Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Jeg venter fortsatt spent på om vi får prøve pergo eller ikke. I morgen er det tre uker siden mannen testet seg, så jeg tenker å ringe dem igjen da og høre om de hersens svarene har kommet. Sinnsykt irriterende at det skal ta så lang tid! Men det ser ut som EL allikevel er på vei da, er på dag 69 nå. Ganske uforventa kan du si.. :P Heia håpløse sykluser! ;)

Håper pergo gjør susen for dere som skal prøve det for første gang nå :D Jeg håper jeg også får prøve det altså!

Jeg venter fortsatt spent på om vi får prøve pergo eller ikke. I morgen er det tre uker siden mannen testet seg, så jeg tenker å ringe dem igjen da og høre om de hersens svarene har kommet. Sinnsykt irriterende at det skal ta så lang tid! Men det ser ut som EL allikevel er på vei da, er på dag 69 nå. Ganske uforventa kan du si.. :P Heia håpløse sykluser! ;)

Håper pergo gjør susen for dere som skal prøve det for første gang nå :D Jeg håper jeg også får prøve det altså!

Du SKAL få prøve det altså!! Dårlig gjort!

Jeg har tatt en kur tidligere, og då ble jeg gravid :) mistet i uke 6, men det gav hvertfall eggløsning! Det er mitt problem..sliter med lange og uregelmessige sykluser, noe som tyder på manglende eggløsning. Plages du med det samme? Jeg starter på dag 4. Kan ikke telle dag en før mens er skikkelig i gang. Jeg begynnte og spotte søndag kveld, mens startet skikkelig tirsdag ettermiddag! Er jo spennendes når vi er flere i samme situasjon :)
Så trist å høre at du mistet :( men bra du fikk eggløsning og ser at det virker! :) da håper vi du blir gravid igjen nå og at frøet holder seg inne i ni måneder :)

Jeg har lange og uregelmessig sykluser men har i tillegg over tyve cyster pr eggstokk så tror kanskje ikke letrozolen er nok i seg selv. Står på venteliste til lapraskopi, og ivf men hååper jo selvsagt at noe magisk skjer ved bruk av letrozol slik at vi kunne klart det selv;)

Jeg får litt dårlig samvittighet for at jeg fikk det og ikke det:(
Nei nei nei, det skal du ikke ha! Jeg finner meg en annen gyn hvis hun slår seg vrang, jeg :P Jeg har trua! :)

Men rart det tar så lang tid å få det svaret, som gyn sa til oss "de ser på det med en gang, vet du " så han har svaret på pc samme dag og papir som han sender til oss neste dag!

Så trist å høre at du mistet :( men bra du fikk eggløsning og ser at det virker! :) da håper vi du blir gravid igjen nå og at frøet holder seg inne i ni måneder :)

Jeg har lange og uregelmessig sykluser men har i tillegg over tyve cyster pr eggstokk så tror kanskje ikke letrozolen er nok i seg selv. Står på venteliste til lapraskopi, og ivf men hååper jo selvsagt at noe magisk skjer ved bruk av letrozol slik at vi kunne klart det selv;)
Ja det håper jeg også :) begynner å bli veeeeldig utolmodig! Snart prøvd i 2 år på nr 2!

Håper Letrozolen gjør underverk for kroppen din også ;) skader ikke å prøve hvertfall!! Er jo mye enklere med en hormonkur enn prøverør! Her blir det ivf i januar hvis vi ikke lykkes i denne runden!

Ja det håper jeg også :) begynner å bli veeeeldig utolmodig! Snart prøvd i 2 år på nr 2!

Håper Letrozolen gjør underverk for kroppen din også ;) skader ikke å prøve hvertfall!! Er jo mye enklere med en hormonkur enn prøverør! Her blir det ivf i januar hvis vi ikke lykkes i denne runden!

Ser den :) har prøvd et og et halv år på første så vi begynner å bli klar nå føler jeg :p

Nei det tenker jeg også. Greit å gjør noe mens vi venter på lab og prøverør :) håper dere får det til selv denne runden! Tester du etter EL? Lurer på når jeg skal begynne å teste. Tidligere har jo denne kommet på dag nån å tyve men må kanskje begynne tidligere denne gang i tilfelle syklusen her blir normal? :) jeg krysset for at vi begge får kryss på graviditetatest i desember ;)

Vi passerer to år nå i november, men vi prøver på en bonus vi da, vi har jo allerede to fra før. Vi prøver derfor det meste før evt prøverør. Blir det prøverør er det ingen ventetid, for vi må gå privat.

Da har jeg endelig fått svaret fra gyn, og svømmerne var helt friske! Hurra!!! Superletta!! :D Gyn skulle ringe meg opp om veien videre, men nå bør jo iallfall pergo være en smal sak :D

Men rart det tar så lang tid å få det svaret, som gyn sa til oss "de ser på det med en gang, vet du " så han har svaret på pc samme dag og papir som han sender til oss neste dag!
Ja, det synes jeg også! Jeg trodde det var hele poenget med at prøven ikke skulle være for gammel. At de tester den med en gang. I så fall vanvittig at det skal ta tre hele uker å få svaret ut til legekontoret!

Vi passerer to år nå i november, men vi prøver på en bonus vi da, vi har jo allerede to fra før. Vi prøver derfor det meste før evt prøverør. Blir det prøverør er det ingen ventetid, for vi må gå privat.
Håper dere slipper å tenke på prøverør og at det er Letrozol som skal gjøre susen! :)

Da har jeg endelig fått svaret fra gyn, og svømmerne var helt friske! Hurra!!! Superletta!! :D Gyn skulle ringe meg opp om veien videre, men nå bør jo iallfall pergo være en smal sak :D
Det bør du få nå ja!

Hei. Ny i denne tråden her, men veldig glad for at jeg fant den. My fin informasjon her :) Jeg skal selv gjennom en utredning om et par uker og lurer egentlig litt på hva jeg kan forvente meg? Har fått beskjed om at jeg har lave progesteron-nivåer, og muligens manglende eggløsning, så er spent på om jeg blir å få noe behandling av noe slag. Jeg ser mange får pergo, men har også hørt at enkelte gynekologer ikke gir dette dersom du er så og så tung. Stemmer dette? Er der vekt-begrensninger på hormon/fertillitets-behandlinger?

Det er ikke vektgrense for å få pergo, men overvekt kan være en komplikasjon i seg selv, og da kan vektnedgang anbefales for å bedre sjangsene, og muligens få el av seg selv.

For ivf er det vel gjerne i alle fall en veiledende bmi-grense fordi høy bmi reduserer suksessraten og er en risikofaktor for svangerskapet i tillegg. Man ser ofte at en moderat vektnedgang har god effekt på fertilitet i en del tilfeller, særlig ved pcos.

Hurra, endelig svar! For noen dager, el og svar?? :D satser på at det ikke er behov for pergo nå ;)

Her blir det ny runde med dobbel pergo nå.. Mye bedre resultat enn med enkel, så får vi se om det er det som skal til...

Hei. I dag er jeg på cd 17 og begynner å bli litt fortvilet siden EL enda ikke har kommet... Dette er andre syklus med enkel pergotime, og sist syklus fungerte den. Jeg begynte første gang på pergo uten TR først. Jeg fikk ikke påvist EL med tester (testet ikke), men jeg målte høy temperatur frem til TR kom 3 uker etter kuren, og jeg regner derfor kuren som vellykket.

Når ville dere funnet dere i at EL neppe kommer?
Når kuren fungerte forrige måned, er det ikke stor sjanse for at den skal fungere måneden etter?

Back
Topp