Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Er det mulig å få el uten elslim? Jeg fikk elsprøyte CD15 forgje syklus når jeg brukte letrozol, hadde da smerter i 1/2 dager etter sprøyten men ingen antydning til elslim...

Kan man begynne på Letrozol som normalt på dag 3 når man har/har hatt en kjemisk? Graviditetsstreken er nå knapt så jeg kan skimte, og jeg begynte å blø mye i dag. Jeg lurer på om jeg anse det som cd1 og kan begynne på Letrozol på dag 3?

CD10 og føles ut som jeg begynner å brygge på noe... eller gjør jeg det? Er det letrozol aom fucker til hormonene og gjør at jeg føler meg litt pjusk og feber?
Noen andre med lik erfaring ?
Lest at hetetokter er blant noen av bivirkningene, og det kan jo føles litt sånn ut med feber :wacky:

Hei!

Jeg er helt ny med bruk av letrozol og har noen spørsmål jeg gjerne vil ha svar på hvis noen har litt erfaring eller peiling :)

Jeg begynte på letrozol i går. Sliter ikke med å verken finne eller få eggløsning, men fertilitetsklinikken jeg bruker foreslo det som neste steg. Tar to piller daglig som til sammen tilsvarer 5mg. Jeg lurer på om det er dobbel dose eller om det er vanlig med to tabletter daglig?

Hvilke symptomer kan jeg forvente meg?
Er det vanlig at eggløsning kommer tidligere/senere enn normalt ved bruk av disse?
Er det vanlig at mensen forsvinner når man begynner på disse eller var det bare helt tilfeldig at mensen ga seg i går på syklusdag 3?

Tusen takk for svar damer :smiley-angelic002

Hei!

Jeg er helt ny med bruk av letrozol og har noen spørsmål jeg gjerne vil ha svar på hvis noen har litt erfaring eller peiling :)

Jeg begynte på letrozol i går. Sliter ikke med å verken finne eller få eggløsning, men fertilitetsklinikken jeg bruker foreslo det som neste steg. Tar to piller daglig som til sammen tilsvarer 5mg. Jeg lurer på om det er dobbel dose eller om det er vanlig med to tabletter daglig?

Hvilke symptomer kan jeg forvente meg?
Er det vanlig at eggløsning kommer tidligere/senere enn normalt ved bruk av disse?
Er det vanlig at mensen forsvinner når man begynner på disse eller var det bare helt tilfeldig at mensen ga seg i går på syklusdag 3?

Tusen takk for svar damer :smiley-angelic002

Jeg går på dobbel, og det er 2 TBL. Ble satt på det direkte uten å ha prøvd enkel. Tror det er ganske vanlig :) Det fungerte, og jeg fikk eggløsning rundt CD 16. Vet ikke hva som er vanlig og ikke, men jeg har PCOS og ingen syklus uten tablettene. Får ingen symptomer. Aldri opplevd mensen som forsvinner så tidlig, jeg har alltid hatt mensen i 5-7 dager og har det med letrozol også. :)

Noen her med PCOS som har hatt MA? Når fikk dere EL igjen? Tok letrozol de dagene jeg blødde. Nettopp fått en så og si negativ graviditetstest etter mange tydlige positive. Blendahvit der jeg så vidt kunne skimte noe som ingen andre sikkert hadde sett, hehe. Er på CD 18 nå, og har normalt fått EL rundt CD 16. Litt utålmodig kan man si...

Jeg valgte å stå over en pp med letrozol, og hadde blødning i 5 dager, 5 dagers pause for deretter å få blødning i ca 5 dager igjen.. Noen som har vært borti dette, og vet hva det skyldes? Vurderer å stå over en pp igjen (mannen er bortreist uansett), men ble så usikker når dette skjedde forrige gang.

Er litt blank på dette, lenge siden sist jeg ble gravid på hormontabeletter. Jeg har ikke EL av meg selv, og har nå tatt min 1 pille med letrozol. Når kan man forvente EL når man går på piller egentlig? Min syklus varer som regel 33 dager. I utgangspunktet, skal man ikke telle 14 dager etter TR?

Er litt blank på dette, lenge siden sist jeg ble gravid på hormontabeletter. Jeg har ikke EL av meg selv, og har nå tatt min 1 pille med letrozol. Når kan man forvente EL når man går på piller egentlig? Min syklus varer som regel 33 dager. I utgangspunktet, skal man ikke telle 14 dager etter TR?
Fikk beskjed av gyn om å ha sex annen hver dag fra syklusdag 10.. men det er veldig inviduelt når man får el etter letrozol. Jeg fikk mye lengre syklus. Tar du letrozol fra syklusdag 2?

Noen her som har tatt klomifen? Eller kanskje samme som klomid? Pga manglende el

Flere som har skikkelig hodepine etter mange dager etter pilleslutt? Tok siste tbl på lørdag..
JA! Kanskje det er pga pillene! Hatt så sinnsykt vondt i hodet i dag, etter at jeg har hatt vondt et par dager tidligere også. Har ikke helt skjønt hvorfor, men bare skyldt på skuldervondt som alltid. Jeg tok siste tablett på tirsdag.

JA! Kanskje det er pga pillene! Hatt så sinnsykt vondt i hodet i dag, etter at jeg har hatt vondt et par dager tidligere også. Har ikke helt skjønt hvorfor, men bare skyldt på skuldervondt som alltid. Jeg tok siste tablett på tirsdag.
Da er det sikkert pillene vi reagerer på:( La meg halv 9 i går, var helt utslått av hodepina:(

Så utålmodig nå! Min fjerde pp med Letrozol, 3. med trippel. Har lutealfase på kun 9 dager disse to syklusene jeg har hatt el, så lurer på om jeg må på progesteronstøtte. Erfaringer?

Back
Topp