Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Hurra, endelig svar! For noen dager, el og svar?? :D satser på at det ikke er behov for pergo nå ;)
Ja, hjelpes, dette er jo over all forventing! OM egget slipper da.. Jeg har mine tvil... Men det er i grunn veldig rart om det ikke skulle gjøre det :P Håper din doble kur gjør susen nå altså!!

Ser den :) har prøvd et og et halv år på første så vi begynner å bli klar nå føler jeg :p

Nei det tenker jeg også. Greit å gjør noe mens vi venter på lab og prøverør :) håper dere får det til selv denne runden! Tester du etter EL? Lurer på når jeg skal begynne å teste. Tidligere har jo denne kommet på dag nån å tyve men må kanskje begynne tidligere denne gang i tilfelle syklusen her blir normal? :) jeg krysset for at vi begge får kryss på graviditetatest i desember ;)
Jeg fikk el på dag 14 når jeg tok letrozol. Før fikk jeg også el rundt dag 20. Fikk beskjed av legen om å teste etter el. Hvis ikke el test ble pos iløpet av dag 14 skulle jeg sette en eggløsningssprøyte..slapp heldigvis det :) skal teste denne gang osgå. Begynner på dag 10 tror jeg. Skal på ul dag 11. Skal du også på ul? Vi skal hvertfall ha positiv tester om 4 uker ;) både du, jeg og mange flere her :) spennendes og følge med!

Hei. Ny i denne tråden her, men veldig glad for at jeg fant den. My fin informasjon her :) Jeg skal selv gjennom en utredning om et par uker og lurer egentlig litt på hva jeg kan forvente meg? Har fått beskjed om at jeg har lave progesteron-nivåer, og muligens manglende eggløsning, så er spent på om jeg blir å få noe behandling av noe slag. Jeg ser mange får pergo, men har også hørt at enkelte gynekologer ikke gir dette dersom du er så og så tung. Stemmer dette? Er der vekt-begrensninger på hormon/fertillitets-behandlinger?

IVF har grense på KMI/BMI < 33.

jeg er så redd for at pergo skal overstimulere meg og gi meg tynn slimhimme. vet ikke hvorfor slike tanker har forpestet hjernen min, men jeg har alltid vært sikker på at jeg har eggløsning. også har jeg vært en del plaget med nattsvette innemellom og er redd det kan skyldes østrogen mangel, men det er jeg heller ikke sikker på. men da blir jo slimhinnen tynn og det kan den gjøre med pergo også, så er så redd for at jeg egentlig bare skal gjøre det vanskelig å bli gravid. syntes egentlig at gyn. ga meg pergo veldig fort. men allikvel så skal det jo ikke være skadelig å prøve. er veldig i tvil jeg. ville gjerne hatt ul på dag 11 eller noe sånt for å se at ikke jeg blir overstimulert eller at slimhinnen holder seg tykk. men jeg skal jo ta blodprøver så de ser kanskje det på blodprøvene? uff.. jeg tenker altfor mye og leser altfor mye. jeg tror jeg skal slutte å lese jeg.. hehe : :rolleyes:

Hei. I dag er jeg på cd 17 og begynner å bli litt fortvilet siden EL enda ikke har kommet... Dette er andre syklus med enkel pergotime, og sist syklus fungerte den. Jeg begynte første gang på pergo uten TR først. Jeg fikk ikke påvist EL med tester (testet ikke), men jeg målte høy temperatur frem til TR kom 3 uker etter kuren, og jeg regner derfor kuren som vellykket.

Når ville dere funnet dere i at EL neppe kommer?
Når kuren fungerte forrige måned, er det ikke stor sjanse for at den skal fungere måneden etter?
Om du er usikker kan du be legen om å få ta blodprøve for å sjekke om du har EL:-) Jeg tok på CD 22 mener jeg.

Jeg fikk el på dag 14 når jeg tok letrozol. Før fikk jeg også el rundt dag 20. Fikk beskjed av legen om å teste etter el. Hvis ikke el test ble pos iløpet av dag 14 skulle jeg sette en eggløsningssprøyte..slapp heldigvis det :) skal teste denne gang osgå. Begynner på dag 10 tror jeg. Skal på ul dag 11. Skal du også på ul? Vi skal hvertfall ha positiv tester om 4 uker ;) både du, jeg og mange flere her :) spennendes og følge med!
Da tester jeg fra dag ti jeg også :) nei, skal ikke ha ul før det er noe der :p jeg tror i utgangspunktet at vi fikk letrozol for å stabilisere syklus, at sjansen for at vi får det til selv er så minimale, men at det er lettere ved prøverør om syklus er noenlunde "normal"? Arrester meg om det ikke er riktig. Men det var lap og prøverør han snakket mest om, så hev han på litt latrozol på slutten :p men, jeg øyner håp ;)

Vi har kanskje ikke samme utgangspunkt for å lykkes med letrozol. Da tenker jeg på cystene dine. Kanskje derfor han snakker mest om prøverør med dere! Jaja..håpere dere også kan lykkes med hormonkur :) skader ikke å prøve mens dere venter hvertfall! Letrozol gir eggløsning..dermed får en stabil syklus. :) slik jeg har forstått d hvertfsall ;)

Da tester jeg fra dag ti jeg også :) nei, skal ikke ha ul før det er noe der :p jeg tror i utgangspunktet at vi fikk letrozol for å stabilisere syklus, at sjansen for at vi får det til selv er så minimale, men at det er lettere ved prøverør om syklus er noenlunde "normal"? Arrester meg om det ikke er riktig. Men det var lap og prøverør han snakket mest om, så hev han på litt latrozol på slutten :p men, jeg øyner håp ;)
Glemte å quote svaret mitt! Men det ligger rett under/over dette innlegget :)

Tenkte jeg skulle dele litt av min historie, jeg fikk hjelp på fertilitetsklinikken når vi hadde prøvd i 1,5 år. Var inne på undersøkelser slik at de utelukket at det var mannen og hva det var som var årsaken hos meg. Jeg har PCOS og trengte dermed litt hjelp for å få eggløsning, første runde med letrozol gikk dårlig, fikk ingen follikler som var store nok,.. Ble kjempeskuffet og lei meg, sambo viste ikke så mye følelser (som er vanlig)... Neste syklus skulle jeg ta dobbel dose i fem dager... Fikk flere bivirkninger enn første gang og hadde en stor og fin follikel... Videre ble det ultralyder flere ganger for å følge med, var inne torsdag og på mandagen etter og da viste det seg at eggløsningen hadde vært, insemineringen ble avbrutt og jeg fikk beskjed om å ha samleie så,raskt som mulig. 10 dgr etter den mandagen stod jeg med positiv test i handa og fikk se hjertet slå i uke 7 (i februar). Hadde termin 14.10 og fikk ei flott jente 16.10... Håper det klaffer for dere også :) lykke til!

Albyl? For hva ? :o
Skulle visst kjøre rett på dobbel kur jeg med 2 tbl om dagen, spennende å se om det blir noe eggløsning da : )

Jeg har ikke helt skjønt det, men pga noe blødningssykdom eller noe(har mistet i SA og en kjemisk).

Skal også ta dobbel dose, tatt første dose nå :)

Tenkte jeg skulle dele litt av min historie, jeg fikk hjelp på fertilitetsklinikken når vi hadde prøvd i 1,5 år. Var inne på undersøkelser slik at de utelukket at det var mannen og hva det var som var årsaken hos meg. Jeg har PCOS og trengte dermed litt hjelp for å få eggløsning, første runde med letrozol gikk dårlig, fikk ingen follikler som var store nok,.. Ble kjempeskuffet og lei meg, sambo viste ikke så mye følelser (som er vanlig)... Neste syklus skulle jeg ta dobbel dose i fem dager... Fikk flere bivirkninger enn første gang og hadde en stor og fin follikel... Videre ble det ultralyder flere ganger for å følge med, var inne torsdag og på mandagen etter og da viste det seg at eggløsningen hadde vært, insemineringen ble avbrutt og jeg fikk beskjed om å ha samleie så,raskt som mulig. 10 dgr etter den mandagen stod jeg med positiv test i handa og fikk se hjertet slå i uke 7 (i februar). Hadde termin 14.10 og fikk ei flott jente 16.10... Håper det klaffer for dere også :) lykke til!

Åååå så herlig ❤️

Back
Topp