Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Jeg har helt stabile sykluser med eggløsning av meg selv. Men har spurt om å få prøve Letrozol da jeg snart har prøvd 1 år uten en eneste positiv test.:(

Hausken sa at det ikke var noe som het å booste eggløsning, enten fikk man eggløsning eller ikke. Men ser jo mange får det for nettopp den grunnen så har klart å få resept av Hausken selvom de mener det ikke har noe hensikt.

Så er det noen her som fikk det på tross av stabile sykluser som faktisk fikk hjelp av Letrozol?
Føler meg passe desperat nå og IVF blir neste om dette ikke funker.

Har noen solskinnshistorier?:flower
Trenger sårt litt håp:oops:


Jeg fikk det, men jeg har eggløsning veldig sent i syklus. Fikk derfor beskjed at jeg kunne prøve letrozol for å booste den. Tror ikke den vil ha så mye effekt hvis du har 28-30 dagers sykluser:/
 
Har gått på letrozol denne PP. Men denne gangen er litt merkelig. Fått negative tester, og siden mandag har jeg blødd bare gammelt blod? Ikke ferskt, kun mørkebrunt gammelt blod, veldig lite. Noen som har opplevd det før?
 
Har gått på letrozol denne PP. Men denne gangen er litt merkelig. Fått negative tester, og siden mandag har jeg blødd bare gammelt blod? Ikke ferskt, kun mørkebrunt gammelt blod, veldig lite. Noen som har opplevd det før?
Opplever at det tar litt tid før mens kommer skikkelig igang, ja.
 
Var hos gyn i dag på ultralyd og hun sa jeg kom til å ha eggløsning i dag CD 16. Tok en eggløsningstest nå som var negativ. Noen som har opplevd det?:anyone
 
Hei. Jeg har pcos. Tenker og prøve med EL tester denne PP. Men TR har ikke kommet i gang etter jeg brukte hormontabeletter denne mnd. Bare SPOTTING siden sist søndag.. Jeg har ikke EL av meg selv for å nevne det. Men kan EL slå ut på strimlene selv om man ikke har EL? Ha ELslim som vanlig. Får ikke til å starte på Letrozol før TR er i gang.
 
Hei. Jeg har pcos. Tenker og prøve med EL tester denne PP. Men TR har ikke kommet i gang etter jeg brukte hormontabeletter denne mnd. Bare SPOTTING siden sist søndag.. Jeg har ikke EL av meg selv for å nevne det. Men kan EL slå ut på strimlene selv om man ikke har EL? Ha ELslim som vanlig. Får ikke til å starte på Letrozol før TR er i gang.
Ja, el-tester blir sterkere når det er lh-økning i urinen. På samme måte blir de svakere når den blir mindre lh i urinen. Testene forteller oss bare at det sannsynligvis har vært en eggløsning når de blir positive for så å bli negative.

Noen sykluser kan man få positive tester flere ganger, da har ikke kroppen klart å slippe noe egg før ev. Siste gangen man får positiv og så negativ test.
 
Hei. Jeg har pcos. Tenker og prøve med EL tester denne PP. Men TR har ikke kommet i gang etter jeg brukte hormontabeletter denne mnd. Bare SPOTTING siden sist søndag.. Jeg har ikke EL av meg selv for å nevne det. Men kan EL slå ut på strimlene selv om man ikke har EL? Ha ELslim som vanlig. Får ikke til å starte på Letrozol før TR er i gang.
Jeg har PCO og stoler ikke helt på de testene. Mine pleier å være positive i tre dager.. synes det er litt rart.
 
Mine er også positive i noen dager, men har eggløsning (bekreftet sist i forrige syklus med ul). Noen har kort lh-topp, andre lang. :)
Okei, godt å vite :) burde jeg ringe gyn i morgen? Hun sa på fredag at jeg kom til å ha EL den dagen og målte 2 cm på egget. EL testene har vært negative inntil i dag. Fra de to forrige syklusene på Letrozol virker det som EL skjer på CD21.
 
20200324_143442.jpg



Begynte med min første dobbelkur i dag.
Andre i samme båt? :)
 
Fra hvilken syklusdag begynte dere med letrozol? jeg har fått det pga manglende el. Håper den hjelper
 
Skal begynne til fredag. Gleder meg skikkelig!
Det skjønner jeg godt! Er så godt å føle man får gjort noe aktivt for at baby drømmen skal gå i oppfyllelse!:joyful:

Fra hvilken syklusdag begynte dere med letrozol? jeg har fått det pga manglende el. Håper den hjelper
Jeg skal ta dobbeldose 6 dager, fra CD 4 -9, litt rart jeg fikk 6 dager siden jeg mest har lest 5 dager, men blir spennende! Ultralyd på CD 10.
Hvilken CD skal du ta det? Er det første gang for deg og?:cat:
 
Merker du noe bivirkninger?:)
Niks!

Jeg har merket eggløsning veldig godt da, men det varierer om jeg merker det før, under etter etter. Jeg har våknet av el-smerter én syklus, og den forrige hadde jeg ganske godt ubehag i etterkant, spesielt hvis jeg presset litt ekstra mens jeg var på do. Har snakket om det med gyn, og det er ikke noe farlig :)

Fra hvilken syklusdag begynte dere med letrozol? jeg har fått det pga manglende el. Håper den hjelper
Tar det CD 3-7 :) Får el ca cd16, men det er jo individuelt :)
 
Back
Topp