Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

En sprøyte som får kroppen til å fullføre en eggløsning når eggene er store nok. Hos meg kan de like gjerne ende opp som cyster :)

Denne syklusen har jeg tatt dobbel pergokur fra dag 3 er på cd 14 i dag og veldig utålmodig ;) hva tenker dere om disse eggløsningstestene? Den øverste er tatt i dag tidlig .. Kjenner at EL er på vei, ubehagelige stikninger.
ImageUploadedByBV Forum1441529238.684940.jpg
nå må da EL være på vei vel?

Last edited:
Det ser jo veldog lovende ut. Ta en på kveldstid igjen, leste et sted de gjerne er sterkere da :)

Denne syklusen har jeg tatt dobbel pergokur fra dag 3 er på cd 14 i dag og veldig utålmodig ;) hva tenker dere om disse eggløsningstestene? Den øverste er tatt i dag tidlig .. Kjenner at EL er på vei, ubehagelige stikninger. nå må da EL være på vei vel?

Jeg ville testet to ganger per dag fremover til du får positiv og så teste videre til negativ test etter positiv. Og passet på med jevnlige aksjer frem til positiv :)

Jeg ville testet to ganger per dag fremover til du får positiv og så teste videre til negativ test etter positiv. Og passet på med jevnlige aksjer frem til positiv :)
Ja skal gjøre det :) begynner på Lutinus etter EL.. Har du prøvd det?

Er det flere enn meg som knapt får el slim? Kan dette være en bivirkning av Pergotime? Noen her med erfaringer?

Et spørsmål til :D Har henta meg en pk pergotime nå, men det står på lappen de skriver ut at jeg skal ta to tab. fra 4-8 dag i syklusen. Men det er 5 tabletter i esken? :p heh!

Et spørsmål til :D Har henta meg en pk pergotime nå, men det står på lappen de skriver ut at jeg skal ta to tab. fra 4-8 dag i syklusen. Men det er 5 tabletter i esken? :p heh!
Det betyr at du skal på dobbel pergo kur, altså 2 tbl pr dag. Rart ikke de på apoteket sa i fra om det. Det er bare 5 tbl i en pk. Jeg ville for sikkerhets skyld snakket med vedkommende som skrev resepten til deg og fått det klart hvor mange du skal ta pr dag. Gynekologene gjør litt forskjellig ut i fra pasientens situasjon. Min gyn. Ville at jeg skulle ta to tbl. Fra dag 3 - 8 :)

Det betyr at du skal på dobbel pergo kur, altså 2 tbl pr dag. Rart ikke de på apoteket sa i fra om det. Det er bare 5 tbl i en pk. Jeg ville for sikkerhets skyld snakket med vedkommende som skrev resepten til deg og fått det klart hvor mange du skal ta pr dag. Gynekologene gjør litt forskjellig ut i fra pasientens situasjon. Min gyn. Ville at jeg skulle ta to tbl. Fra dag 3 - 8 :)

Trodde jeg skulle ta enkel, siden alt var bra på gynekolog timen. Bare lange sykluser liksom. Hmm, ja får sjekk det opp :)

Last edited:
Er det sånn at man ikke kjenner EL like godt i pausemåned som på pergo? Har fått sterke EL tester i 2-3 dager og nå er de svake igjen. Har ikke kjent det hugge på samme måte som på pergo i det egget løsner og ikke ømme brystvorter ved EL på pergo... kan det være at EL har vært likevel...?

Er det flere enn meg som knapt får el slim? Kan dette være en bivirkning av Pergotime? Noen her med erfaringer?

Jeg får heller ikke noe spes EL-slim. Vet ikke om det er dårlig tegn eller om det ikke betyr noe. Hatt lite EL-slim og symptomer før pergo. Med pergo fikk jeg mer smerter dagene før EL, spent på hvordan den kommende uken blir (cd11 i dag).

Er nok bare gyn som har glemt å legge inn at du skal ha to pakker. Ring og få det endret:) Samme skjedde meg da jeg skulle hente ut pergo denne syklusen.

Jeg har også lange sykluser, men ellers ser det greit ut. Fikk også dobbel kur!

Er det sånn at man ikke kjenner EL like godt i pausemåned som på pergo? Har fått sterke EL tester i 2-3 dager og nå er de svake igjen. Har ikke kjent det hugge på samme måte som på pergo i det egget løsner og ikke ømme brystvorter ved EL på pergo... kan det være at EL har vært likevel...?

Tror dette er veldig individuelt. For min del kjente jeg ikke noe til EL i prøveperiodene før pergo. Med pergo kjente jeg at noe skjedde, ja som det hugget litt i dagene før egget slapp og fra EL og i noen dager fikk jeg ømme brystvorter. Spent på om det blir det samme nå på pergokur nr2.

Du har ikke fått positiv test? Kan jo være du hadde EL, men ikke testet på riktig tidspunkt/ofte nok til å finne den. Eneste måte og vite om egget slapp er vel å tempe og se om du får temperaturstigning.

Er nok bare gyn som har glemt å legge inn at du skal ha to pakker. Ring og få det endret:) Samme skjedde meg da jeg skulle hente ut pergo denne syklusen.

Jeg har også lange sykluser, men ellers ser det greit ut. Fikk også dobbel kur!

Aha, gikk innom om hørte på apoteket med engang. Så fikk tatt ut en til :) Så da kjører jeg på med dobbel siden hu har skrevet det. Var bare de på apoteket som hadde sett feil på antall tabletter. :)

Back
Topp