Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Sist jeg gikk på pergo hadde jeg ikke pausemåneder slik som jeg leser folk har etter hver kur. Jeg gikk på 7 ( 3 enkle og 4 doble på rad).

Hva er normalt egentlig? Jeg har ikke fått beskjed om å ta pause mellom hver kur denne gangen heller.
Jeg hadde ikke pausemnd heller, skulle ta 6 kurer på rappen :) (eller, dvs det ble en ufrivillig pause da jeg somlet med å hente ny resept :rolleyes: ).

Da har jeg tatt blodprøver som mest sannsynlig viser null eggløsning og venter "spent" på hva gynekologen velger å gjøre videre. Håper på pergotime :)

Jeg hadde ikke pausemnd heller, skulle ta 6 kurer på rappen :) (eller, dvs det ble en ufrivillig pause da jeg somlet med å hente ny resept :rolleyes: ).

Høres bra ut at du og skulle ta uten pause.

Rart at det er så forskjellig fra gyn til gyn..hmmmm

Høres bra ut at du og skulle ta uten pause.

Rart at det er så forskjellig fra gyn til gyn..hmmmm
Pergo skal visstnok ha effekt i 2 mnd, så derfor er det bare "nødvendig" å ta den annenhver mnd. Men om det stemmer for alle vet jeg ikke, jeg ville nok ha bedt om blodprøver i pausemnd dersom jeg skulle hatt det (jeg fikk ikke el på enkel kur og måtte ha dobbel. Så litt skeptisk til effekten/kvaliteten i pausemnd på meg).
Men veldig rart at det er ulik praksis ja :)

Dere som har tatt blodprøver før dere fikk pergotime - hvor mange sykluser sjekket gynekolog først?

Tok jo prøve igår, men "redd" gyn vil sjekke flere sykluser og dermed utsette en eventuell EL.. Har jo ikke EL av meg selv mest sannsynlig :(

Noen som opplever forlenget syklus av dobbel pergo? Er på cd 32 nå og ikke noe te. Har alltid syklus på 27 dager. Hadde det med enkel og ingen pergo, men på dobbel virker den til å ha blitt forlenget.

Noen som opplever forlenget syklus av dobbel pergo? Er på cd 32 nå og ikke noe te. Har alltid syklus på 27 dager. Hadde det med enkel og ingen pergo, men på dobbel virker den til å ha blitt forlenget.
Jeg fikk forlenget lutealfasen med to dager Ca på pergo :) Har du testet etter el, eller kan den ha vært senere enn vanlig? Noen som er vant til tidlig el får senere el på pergo, ettersom modningen blir bedre og egget ikke slippes før det er klart.
Krydder fingrene for at det er en god grunn til at tr holder seg borte ;)

Jeg fikk forlenget lutealfasen med to dager Ca på pergo :) Har du testet etter el, eller kan den ha vært senere enn vanlig? Noen som er vant til tidlig el får senere el på pergo, ettersom modningen blir bedre og egget ikke slippes før det er klart.
Krydder fingrene for at det er en god grunn til at tr holder seg borte ;)
Ja men så ble jeg liksom syk I de dagene jeg forventet el og da falt det liksom litt bort :) men kjente jo begynnelsen på el smerter da. Omndet var fullstendig aner jeg jo ikke lenger da jeg tok litt paracet for å holde feber nede og de har kanskje lagt en demper på eventuelle el smerter også. Har el som regel på cd 13/14 og tr dukker alltid opp på cd 27/28.

Opplevde en syklus med forlenget rr på 2 dager med enkel pergo, men ellers har jeg ikke opplevd noen soleklar forandring :) at el har vært senere nå er jo helt klart :P men aner ikke når og aner ikke om den har vært heller :P

Ja men så ble jeg liksom syk I de dagene jeg forventet el og da falt det liksom litt bort :) men kjente jo begynnelsen på el smerter da. Omndet var fullstendig aner jeg jo ikke lenger da jeg tok litt paracet for å holde feber nede og de har kanskje lagt en demper på eventuelle el smerter også. Har el som regel på cd 13/14 og tr dukker alltid opp på cd 27/28.

Opplevde en syklus med forlenget rr på 2 dager med enkel pergo, men ellers har jeg ikke opplevd noen soleklar forandring :) at el har vært senere nå er jo helt klart :P men aner ikke når og aner ikke om den har vært heller :P
Haha, litt ekstra spenning må man vel ha i prøvesirkuset?? :rolleyes: Håper den har vært i forbindelse med aksjer og at positiv test er rett rundt hjørnet :)

Hos meg var det litt forskjell på enkel kur og doble kurer, mer som endret seg på dobbel kur. Regner med at det var fordi jeg faktisk hadde el da, i motsetning til enkel/uten :p

Litt rart å gå å håpe på at TR uteblir til å håpe den kommer snart ;-) på cd 29 nå og når eg var hos gyn på torsdag meinte han eg var rundt "eggløsningstid" masse cyster og ingen antydning til modent egg da... :-/ så nå venter eg på å få begynt på min første enkle kur med Pergo, skal ha 4 enkle kurer på rad før kontrolltime og vurdering for lap. Ser at dere får kontroll ul og blodprøver i disse pp, men gyn nevnte ingenting om dette til meg da eg var der...!?!

Litt rart å gå å håpe på at TR uteblir til å håpe den kommer snart ;-) på cd 29 nå og når eg var hos gyn på torsdag meinte han eg var rundt "eggløsningstid" masse cyster og ingen antydning til modent egg da... :-/ så nå venter eg på å få begynt på min første enkle kur med Pergo, skal ha 4 enkle kurer på rad før kontrolltime og vurdering for lap. Ser at dere får kontroll ul og blodprøver i disse pp, men gyn nevnte ingenting om dette til meg da eg var der...!?!

Hvordan går det med deg? :)

Takk som spør :-) Går bra, ein del smerter i Høgre eggstokk, CD 34 nå og prøver alt eg kan å vera tålmodig mens eg vente på TR. Har holdt meg opptatt med trening mens eg vente. Redd for å gå opp i vekt så då må det trenes. ;-)

Min doble pergo-kur ga meg en syklus på 29 dager og EL på dag 18. Herlig med kort syklus!

Nedturen er at jeg fikk TR i dag. (Skjønte det siden tempen har dalt etter EL)

Ville dere bekymret dere for å starte en my syklus uten pergo? Tenk om jeg får en lang syklus igjen nå! Er det vanlig at i pergopause-syklusen blir påvirket av de pillene jeg tok sist? Får vel ringe gyn i dag.

Er på cd4 i 6. syklus etter pilleslutt. De første fire var 40, 49, 57 og 77 dager. Den femte fikk jeg dobbel pergo. Hadde EL cd18 og varighet på 29 dager.

Fikk ny dobbel pergo-kur som jeg skal ta dag 5-9. Håper det sitter denne gangen!

Om det ikke blir spire ila høsten må vi utredes (eggledere og sædcellene).

Første tablett med pergo idag, CD 3 :)

Heldiggris :-) eg komme heldigvis bare 2 dagar itte, får begynna på mandag :-)

Jeg har tatt dobbelkur med Pergo og satte eggløsningssprøyte forrige lørdag, så jeg er vel nå en 6dpo ( merkelig hvor saaakte dagene når når man er i prøvemodus) har jo gått år uten å tenke tanken på dette nå og ukene bare flyr da.
Jeg har endometriose og får cyster osv. Jeg har vært gjennom to kikkehullsoperasjoner og hvor den siste resulterte i at de måtte ta den ene eggstokken min. Jeg hadde samme behandling sist hvor jeg greide å bli gravid i pausemnd :)

Jeg har tatt dobbelkur med Pergo og satte eggløsningssprøyte forrige lørdag, så jeg er vel nå en 6dpo ( merkelig hvor saaakte dagene når når man er i prøvemodus) har jo gått år uten å tenke tanken på dette nå og ukene bare flyr da.
Jeg har endometriose og får cyster osv. Jeg har vært gjennom to kikkehullsoperasjoner og hvor den siste resulterte i at de måtte ta den ene eggstokken min. Jeg hadde samme behandling sist hvor jeg greide å bli gravid i pausemnd :)

Hva er eggløsningssprøyte? :)

Back
Topp