Synst det er rart at det står "akkurat" 16 og 21.. Men men..Sikkert ingenting haha, men ja..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Synst det er rart at det står "akkurat" 16 og 21.. Men men..Sikkert ingenting haha, men ja..
En anne ting jeg lurer på er når man begynner å telle dag 1 når man ikke vet hvor lang syklus man vanligvis ville hatt..?Jeg går på pergo og skal starte på provera denne måneden for å få tr. Jeg skal starte med provera etter en syklus pause fra pergo. Jeg er i dag på dag 12 og det står i bruksanvisningen til provera at jeg skal starte på dag 16 eller 21. Lurer på om det er viktig eller om jeg kan starte i morgen? Er utålmodig!! Noen bruker jo provera hver måned men dette er altså min første kur med det. Har hatt en enkel kur på pergo tidligere og skal ta dobbel nå.
En anne ting jeg lurer på er når man begynner å telle dag 1 når man ikke vet hvor lang syklus man vanligvis ville hatt..?
Ja men så fikk jeg ikke el og skulle ha en pausemåned på pergo før jeg startet med provera. Så hvor lang den første syklusen egentlig er vet jeg ikke. Er 41 dager siden første dag med friskt blod.Dag 1 er vel alltid første dag med friskt blod, uansett om du vet sykluslengden din eller ikke.
Ja men så fikk jeg ikke el og skulle ha en pausemåned på pergo før jeg startet med provera. Så hvor lang den første syklusen egentlig er vet jeg ikke. Er 41 dager siden første dag med friskt blod.
Da er jeg på dag 3 med femar, andre runde, 7 hormonkur.
Satser på at alle gode ting er 7
Tusen takkKrysser fingrene for deg Har du hatt EL på de 6 forrige?
Tusen takk
Fikk EL hver gang, men veldig varierende når EL kom.
Pergokurene, som var de fem første kurene var litt tøff mot slimhinnene mine,
femar virker bedre for meg sånn sett, slimhinnen var fin på UL første runde.
Er jo mange som lykkes på pergo og, men for meg var det ikke så bra bortsett
fra at jeg fikk EL da, men spira må jo ha noe å feste seg i også.
Hvilken dag cirka fikk du EL på når du gikk på pergo?
Jeg har selv gått på pergo denne syklusen, fra dag 3 til 7 etter en kur med provera først. Har verken EL eller TR av meg selv, så er dessverre klassifisert som "lite fruktbar" av gynekologen uten hormonbehandling.. Dette er min første kur etter at første prøveperiode varte 89 dager, kun avbrutt av provera.
På UL mandag var slimhinnen blitt tykkere, men manglet fortsatt litt for å være optimal. På høyre side var det ingen egg over 10 mm, mens på venstre eggstokk fant GYN etter mye om og men ett egg målt til cirka 10,7 mm på dag 12. Hun tvilte på at egget ville utvikle seg, men samtidig kunne det jo skje. Er nå på CD 15 (EL skulle i teorien vært i går), og er veldig spent på om lille gullegget vokser seg stort og fint de neste dagene. Ingen utslag på EL-tester ennå, men fikk beskjed om å teste fra lørdag eller søndag. Skal egentlig ta blodprøve på CD 21, men GYN ville jeg skulle vente litt til, eventuelt da 1 uke etter EL om den kommer
Bah.. Kjenner jeg er lei idag. Er veldig tidlig i prosessen, men samtidig så er hver negativ test (EL og graviditetstest) like sårt - noe du sikker kjenner godt til
Jeg var på en slik UL på dag 14 av min første kur. Da hadde jeg et egg på 12 mm. på dag 17 var det et på 17 mm og et på 14 mm. EL kom så på dag 21 så det er nok ikke helt umulig at de vokser seg til
Hvilken dag cirka fikk du EL på når du gikk på pergo?
Jeg har selv gått på pergo denne syklusen, fra dag 3 til 7 etter en kur med provera først. Har verken EL eller TR av meg selv, så er dessverre klassifisert som "lite fruktbar" av gynekologen uten hormonbehandling.. Dette er min første kur etter at første prøveperiode varte 89 dager, kun avbrutt av provera.
På UL mandag var slimhinnen blitt tykkere, men manglet fortsatt litt for å være optimal. På høyre side var det ingen egg over 10 mm, mens på venstre eggstokk fant GYN etter mye om og men ett egg målt til cirka 10,7 mm på dag 12. Hun tvilte på at egget ville utvikle seg, men samtidig kunne det jo skje. Er nå på CD 15 (EL skulle i teorien vært i går), og er veldig spent på om lille gullegget vokser seg stort og fint de neste dagene. Ingen utslag på EL-tester ennå, men fikk beskjed om å teste fra lørdag eller søndag. Skal egentlig ta blodprøve på CD 21, men GYN ville jeg skulle vente litt til, eventuelt da 1 uke etter EL om den kommer
Bah.. Kjenner jeg er lei idag. Er veldig tidlig i prosessen, men samtidig så er hver negativ test (EL og graviditetstest) like sårt - noe du sikker kjenner godt til
Oi, takk for oppmuntring
Med tanke på at du var på UL to dager senere enn meg så er jo sannsynligheten for at egget er blitt rundt 12-13 mm (vokser jo 1-2 mm hver dag når/om det vokser), så da kan jo egget mest sannsynlig være i samme vekst som ditt
Men du hadde først bare et egg på dag 14 og så to på dag 17?
Ja men jeg får ikke mensen selv og skal dermed starte på provera for å få det. Og den skal jeg starte med på dag 16 eller 21 i den andre syklusen min. Ikke lett å skjønne detteJeg regner en syklus fra en mens til dagen før neste mens, uavhengig av om EL kommer eller ikke. Da er du jo på syklusdag 41 nå, og når mens kommer begynner syklusen hvor du har pausemåned?
Jeg fikk EL første runde på cd 11, men da begynnte jeg blø bare noen dager etter.
Ellers fikk jeg tr 14 dager etter EL. da var EL på alt fra dag 14- 30 , så egget ditt kan modne
selv om det er tregt, gikk på både enkle og doble kurer, men må legge til at siste EL
på pergo var på dobbel kur og kom da først cd 30.
Første kur md Femar fikk jeg EL på cd 19, da var folikken på 14 mm cd 12.
Den blodprøven gyn har utsatt er sikkert for å måle progestron som produserers etter EL
for å sjekke at du har høye nok verdier, så derfor må hun vente til ca en uke etter EL,
det at hun sa cd 21 opprinnelig er fordi en mer "normal" syklus eller gjennomsnittsyklusen da, gjerne
er på 28 dager som du sikkert vet og da blir cd 21 en uke etter EL.
Krysser fingrene for deg og håper egget ditt modner.
Klem <3
Det stemmer kun ett egg på venstre eggstokk på dag 14 så var det plutselig 2 der noen dager etter gynekologen kunne ikke si sikkert at det egget på dag 14 kom til å vokse videre, men det gjorde jo det slimhinnen ble målt til 3,5 mm på dag 17, noe jeg har hørt kan være litt for tynt...? Ble ikke gravid på den kuren da, men alle er jo forskjellige
Ja men jeg får ikke mensen selv og skal dermed starte på provera for å få det. Og den skal jeg starte med på dag 16 eller 21 i den andre syklusen min. Ikke lett å skjønne dette