Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Så fælt å høyre om guten din! :( Finns ikkje ord for sånt. Håpar du snart blir gravid igjen og at du aldri opplever det der igjen!

Er ikkje alltid lett å forstå kroppen rett.
Eg syns det er litt skummelt med medisinske hjelpemiddel. Og er alltid redd det er festeblødning og om eg KAN vera gravid når eg tar pillene. No er eg på cd 43 og har ikkje fanga opp eggløysing. Kan ikkje utelukke at den har vore akkurat. Har prøvd å la vera å tenka på det, og tidvis vore flink til å la vera å testa.:D Blir spennande å sjå kor lang syklus blir denne gongen.:blackeye:

Takk for det!

Ja, ser den. Har som regel å teste før jeg tar dem av og til hvis jeg føler for å være 100% sikker!

Uff, 43 ja... slik hadde jeg det i starten i fjor. Både med enkel dose og dobbel! Har du ikke muliighet til å ta blodprøver? :) det har jeg fått beskjed om! Blodprøver dag 23 for å se om eggløsningen har skjedd! Men det er jo ikke særlig sannsynlig kanskje om syklusen er så lang :/ Håper du får mensen snart da! :D har du gått på dem lenge?

Jeg ble gravid på tredobbel letrozoldose i november i fjor! Gutten vår ble født i uke 24 og døde :( så nå er jeg tilbake igjen da :/ akkurat ferdig med 5 dager, men blør ennå så tror kanskje ikke den har funka denne gangen... eller er det noen som har opplevd det?

Tror kanskje det bare var spotting og ikke mensen de første dagene, som betyr at jeg KAN ha begynt på letrozolen noen dager for tidlig.... nå er jeg på dag 9 og blødningene er her fortsatt, så det virker jo veldig merkelig. I fjor blødde jeg bare 5 dager på kuren... :/
Nei, så utrolig vondt å lese:Heartred:Heartred:Heartred

Hei. Jeg pleier aldri å legge ut noe på slike forum men nå prøver vi :)
Jeg har pcos og har gått på provera og letrezol. De første 2 uten eggløsning. Siste gang med dobbel letrezol og fikk påvist eggløsning ved blodprøver. Ikke slått ut på eggløsnings tester.
Problemet er at det ikke virker som gynekologen min tar dette seriøst. Jeg får kun ett brev eller en 2 minutter samtale i tlf. Han sa jeg skulle fortsette med provera og dobbel letrezol videre, men når jeg spurte når jeg skulle begynne kunne han ikke svare. Jeg har ikke fått mens og får negativ graviditets test. Gynekologen sa plutselig at jeg kanskje ikke har sluppet noe egg? Kan man ha eggløsning uten å slippe egg?
Det var også meningen at jeg skulle søkes til prøverør etter 4 forsøk, dette ville han ikke snakke om lenger.

Første «mens»dag med provera var 20aug og tror jeg hadde eggløsning rundt 3 september. På tirsdag så kom det litt blod men ikke noe mer en den ene gangen. At jeg har negativ graviditets test nå er den 100% eller er det tidlig?
Aldri hatt mens utenom på prevensjon så har ikke noe syklus å gå etter

Beklager litt rotete og langt innlegg ‍‍♀️

Noen som også kanskje kan anbefale en ny gynekolog i Vestfold? Tønsberg/Sandefjord området?

Hei. Jeg pleier aldri å legge ut noe på slike forum men nå prøver vi :)
Jeg har pcos og har gått på provera og letrezol. De første 2 uten eggløsning. Siste gang med dobbel letrezol og fikk påvist eggløsning ved blodprøver. Ikke slått ut på eggløsnings tester.
Problemet er at det ikke virker som gynekologen min tar dette seriøst. Jeg får kun ett brev eller en 2 minutter samtale i tlf. Han sa jeg skulle fortsette med provera og dobbel letrezol videre, men når jeg spurte når jeg skulle begynne kunne han ikke svare. Jeg har ikke fått mens og får negativ graviditets test. Gynekologen sa plutselig at jeg kanskje ikke har sluppet noe egg? Kan man ha eggløsning uten å slippe egg?
Det var også meningen at jeg skulle søkes til prøverør etter 4 forsøk, dette ville han ikke snakke om lenger.

Første «mens»dag med provera var 20aug og tror jeg hadde eggløsning rundt 3 september. På tirsdag så kom det litt blod men ikke noe mer en den ene gangen. At jeg har negativ graviditets test nå er den 100% eller er det tidlig?
Aldri hatt mens utenom på prevensjon så har ikke noe syklus å gå etter

Beklager litt rotete og langt innlegg ‍‍♀️

Noen som også kanskje kan anbefale en ny gynekolog i Vestfold? Tønsberg/Sandefjord området?
Jeg har ingen gode råd, dessverre. Er helt ny på dette. Kanskje noen andre har gode råd?

Ser at det varierer en del når man får EL på Femar. Tester dere etter EL dom vanlig eller er det noe som klusser til testene sånn at jeg ikke kan stole på det mon tro?

Må bare fortella om mine erfaringer om letrozol, til dere som er i tvil om det funker :)
Etter 1 år med prøving ble jeg henvist til gynekolog å ble satt på dobbel dose letrozol etter det ble påvist at jeg hadde PCOS :confused: ble gravid på første pp og har en datter på snart 1 år:Heartbigred startet igjen på letrozol nå for vi ønsket å få tette unger å va usikker på hvor lang tid dette ville ta , har akkurat funnet ut jeg er gravid etter 2 pp :Heartbigred:dummy1::dummy: jeg må bare sei jeg er så glad for det finnes hjelpemidler og håper spiren sitter denne gangen også :gen053 ønsker alle dere andre lykke til :signs003

Noen andre som har opplevd å få leggkramper mens man sover etter man har begynt på letrozol?? Jeg las akkurat noe om bivirkninger ved letrozol, og innså at siden jeg begynte på det har jeg hatt mye nattlige leggkramper :hilarious: Hadde det aldri før!

Noen andre som har opplevd å få leggkramper mens man sover etter man har begynt på letrozol?? Jeg las akkurat noe om bivirkninger ved letrozol, og innså at siden jeg begynte på det har jeg hatt mye nattlige leggkramper :hilarious: Hadde det aldri før!
Eg har hatt leggkramper før. I alle fall då eg var gravid for fem år sidan. Veit ikkje om eg har fått det då eg tok Letrozol, men eg får av og til kramper andre plassar, så eg har begynt å ta magnesiumtilskudd. Mangel på magnesium kan jo føre til kramper..

Eg har hatt leggkramper før. I alle fall då eg var gravid for fem år sidan. Veit ikkje om eg har fått det då eg tok Letrozol, men eg får av og til kramper andre plassar, så eg har begynt å ta magnesiumtilskudd. Mangel på magnesium kan jo føre til kramper..
Har skjeldent kramper, kun i den ene leggen når jeg strekker meg i søvne :P

Har skjeldent kramper, kun i den ene leggen når jeg strekker meg i søvne :p
Eg får krampe i ribbeina under brystet av og til, dersom eg bøyer meg og spring/går samstundes (til dømes skubbar på ein kasse). Er nesten som kynnarar. Skikkeleg ubehageleg. Håpar på at magnesiumet funker mot det.

Eg får krampe i ribbeina under brystet av og til, dersom eg bøyer meg og spring/går samstundes (til dømes skubbar på ein kasse). Er nesten som kynnarar. Skikkeleg ubehageleg. Håpar på at magnesiumet funker mot det.
Det hørtes ikke godt ut! Men bra du har remedier som fungerer :) Jeg har heldigvis ikke disse leggkrampene hver natt, men de kommer i ny og ne. Aldri hatt det før jeg begynte på Letrozol, så tror det er det siden det er en av symptomene.

Jeg var ferdig med utredningen i dag og skal begynne på Femar, så slenger med på her. Fikk også vite at jeg har to livmorer. Haha ☺️
To livmorer?? Har du to eggledere/stokker også da?? Så tøft (så lenge ikke det skaper problemer for deg såklart)!!

To livmorer?? Har du to eggledere/stokker også da?? Så tøft (så lenge ikke det skaper problemer for deg såklart)!!

Gjorde en skylling av egglederne i dag, og fant ut at den ene livmoren var koblet til den ene eggstokken. Den andre klarte de ikke å få inne skyllevannet i, men vil tippe den kanskje er koblet på den andre eggstokken. Har kun én livmorhals og to eggstokker. Høyre risiko for spontanabort og tidlig fødsel, men er ikke bevist at det er vanskeligere å bli gravid.

Først en runde med provera og enkel letrozol, kjempe eggløsning, masse EL slim, men ingen graviditet.

Andre runde tenkte jeg shit au, jeg tar dobbel! Positiv EL test, men så aldri noe til dette vidunderlige slimet, og svært lite symptomer.. men er idag 9 dpo, og har sålangt fått 5 svakt positive tester!! :D

Og jeg som trodde aldri jeg kom til å få se en positiv test noensinne! Er så glad, håper bare den klamrer seg fast. Blir nok digital snart.. Letrozol funker!:D

Vedlegg

• 20190920_135019.jpg
    20190920_135019.jpg
    13,4 KB · Visninger: 93
  • 20190921_081349.jpg
    20190921_081349.jpg
    14,4 KB · Visninger: 73
Først en runde med provera og enkel letrozol, kjempe eggløsning, masse EL slim, men ingen graviditet.

Andre runde tenkte jeg shit au, jeg tar dobbel! Positiv EL test, men så aldri noe til dette vidunderlige slimet, og svært lite symptomer.. men er idag 9 dpo, og har sålangt fått 5 svakt positive tester!! :D

Og jeg som trodde aldri jeg kom til å få se en positiv test noensinne! Er så glad, håper bare den klamrer seg fast. Blir nok digital snart.. Letrozol funker!:D
Så gøy og spennende og bra at det funker :)
Fikk du EL til vanlig tid?

Så gøy og spennende og bra at det funker :)
Fikk du EL til vanlig tid?

Det var litt merkelig, for mandag ventet jeg EL, negativ test. Tirsdag var begge strekene like sterke og onsdag var teststrek myye sterkere enn kontrollstrek. Har altså regnet utifra at selve EL var torsdag 12/9 :)

Gjorde en skylling av egglederne i dag, og fant ut at den ene livmoren var koblet til den ene eggstokken. Den andre klarte de ikke å få inne skyllevannet i, men vil tippe den kanskje er koblet på den andre eggstokken. Har kun én livmorhals og to eggstokker. Høyre risiko for spontanabort og tidlig fødsel, men er ikke bevist at det er vanskeligere å bli gravid.
Okei, da får du kanskje ekstra oppfølging ved et svangerskap? Håper det ikke byr på noen problemer :happy: Kan du i teorien være gravid med ett foster i hver livmor da? :D

Okei, da får du kanskje ekstra oppfølging ved et svangerskap? Håper det ikke byr på noen problemer :happy: Kan du i teorien være gravid med ett foster i hver livmor da? :D

Tror jeg vil få ekstra oppfølging, er ganske økt sannsynlighet for spontanabort og tidlig fødsel. Leste at det var 45 % økt sannsynlighet for tidlig fødsel. I teorien kan jeg det hvis jeg får en eggløsning i begge. Leste om at det hadde skjedd en i Bangladesh og en i San Fransisco tror jeg det var.

Back
Topp