blodprøver eller undersøkelse før om 5 mnd!

Forresten så ryke siste tablett av min første kur i dag, spennende dager framover. Ingen humørsvingninger så langt (var redd for at det skulle bli uutholdelig)... Men kanskje det kommer i etterkant eller ved seinere kur, eg har alltid tålt hormonprepararet (p-piller osv) dårlig med tanke på bivirkninger :-p

Ja, privat. Prøvd i ett år i desember, men det ble altfor lenge å vente med sykluser som bare ble lenger og lenger. Glad for jeg fikk Pergotime skrevet ut med en kur tidlig august og neste nå i sept.

Mulig jeg forsøker å unngå kontroll neste gang, det bør jo skrekkelig dyrt det her! Men trenger jo reseptene, så vil ikke gjøre noe som får gyn til å slutte og skrive dem ut :p

Heldigvis ingen bivirkninger på Pergotime for meg :)

Merker det murrer litt der nede (i går og i dag), så tror noe er på gang! Ble litt bekymret når tempen i dag var høy, men tror ikke EL har vært likevel. Neg EL-test i går og lav temp tom i går. Nå blir det aksjer hver dag fremover!

Kan eg godt forstå! Hadde ikkje gynekologen min pensjonert seg + at mannen et permittert så me har ikkje så god akkurat nå hadde nok eg og gått privat for å sleppe ventetida.
Men syns det er rart kor forskjellig oppfølginga er, utenom at dei private tjene penger på å få deg inn og det er lang ventetid på sjukehuset burde me vel iallfall blitt bedt om å ta blodprøver innimellom?!?
Står jo strengt tatt at det skal grundig undersøkelse mellom kurene og! Men satse nå på dei kan jobben sin ;-)

Ingen modne egg på CD 12.. Eller hun målte ett egg til 1,07 mm. Men sjansen for at det ble modnet ordnet var visst ganske minimal, da fruktbarheten min var veldig lav. :(

Blir å se an om egget utvikler seg de neste 7-10 dagene før jeg eventuell settes på en dobbelkur. Så sa gynekolog at jeg måtte over på sterkere medisiner (gonal-f mest sannsynlig) om det ikke klaffer med dobbel kur.

Ingen modne egg på CD 12.. Eller hun målte ett egg til 1,07 mm. Men sjansen for at det ble modnet ordnet var visst ganske minimal, da fruktbarheten min var veldig lav. :(

Blir å se an om egget utvikler seg de neste 7-10 dagene før jeg eventuell settes på en dobbelkur. Så sa gynekolog at jeg måtte over på sterkere medisiner (gonal-f mest sannsynlig) om det ikke klaffer med dobbel kur.

Min gyn peiset på med dobbel kur med en gang. Det har gitt meg to fine eggløsningen på to sykluser. EL på dag 18 hos meg.

Håper det ordner seg for deg og at vi begge kan få en spire snart

Min gyn peiset på med dobbel kur med en gang. Det har gitt meg to fine eggløsningen på to sykluser. EL på dag 18 hos meg.

Håper det ordner seg for deg og at vi begge kan få en spire snart

Hadde du noen oppfølging med ultralyd før EL?

Gyn var ikke direkte optimistisk for min del dessverre.. Men alt kan jo skje ;) Kanskje EL kommer dag 18 her også?

Så rart at du fikk den beskjeden, jeg var hos gyn på cd11 og fikk målt ett til 13,5 og normalen på hvor langt jeg var i syklus var mellom 10-15 sa han. Vet ikke om d har noe å si at du har fått kur for å stimulere el...eneste jeg kan tenke meg til:rolleyes:

CD 12 her, ingen oppfølging med blodprøve eller ultralyd så her må me bare sjå ka som skjer. Ein del ubehag i området dei siste dagane så eg har begynt å teste etter eggløysing, negativt så langt :-)

Var jo redd eg skulle bli hormonell, men har kje hatt så godt humør på lenge, heldige mannen min ;-)

Hadde du noen oppfølging med ultralyd før EL?

Gyn var ikke direkte optimistisk for min del dessverre.. Men alt kan jo skje ;) Kanskje EL kommer dag 18 her også?

På første kuren var jeg/gyn på ferie de aktuelle dagene så da ble det ikke kontroll dagene før EL. Denne syklusen var jeg på kontroll cd13. Har forstått det er litt ulik praksis fra gyn til gyn hvor ofte de synes det er behov for å komme på kontroll.

Lykke til!

Jeg går på pergo og skal starte på pervera denne måneden for å få tr. Jeg skal starte med pervera etter en syklus pause fra pergo. Jeg er i dag på dag 12 og det står i bruksanvisningen til pervera at jeg skal starte på dag 16 eller 21. Lurer på om det er viktig eller om jeg kan starte i morgen? Er utålmodig!! Noen bruker jo pervera hver måned men dette er altså min første kur med det. Har hatt en enkel kur på pergo tidligere og skal ta dobbel nå.

Jeg går på pergo og skal starte på pervera denne måneden for å få tr. Jeg skal starte med pervera etter en syklus pause fra pergo. Jeg er i dag på dag 12 og det står i bruksanvisningen til pervera at jeg skal starte på dag 16 eller 21. Lurer på om det er viktig eller om jeg kan starte i morgen? Er utålmodig!! Noen bruker jo pervera hver måned men dette er altså min første kur med det. Har hatt en enkel kur på pergo tidligere og skal ta dobbel nå.

Ville fulgt bruksanvisning da det står veldig spesifikk dag 16 eller 21 ;)

Back
Topp