Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Runde 6 ga ingen resultater, så da går vi faktisk på PP7 med Letrozol! Hentet ut ny resept idag.

Var på ul idag og null effekt av trippel dose heller.......:sorry: forrige time fikk jeg beskjed om at da ville det bli ivf, nå vil legen prøve metformin først...... frustrert..hodet var innstilt på ivf nå

Etter et besøk hos gynekologen, så har jeg fått resept på Letrozol (Femar) som jeg skal begynne på neste syklus. Mannen er også henvist til sædprøve. Er usikker på hva jeg tenker om prøvingen denne syklusen uten tabletter, om jeg har noe håp eller ikke. Gleder meg i alle fall til å begynne med tablettene:smiley-bounce012 (men kjenner at forhåpningene er høye og fallhøyden stor:nailbiting:)

Føste runde med letrozol og ovitrelle har i allefall gitt meg en graviditet så langt. 3+6 i dag.

Noen som har opplevd at Letrozol og Ovitrelle har forstyrret syklusen/gitt ustabil syklus?

Har hatt stabil syklus i 2 år, mensen kommer på dagen den skal, Max 12 timer over. Jeg er nå 5 dager over IKM, 21 DPO, negativ gtest og ingen mensen...

(PS! Har eggløsning av meg selv, har blitt satt på disse for å gi et ekstra kick til eggene mine)

Noen som har opplevd at Letrozol og Ovitrelle har forstyrret syklusen/gitt ustabil syklus?

Har hatt stabil syklus i 2 år, mensen kommer på dagen den skal, Max 12 timer over. Jeg er nå 5 dager over IKM, 21 DPO, negativ gtest og ingen mensen...

(PS! Har eggløsning av meg selv, har blitt satt på disse for å gi et ekstra kick til eggene mine)
Kan du ha fått eggløysing seinare enn du trudde? Veit du kortid du hadde eggløysing (tok du test?). Ellers er det jo merkelig.

Kan du ha fått eggløysing seinare enn du trudde? Veit du kortid du hadde eggløysing (tok du test?). Ellers er det jo merkelig.
Hadde positiv EL test og satte sprøyten. Hadde mine vanlige EL smerter dagen etter :confused:
Vanskelig å si om EL kan ha vært senere for jeg har ikke testet pga Ovitrelle..
Trodde det var ganske garantert at eggløsningen skjedde innen 48 timer etter sprøyten ble satt.. spesielt hos meg som til vanlig har eggløsning :bored:

Jeg fikk påvist PCOS for mange år siden, og bestilte derfor raskt time hos gynekolog nå som jeg og kjæresten har bestemt oss for å prøve å få barn. Uten p-piller har jeg mensen en gang annen hvert år. Jeg har fått resept på provera og letrozol, men gynekologen ba meg om å vente 2-3 uker før jeg setter i gang. Men når jeg sjekket kalenderen så passer det bedre å starte etter en uke (med tanke på når jeg får blødning og når vi skal ha sex). Tror dere det går fint, eller bør jeg vente? Jeg har ikke hatt mensen etter at jeg sluttet på p-pillene og alle eggløsningstestene/graviditetstestene har vært negative.

Æ, da har mensen kommet og det er bare dager til jeg begynner på femar/letrozol. Gleder meg fordi håpet er større. Og gruer meg fordi jeg er redd skuffelsen for å ikke få det til kan bli veldig stor. Men gleder meg mest :)

Er det noen som har fått noe særlig bivirkninger?

Første dose letrozol i dag
Tar 5mg dahlig i 5 dager, så to dager med gonal-f før scanning. Skal ha IUI :)
Har prøvd både clomid+gonal-f og rene gonal-f stimuleringer. Håper letrozol er det som skal til :)

Æ, da har mensen kommet og det er bare dager til jeg begynner på femar/letrozol. Gleder meg fordi håpet er større. Og gruer meg fordi jeg er redd skuffelsen for å ikke få det til kan bli veldig stor. Men gleder meg mest :)

Er det noen som har fått noe særlig bivirkninger?
Tatt på tom mage blei eg ganske kvalm. Men eg har berre tatt den to syklusar. Håpar på mensen snart, så eg kan komme i gong igjen. Tre syklusar sidan sist eg tok.

Tatt på tom mage blei eg ganske kvalm. Men eg har berre tatt den to syklusar. Håpar på mensen snart, så eg kan komme i gong igjen. Tre syklusar sidan sist eg tok.
Skriver under på denne, blir så kvalm at jeg brekker meg (ikke kastet opp enda) hvis jeg tar dem på tom mage :confused:

Fant ikke noe om at det skal tas til mat eller utenom mat?
Ikke jeg heller, men er vel sikkert individuelt hvordan man reagerer :happy: jeg merket ikke noe til kvalmen når jeg tok enkel dose

Skriver under på denne, blir så kvalm at jeg brekker meg (ikke kastet opp enda) hvis jeg tar dem på tom mage :confused:
Samme her, må alltid ta den rett før mat hvis ikke blir jeg skikkelig kvalm :P

Er forøvrig på min 8. runde Letrozol nå, og er i dpo-land, så spennende å se om jeg begynner på nr. 9 om et par uker eller om jeg slipper.

Jeg ble gravid på tredobbel letrozoldose i november i fjor! Gutten vår ble født i uke 24 og døde :( så nå er jeg tilbake igjen da :/ akkurat ferdig med 5 dager, men blør ennå så tror kanskje ikke den har funka denne gangen... eller er det noen som har opplevd det?

Tror kanskje det bare var spotting og ikke mensen de første dagene, som betyr at jeg KAN ha begynt på letrozolen noen dager for tidlig.... nå er jeg på dag 9 og blødningene er her fortsatt, så det virker jo veldig merkelig. I fjor blødde jeg bare 5 dager på kuren... :/

Jeg ble gravid på tredobbel letrozoldose i november i fjor! Gutten vår ble født i uke 24 og døde :( så nå er jeg tilbake igjen da :/ akkurat ferdig med 5 dager, men blør ennå så tror kanskje ikke den har funka denne gangen... eller er det noen som har opplevd det?

Tror kanskje det bare var spotting og ikke mensen de første dagene, som betyr at jeg KAN ha begynt på letrozolen noen dager for tidlig.... nå er jeg på dag 9 og blødningene er her fortsatt, så det virker jo veldig merkelig. I fjor blødde jeg bare 5 dager på kuren... :/
Så fælt å høyre om guten din! :( Finns ikkje ord for sånt. Håpar du snart blir gravid igjen og at du aldri opplever det der igjen!

Er ikkje alltid lett å forstå kroppen rett.
Eg syns det er litt skummelt med medisinske hjelpemiddel. Og er alltid redd det er festeblødning og om eg KAN vera gravid når eg tar pillene. No er eg på cd 43 og har ikkje fanga opp eggløysing. Kan ikkje utelukke at den har vore akkurat. Har prøvd å la vera å tenka på det, og tidvis vore flink til å la vera å testa.:D Blir spennande å sjå kor lang syklus blir denne gongen.:blackeye:

Back
Topp