Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Kanskje du har hatt for rask LH-stigning til å få det med på tester? Jeg får heller ikke alltid positive el-tester hver syklus, men symptomer og sykluslengde tilsier at jeg alltid får el på cd16 med Letrozol :)
Det kan være, er ikke så veldig inni alt dette enda, men tilmed syklus lengde og alt e bare rot innemellom så for gi det fler sjanser;)
 
Det kan være, er ikke så veldig inni alt dette enda, men tilmed syklus lengde og alt e bare rot innemellom så for gi det fler sjanser;)
Det aller viktigste er at du legger aksjer imellom, så vil du fort se ca når du hadde el dersom tr kommer (eller forhåpentligvis ikke:D)
 
Jeg ble gravid ved hjelp av tredobbel letrozolkur i november 2018, og fødte sønnen vår nå i mai, kun 24 uker gammel... han sovnet stille inn på brystet mitt, og jeg savner han hvert eneste sekund. Jeg vil ha gutten min tilbake! Nå er jeg veldig obsessed med det å bli gravid igjen, men lurer sånn på når man kan starte på eventuell letrozol igjen... jeg ser noen av dere har fått beskjed om å vente 6 uker. Har dere da fått beskjed om at det skal sjekkes om det er nødvendig? Har jo hørt at mange ganger blir syklusen mer normal etter man har vært gravid?

Så forferdelig trist å lese! Det går ikke an å forestille seg hvordan det må være å oppleve noe slikt!
Jeg hadde en SA før påske og skrev her at jeg måtte vente 6-8 uker for å starte opp igjen med Provera og letrozol. Det var gyn sine anbefalinger for at kroppen skulle være mest mulig rustet for en ny graviditet. Jeg vet ikke hvordan det er når du faktisk har gjennomgått en fødsel. Hvis du får en time til gyn vil jeg jo tro at du må få god informasjon om det der.
Ønsker deg masse lykke til og håper du blir gravid raskt igjen! Håper også at du får god hjelp og støtte til å bearbeide sorgen om gutten dere mistet.
 
Dere som har PCOS/PCO tester dere med el tester? Får dere i såfall riktig svar? Leser om så mange som får falsk positiv test pga PCO. Jeg har aldri testet med el tester før, men tenker å gjøre det i denne runden. Er akkurat ferdig med letrozolkuren (tar to piller fra dag 3-7). Tenkte å begynne å teste fra dag 10. Noen med erfaring?
 
Dere som har PCOS/PCO tester dere med el tester? Får dere i såfall riktig svar? Leser om så mange som får falsk positiv test pga PCO. Jeg har aldri testet med el tester før, men tenker å gjøre det i denne runden. Er akkurat ferdig med letrozolkuren (tar to piller fra dag 3-7). Tenkte å begynne å teste fra dag 10. Noen med erfaring?

Pcos her og hadde dobbel letrozol sist. Ultralydsjekk viste at letrozolen hadde ingen effekt, fikk likevel positiv eggløsningstest noen dager etterpå. Blodprøvene viste at jeg ikke hadde hatt eggløsning. Har også fått positive eggløsningstester hver mnd siden vi begynte å prøve.......har dessverre ikke hatt eggløsning så testene slår ut uansett pga pcos.. begynner på trippel dose når neste mens kommer for å se om det hjelper:)
 
Dere som har PCOS/PCO tester dere med el tester? Får dere i såfall riktig svar? Leser om så mange som får falsk positiv test pga PCO. Jeg har aldri testet med el tester før, men tenker å gjøre det i denne runden. Er akkurat ferdig med letrozolkuren (tar to piller fra dag 3-7). Tenkte å begynne å teste fra dag 10. Noen med erfaring?

Gyn sier jeg skal teste. Aldri fått positiv, men får ganske sterke tester før egget i det hele tatt er i nærheten av fin størrelse :p
 
Pcos her og hadde dobbel letrozol sist. Ultralydsjekk viste at letrozolen hadde ingen effekt, fikk likevel positiv eggløsningstest noen dager etterpå. Blodprøvene viste at jeg ikke hadde hatt eggløsning. Har også fått positive eggløsningstester hver mnd siden vi begynte å prøve.......har dessverre ikke hatt eggløsning så testene slår ut uansett pga pcos.. begynner på trippel dose når neste mens kommer for å se om det hjelper:)

Trippel har gjort susen hos meg :) ikke gravid enda, men får i hvertfall store nok follikler :p
 
Ja har jo hørt om flere som får falsk positive. Jeg ble gravid på dobbel dose letrozol i mars, men mistet i uke 5+5. Testet ikke etter el da så er spent på hvordan mine tester slår ut. Eneste oppfølging jeg får er å ta blodprøve på dag 23/24 for å se om el har vært.
 
Pcos her og hadde dobbel letrozol sist. Ultralydsjekk viste at letrozolen hadde ingen effekt, fikk likevel positiv eggløsningstest noen dager etterpå. Blodprøvene viste at jeg ikke hadde hatt eggløsning. Har også fått positive eggløsningstester hver mnd siden vi begynte å prøve.......har dessverre ikke hatt eggløsning så testene slår ut uansett pga pcos.. begynner på trippel dose når neste mens kommer for å se om det hjelper:)
Er det mulig at det ikkje er eggløysing sjølv med positiv eggløysingstest?! :wideyed: er det kun dei med pcos som opplever?
Eg fekk beskjed om at eg hadde pcos for fem år sidan, men sist eg var hos (ein annan) gynekolog kunne han ikkje sjå nokre klare tegn på at eg har det.
Eg har fått positive EL-test kvar månad, men syklusane er aldri like lange. Men det er alltid like lenge mellom positiv test og mens. Gynekologen kommenterte ikkje negativt på at eg hadde 12 dagar mellom positiv test og mens. Sjølv om eggløsning ikkje skjer før eit par dagar etter positiv test.
Eg har venta nesten to veker på svar på blodprøve frå cd2, enno ikkje fått vite resultatet.:dead:
Har brukt leteozol denne mnd, er i dag på cd 13, og fekk første dag med høg på monitor.. er litt spent på kortid max skjer. Førre syklus fekk eg ikkje max på monitor ettersom den slutta å spørre etter 20 testar. Den takla ikkje at syklusem min var på over 43 dagar.:hilarious:
 
Positiv test indikerer bare at kroppen prøver, men det er ikke sikkert egget slipper. Det er det blodprøve som kan vise :)
 
Det kommer sikkert ann på hvor lange sykluser du har. Jeg har rundt 32-36 dager og tok på dag 22. Tror kanskje det var litt tidlig, men det var visst det gyn ville :p
Føler å ha lest at det er rundt en uke etter da du skal ha hatt eggløsning
 
:confused004:confused004Hei alle sammen! Jeg debuterer inne i tråden deres for første gang nå:Heartred jeg har tidligere blitt fort og lett gravid. Nå skjedde det ikke igjen, og etter besøk hos gynekologen min påvises det at jeg har en AMH verdi på litt over 4, ellers var prøvene gode. Jeg ble satt på Letrozol 2,5 mg i forrige syklus, dag 3 i 5 dager.
Nå lurer jeg på flere ting, og håper dere kan hjelpe meg:Heartred

Så etter å ha tatt tablettene, var jeg tilbake hos gynekologen for UL dpo 10.. i følge kalkulatoren min skulle jeg da ha eggløsning 2 dager etter.. men dette var regnet ut fra at forrige syklus var 2 dager kortere enn den pleier å være. Hun så at jeg hadde i hvert fall 3 modne fine eggfollikler, og ut fra størrelse at jeg kom til å ha eggløsning da. Selv om hun i utgangspunktet sa at eggløsning gjerne bmit utsatt med opptil en uke når man har tatt Femar. Saken er at på søndag hadde jeg ikke noooe eggløsningsslim/utflod. På mandag begynte jeg å få litt, merker som jeg alltid har, ingenting til selve eggløsningen. Men det som er nytt, er at jeg er insane kåt om dagen:smiley-ashamed008
Så hva er greia nå...? Er det først rundt nå jeg har eggløsning...?
Hadde sex søndag den dagen appen liksom sier jeg hadde eggløsning og som hun og trodde jeg hadde da, og i går - men aner jo ikke om når dette gyldne egget slippes:confused004
 
:confused004:confused004Hei alle sammen! Jeg debuterer inne i tråden deres for første gang nå:Heartred jeg har tidligere blitt fort og lett gravid. Nå skjedde det ikke igjen, og etter besøk hos gynekologen min påvises det at jeg har en AMH verdi på litt over 4, ellers var prøvene gode. Jeg ble satt på Letrozol 2,5 mg i forrige syklus, dag 3 i 5 dager.
Nå lurer jeg på flere ting, og håper dere kan hjelpe meg:Heartred

Så etter å ha tatt tablettene, var jeg tilbake hos gynekologen for UL dpo 10.. i følge kalkulatoren min skulle jeg da ha eggløsning 2 dager etter.. men dette var regnet ut fra at forrige syklus var 2 dager kortere enn den pleier å være. Hun så at jeg hadde i hvert fall 3 modne fine eggfollikler, og ut fra størrelse at jeg kom til å ha eggløsning da. Selv om hun i utgangspunktet sa at eggløsning gjerne bmit utsatt med opptil en uke når man har tatt Femar. Saken er at på søndag hadde jeg ikke noooe eggløsningsslim/utflod. På mandag begynte jeg å få litt, merker som jeg alltid har, ingenting til selve eggløsningen. Men det som er nytt, er at jeg er insane kåt om dagen:smiley-ashamed008
Så hva er greia nå...? Er det først rundt nå jeg har eggløsning...?
Hadde sex søndag den dagen appen liksom sier jeg hadde eggløsning og som hun og trodde jeg hadde da, og i går - men aner jo ikke om når dette gyldne egget slippes:confused004
Når var du på UL og hvilken CD er du nå? :) Så lenge dere har lagt aksjer så går det nok fint :D
 
Hei! Jeg har hatt normal syklus 25-30 dager så lenge jeg kan huske, vi har snart prøvd i to år på nr to nå. Fikk for et par sykluser siden letrozol. Skulle ta enkel dose den første syklusen, klaffet det ikke skulle jeg ta dobbel neste. Men da jeg tok dobbel dose fikk jeg mensen på dag 20. Aner jo ikke om jeg har hatt eggløsning eller ikke så lenge syklusen bare var på 20 dager, noen andre som har vært borti dette? Begynner å bli frustrert og deprimert over hele prøvingen.
 
Hei! Jeg har hatt normal syklus 25-30 dager så lenge jeg kan huske, vi har snart prøvd i to år på nr to nå. Fikk for et par sykluser siden letrozol. Skulle ta enkel dose den første syklusen, klaffet det ikke skulle jeg ta dobbel neste. Men da jeg tok dobbel dose fikk jeg mensen på dag 20. Aner jo ikke om jeg har hatt eggløsning eller ikke så lenge syklusen bare var på 20 dager, noen andre som har vært borti dette? Begynner å bli frustrert og deprimert over hele prøvingen.
Kor mange syklusar prøvde du med enkeldose?

Eg har liten erfaring sjølv ettersom eg kun har tatt letrozol éin syklus. Har du tatt EL-test?
 
Kor mange syklusar prøvde du med enkeldose?

Eg har liten erfaring sjølv ettersom eg kun har tatt letrozol éin syklus. Har du tatt EL-test?

Bare én syklus, gynekologen sa jeg skulle doble neste syklus hvis det ikke klaffet i den første. Noe det ikke gjorde. Doblet forrige syklus, men fikk jo plutselig mensen nå på dag 20 Har prøvd å bruke Clearblue monitor, men den har ikke klart å fange det opp, vet ikke om det er monitoren som er ødelagt eller hva. Har hatt stabile sykluser før med EL et sted mellom dag 13-15.
 
Back
Topp