Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Enkelte har mindre el-slim enn andre. Det er nok ikkje noko å vera uroleg over. Det kan jo kome plutseleg også.Letrozol CD3-7, CD16 straks over og ingen EL enda. Murringene som begynte på CD12 har avtatt litt og ikke tegn til EL-slim... Ikke altfor lovende.
Letrozol CD3-7, CD16 straks over og ingen EL enda. Murringene som begynte på CD12 har avtatt litt og ikke tegn til EL-slim... Ikke altfor lovende.
Sist syklus var på 67 dagar. Men eg mistenker at eg hadde ein tidleg spontanabort. Fekk aldri positiv test, men mensen var annleis, og så blei jo syklusen så lang etterpå. Vanlegvis varierer syklusen på 36-46 dagar. Har også hatt nokre veldig korte.Kjenner godt til den frustrasjonen der, tok første blodprøve cd 18 og ingen tegn til EL med målt progesteron nivå 4. Måtte ta ny 5 dager senere på cd 23 og fikk beskjed om at nivået nå lå på 40 og at EL hadde skjedd mellom de to blodprøvene. Gynon fortalte meg at når man tar letrozol så kan EL komme senere i syklusen.
Har du tatt blodprøver for å teste? Har du lange sykluser fra før av? Håper du får EL snart ❤
Sist syklus var på 67 dagar. Men eg mistenker at eg hadde ein tidleg spontanabort. Fekk aldri positiv test, men mensen var annleis, og så blei jo syklusen så lang etterpå. Vanlegvis varierer syklusen på 36-46 dagar. Har også hatt nokre veldig korte.
Mensen sist byrja akkurat på den forventa dagen, men veldig kraftig i forhold til vanleg. Byrja blø etter morgonsex. Mykje meir tyntflytande og kraftig enn vanleg. Så kom ein geleklump på størrelse med ei drue. Vingummiraud og blank som ein våt vingummi. og konsistens som ein vingummi også, med nokre trådar inni. Og så slutta det å blø i to dagar før det byrja blø som vanleg mens igjen.
Fekk positiv eggløsningstest mandag førre veke. Venter på mensen. IKM i dag. Negativ graviditetstest i dag også.
Tok blodprøve på cd2 i mai, og den var normal i følge gynekolog. Hadde gode eggreserver, sa han. Men eg hadde dårlege hormonprøver i februar, og dårlege no i september. Mange av prøvene er jo ikkje tatt på "riktige" dagar, så eg veit ikkje kva det har å seie.
Enkelte har mindre el-slim enn andre. Det er nok ikkje noko å vera uroleg over. Det kan jo kome plutseleg også.
Du kan jo sjekke korleis du ligg an ved å sjekke livmorhalsen. Om den er lav eller høg, mjuk eller hard, lukka eller open.
Etter midnatt no, dag 12dpo og ikm er her. Har hatt masse murringar den siste veka. Hadde spotting nokre dagar etter eggløsning, ømme bryst, innbilt kvalme. Alt det der byrjar å avta, og alle testar er like blanke som alltid. Eg er lei!
Eg tok blodprøve privat på tysdag, ettersom det var umulig å få legetime på legekontoret for rekvisisjon til blodprøve på riktig syklusdag. Eg er uroleg for om eg produserer nok progesteron. Håpar eg får svaret i løpet av neste veke.
Humøret mitt er ei berg- og dalbane. Tenker ofte at eg stresser på jobb og at det er derfor eg ikkje klarar å unnfange, og at eg hadde hatt godt av ei sjukemelding.. Er ofte eg bit i meg både tårer og sinne, og det hender eg må ta time out på do. Føler arbeidslivet ikkje er tilrettelagt godt nok, eller at eg har for høg arbeidsmoral som gjer at eg prioriterer jobben foran meg sjølv og mine behov (og rettigheter) - som igjen gjer humøret mitt verre, og eg kjenner enda meir nag til jobb.
Eg vart faktisk glad. Ikkje at eg ønsker meg spontanabort. Men det gav meg håp om å klare det igjen. For sist eg hadde ein abort (MA/BO (Blighted Ovum = tomt egg)), så satt gullegget på neste. (Men måtte ha hjelp). Så eg er heldig. Det er over 5 år sidan. Har ikkje blitt gravid ein einaste gong i mellomtida, sjølv utan prevensjon. Så eg var full av håp. Men føler eg er på veg i kjellaren no. Full i hormoner og humørvingningar.Nei huff, aldri moro å tru at man har hatt SA. håper det går bra med deg? Hmm, ikke godt å si hvis blodprøvene er tatt litt tilfeldig. Men når du har gått på letrozol nå, har du vært inne til UL for å kontrollere eggstokkene for å se om det var modne folikkler? Og har du vært inne å tatt blodprøve for å måle progesteron nivået? For de blodprøvene kan jo være en indikator på at du har hatt EL.
Håper mensen uteblir og at du får en positiv test en av de nærmeste dagene. Noen produserer hcg senere enn andre også har jeg lest❤
Der kom mensen. Akkurat som venta. Cd30/cd1. Byrjar letrozol igjen på måndag kveld, tenker eg.
Jeg ville kanskje ventet til etter første mens, og latt kroppen få ryddet opp fram til det. Hvis du har fryktelig lange sykluser ville jeg kontaktet gyn for å høre.Letrozol etter sa:
Er det noen som har erfaring med når man kan starte på letrozol etter en sa?
Takk for svar! Neida, den er på max 40 dagerJeg ville kanskje ventet til etter første mens, og latt kroppen få ryddet opp fram til det. Hvis du har fryktelig lange sykluser ville jeg kontaktet gyn for å høre.
Leste en plass her at noen opplevde en liten blødning etter at de hadde tatt siste dose Letrozol. Klarer ikke finne det igjen nå.Siste dag med letrozol i går, og liten blødning idag? Noen som har opplevd det?
Leste en plass her at noen opplevde en liten blødning etter at de hadde tatt siste dose Letrozol. Klarer ikke finne det igjen nå.
Jeg hadde litt brunlig utflod noen dager etterpå.Siste dag med letrozol i går, og liten blødning idag? Noen som har opplevd det?
Eller kan det være at jeg hadde drukket for mye? Jeg har ikke hatt noen el-tegn som jeg pleier å ha.Nå har jeg testet for el i 3 dager fra CD10, men el-testen nå hadde nesten ikke synlig teststrek. Tidligere har den vært ganske sterk, men ikke positiv. Kan det være el har vært? Håper virkelig ikke det!