Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Fikk vite at jeg må vente 6-8 uker før jeg kan begynne på Provera og letrozol igjen (hvis ikke mensen kommer selv) etter SA. Syns det er altfor lenge å vente! Noen som vet om det gjør noe å begynne før?

Hei dere, jeg brukte pergotime sist jeg ble gravid. Syklusene mine surret veldig da.

Nå ønsker vi å prøve , og jeg synes det enda er surr. Mer stabilt, men likevel ikke forutsigbart. Fulgt med i mange måneder nå, uten noe baby. Tror kroppen sliter litt med å få til EL (?).

Hvordan er sjansene for å få noe hjelp av gyn. tror dere?

Takk for alle innspill!

Hei. Fikk beskjed om at jeg har pco i går og var tilfeldigvis på cd3 så begynte med dobbel dose letrozol med en gang. Er det vanlig å få ovitrelle i tillegg? Noe jeg kan spørre om når jeg ska på ul for sjekk?

Fikk vite at jeg må vente 6-8 uker før jeg kan begynne på Provera og letrozol igjen (hvis ikke mensen kommer selv) etter SA. Syns det er altfor lenge å vente! Noen som vet om det gjør noe å begynne før?
Jeg hadde SA i mars. Hoppet over en mens så startet igjen med letrozol i april. Fikk beskjed om å vente en måned ellers ok

Hei. Fikk beskjed om at jeg har pco i går og var tilfeldigvis på cd3 så begynte med dobbel dose letrozol med en gang. Er det vanlig å få ovitrelle i tillegg? Noe jeg kan spørre om når jeg ska på ul for sjekk?
Jeg gikk på letrozol fra CD4 i 5 dg. Måtte på UL dag CD 12 for å se på folikler. Fikk beskjed om å sette ovitrelle samme dag.
Jeg hadde manglende eggløsning får derfor letrozol+ ovitrelle

Hei dere, jeg brukte pergotime sist jeg ble gravid. Syklusene mine surret veldig da.

Nå ønsker vi å prøve , og jeg synes det enda er surr. Mer stabilt, men likevel ikke forutsigbart. Fulgt med i mange måneder nå, uten noe baby. Tror kroppen sliter litt med å få til EL (?).

Hvordan er sjansene for å få noe hjelp av gyn. tror dere?

Takk for alle innspill!
Jeg gikk privat. Fikk hjelp med ei gang

Jeg har pco og bruker ovitrelle. Så det er absolutt noe å spørre om :)

Jeg hadde SA i mars. Hoppet over en mens så startet igjen med letrozol i april. Fikk beskjed om å vente en måned ellers ok

Takk for svar Fikk du mensen av deg selv til vanlig tid etter SA da? Min er så ustabil så jeg vet ikke om den kommer i mai. Får begynne på Provera i slutten å mai og så letrozol etter den kuren.

Takk for svar Fikk du mensen av deg selv til vanlig tid etter SA da? Min er så ustabil så jeg vet ikke om den kommer i mai. Får begynne på Provera i slutten å mai og så letrozol etter den kuren.
Blødde pga SA. til april gikk jeg på primolut for å sette i gang mens etter 10 dager. Det var mest for time for risikerte å havne med CD 12 midt i påsken. Jeg har også uregelmessig mens.

Du skal vente såpass lenge fordi at de vil helst at kroppen skal klare å sette igang ting selv... Så gi det litt tid, kanskje du slipper Provera.

Du skal vente såpass lenge fordi at de vil helst at kroppen skal klare å sette igang ting selv... Så gi det litt tid, kanskje du slipper Provera.

Ja det er sant. Prøver å tenke på det og smøre meg med tålmodighet :) mensen skal komme om en uke hvis jeg tilfeldigvis skulle få en normal syklus. Men regner ikke med det så er forberedt på å vente tre uker til før jeg kan starte med Provera.

Etter 5 dager med dobbel letrozol var det ul sjekk idag (cd13), og der hadde ingenting skjedd:( tom og oppgitt over kroppen som ikke får til noe selv med hjelp.......

Etter 5 dager med dobbel letrozol var det ul sjekk idag (cd13), og der hadde ingenting skjedd:( tom og oppgitt over kroppen som ikke får til noe selv med hjelp.......

Dette skjer med meg også hver gang :p
Jeg har blitt sendt hjem og satt rett på ny 5 dagers dobbel kur samme dag. Da har jeg fått stor follikkel.
Ellers gjor trippel dose også susen her!

Dette skjer med meg også hver gang :p
Jeg har blitt sendt hjem og satt rett på ny 5 dagers dobbel kur samme dag. Da har jeg fått stor follikkel.
Ellers gjor trippel dose også susen her!

Hmm...jeg spurte om det var noe håp for eggløsning denne syklusen og fikk nei til svar:eek: kanskje jeg skal ringe å høre..gikk i kjelleren:(

Du kan jo høre om du kan få prøve ny kur med en gang og få komme tilbake om noen dager :)
Har ikke lest om noen andre som har prøvd sånn, men min gyn fåreslo det og det fungerte jo :)

Har ikke orket å teste etter EL siden ultralyden viste ingen effekt etter letrozol cd14. Men fikk et innfall om å teste likevel idag og fikk maks. Er det kroppen som forsøker eller kan det være reelt?:smiley-angelic001

Vedlegg

• 92E4A2F7-4EC1-4297-8E9C-2C7F07698A1C.jpeg
    92E4A2F7-4EC1-4297-8E9C-2C7F07698A1C.jpeg
    19,4 KB · Visninger: 57
Jeg ble gravid ved hjelp av tredobbel letrozolkur i november 2018, og fødte sønnen vår nå i mai, kun 24 uker gammel... han sovnet stille inn på brystet mitt, og jeg savner han hvert eneste sekund. Jeg vil ha gutten min tilbake! Nå er jeg veldig obsessed med det å bli gravid igjen, men lurer sånn på når man kan starte på eventuell letrozol igjen... jeg ser noen av dere har fått beskjed om å vente 6 uker. Har dere da fått beskjed om at det skal sjekkes om det er nødvendig? Har jo hørt at mange ganger blir syklusen mer normal etter man har vært gravid?

Back
Topp