Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Er det noen som har opplevd smerter i kjeven ved bruk av Letrozol? Merket at jeg forrige pp og denne pp hadde sterke smerter i kjeven hver dag jeg tok tablettene... det har nesten føltes som at jeg konstant har gått rundt å strammet kjeven min, så forrige pp trodde jeg kanskje det var stress, men så fikk jeg det igjen denne pp :shifty: har vært så smertefullt at jeg nesten ikke har klart å spist...
 
Hei. Jeg er nå på min andre runde med femar grunnet pcos og ustabil syklus. Har i tillegg lavt stoffskifte. Tok el tester denne mnd også, og vi hoppet i høyet så mye som mannen orket. Men redd vi ikke traff el da jeg fikk 2 positive etter hverandre. El var onsdag 11 i følge testene. Men siste dag med sex var 09. men har hatt helt syke ømme bryster, begynte nå for 3 dager siden. I dag har jeg hatt milde mensmurringer. Er vel nå egentlig 9 dpo. Men da jeg spiste pizza i kveld, merket jeg at jeg ikke synes den var så god, og ble kvalm og måtte spytte ut. Har g-test fra sist gang jeg testet, og testetøs som jeg er tok jeg en nå i kveld, på litt utvannet urin... ser ut som om jeg fikk en strek, men trenger nå hjelp til å tyde.. bare av nysgjerrighet selvfølgelig. Har hatt flere nedturer nå da vi har vært prøvetur i 1,8 år. Så ikke spesielt redd for å bli skuffa.. :p så hva tenker dere?? Og ja, vet det er for tidlig, og ja, jeg skal teste på nytt om noen dager og evt etter ikm. Takk for svar :angelic:
 

Vedlegg

  • E02B82C2-CD86-40C1-A940-05D8D6E98A27.png
    E02B82C2-CD86-40C1-A940-05D8D6E98A27.png
    75,3 KB · Visninger: 151
  • 8823F0D3-2682-43DC-86FD-5B5C995808B4.png
    8823F0D3-2682-43DC-86FD-5B5C995808B4.png
    50,2 KB · Visninger: 152
  • A6A36402-D646-48BE-A84F-CDE637355DC6.jpeg
    A6A36402-D646-48BE-A84F-CDE637355DC6.jpeg
    25,7 KB · Visninger: 145
Tror jeg vil få ekstra oppfølging, er ganske økt sannsynlighet for spontanabort og tidlig fødsel. Leste at det var 45 % økt sannsynlighet for tidlig fødsel. I teorien kan jeg det hvis jeg får en eggløsning i begge. Leste om at det hadde skjedd en i Bangladesh og en i San Fransisco tror jeg det var.
Ja for jeg føler også å ha lest om det, selv om det er ytterst sjelden. Det krever jo dobbel el som du sier. Godt at du får ekstra oppfølging :)
 
Er det noen som har opplevd smerter i kjeven ved bruk av Letrozol? Merket at jeg forrige pp og denne pp hadde sterke smerter i kjeven hver dag jeg tok tablettene... det har nesten føltes som at jeg konstant har gått rundt å strammet kjeven min, så forrige pp trodde jeg kanskje det var stress, men så fikk jeg det igjen denne pp :shifty: har vært så smertefullt at jeg nesten ikke har klart å spist...
Nei, har ikke kjent på det altså! Slags krampe eller? Jeg har fått krampe i leggen av letrozol, men kun på natta.
 
Hei. Jeg er nå på min andre runde med femar grunnet pcos og ustabil syklus. Har i tillegg lavt stoffskifte. Tok el tester denne mnd også, og vi hoppet i høyet så mye som mannen orket. Men redd vi ikke traff el da jeg fikk 2 positive etter hverandre. El var onsdag 11 i følge testene. Men siste dag med sex var 09. men har hatt helt syke ømme bryster, begynte nå for 3 dager siden. I dag har jeg hatt milde mensmurringer. Er vel nå egentlig 9 dpo. Men da jeg spiste pizza i kveld, merket jeg at jeg ikke synes den var så god, og ble kvalm og måtte spytte ut. Har g-test fra sist gang jeg testet, og testetøs som jeg er tok jeg en nå i kveld, på litt utvannet urin... ser ut som om jeg fikk en strek, men trenger nå hjelp til å tyde.. bare av nysgjerrighet selvfølgelig. Har hatt flere nedturer nå da vi har vært prøvetur i 1,8 år. Så ikke spesielt redd for å bli skuffa.. :p så hva tenker dere?? Og ja, vet det er for tidlig, og ja, jeg skal teste på nytt om noen dager og evt etter ikm. Takk for svar :angelic:
Hmm ser kanskje antydning til noe.. Men hva slags test er dette? Er det en clearblue du har demontert?
 
Hei. Jeg er nå på min andre runde med femar grunnet pcos og ustabil syklus. Har i tillegg lavt stoffskifte. Tok el tester denne mnd også, og vi hoppet i høyet så mye som mannen orket. Men redd vi ikke traff el da jeg fikk 2 positive etter hverandre. El var onsdag 11 i følge testene. Men siste dag med sex var 09. men har hatt helt syke ømme bryster, begynte nå for 3 dager siden. I dag har jeg hatt milde mensmurringer. Er vel nå egentlig 9 dpo. Men da jeg spiste pizza i kveld, merket jeg at jeg ikke synes den var så god, og ble kvalm og måtte spytte ut. Har g-test fra sist gang jeg testet, og testetøs som jeg er tok jeg en nå i kveld, på litt utvannet urin... ser ut som om jeg fikk en strek, men trenger nå hjelp til å tyde.. bare av nysgjerrighet selvfølgelig. Har hatt flere nedturer nå da vi har vært prøvetur i 1,8 år. Så ikke spesielt redd for å bli skuffa.. :p så hva tenker dere?? Og ja, vet det er for tidlig, og ja, jeg skal teste på nytt om noen dager og evt etter ikm. Takk for svar :angelic:

Jeg ser den andre streken og hvis man har sex to dager før el så er jo det optimalt, men kjenner ikke til testen og om den gir falske streker :)
 
Ja en clearblue, vanlig sånn 3 min ventetid med en strek i hvert «felt» vet du...
Okei :happy: Men som babydrøm2020 sier så er sex to dager før el innafor, så du kan absolutt bli gravid! Tatt ny test idag? Får bare vente å se om den blir sterkere :)
 
Okei :happy: Men som babydrøm2020 sier så er sex to dager før el innafor, så du kan absolutt bli gravid! Tatt ny test idag? Får bare vente å se om den blir sterkere :)
Nei, ikke tatt ny test, venter til på tirsdag morgen tenkte jeg, må kjøpe ny test, og ikm er på onsdag.. så får vi bare vente å se hva resultatet blir. Kan jo bare være en streifer også. Men femar har i hvertfall hjulet masse med å finne el. Er ganske så fornøyd med det i hvertfall :smug:
 
Gynekologen ba meg om å ikke teste etter EL nå som jeg har begynt på Femar, men bare ha sex syklusdag 10-14. Det har vi gjort denne syklusen nå, så krysser fingrene. Både mannen og jeg er enige om å teste for EL neste PP hvis det ikke klaffer nå. Føles bedre å vite at vi har truffet sånn ca, er redd for å ha sluttet for tidlig med aksjelegging nå :confused:
 
Endelig i gang med medisiner etter en god del måneder med prøving ute mn klaff. Ikke hentet ut resepten enda, så vet ikke nøyaktig hva jeg får, femar eller leprozol. Spent på hvordan dette blir!
 
Gynekologen ba meg om å ikke teste etter EL nå som jeg har begynt på Femar, men bare ha sex syklusdag 10-14. Det har vi gjort denne syklusen nå, så krysser fingrene. Både mannen og jeg er enige om å teste for EL neste PP hvis det ikke klaffer nå. Føles bedre å vite at vi har truffet sånn ca, er redd for å ha sluttet for tidlig med aksjelegging nå :confused:

Jeg fikk beskjed om å teste også når jeg får medisiner. Vil tro det der er personlig fra gyn til gyn hva de tror er fornuftig.

Hadde nok, som dere, foretrukket å teste :) Lykke til denne pp!
 
Endelig i gang med medisiner etter en god del måneder med prøving ute mn klaff. Ikke hentet ut resepten enda, så vet ikke nøyaktig hva jeg får, femar eller leprozol. Spent på hvordan dette blir!
Femar er bare merket på en type, letrozol er virkestoffet, hvis du skjønner? Lykke til :)
 
Jeg fikk beskjed om å teste også når jeg får medisiner. Vil tro det der er personlig fra gyn til gyn hva de tror er fornuftig.

Hadde nok, som dere, foretrukket å teste :) Lykke til denne pp!
Helt sikkert. Min er opptatt av å slappe av med livet og kose seg mens prøvingen pågår, så kommer jo derfra. Meen, tror jeg hadde kost meg bittelitt mer om jeg visste at vi hadde truffet på EL.
 
Syklusdag 43, i dag er siste dagen med Primolut :D Da er det bare å vente på bortfallsblødning og oppstart av Letrozol!
 
Noen som har hatt stikninger i dåsa og vondt i symfysen ved bruk av Primolut? :rolleyes:
 
Helt sikkert. Min er opptatt av å slappe av med livet og kose seg mens prøvingen pågår, så kommer jo derfra. Meen, tror jeg hadde kost meg bittelitt mer om jeg visste at vi hadde truffet på EL.
For meg hvor el varierer så mye cd 10-cd16 synes jeg det er greit å ha litt styring med eltest. Det ville som du skriver, stresset meg mere å ikke ha kontroll. El testing er null stress, temping var derimot en stressfaktor for meg.
 
Da blir det nok min siste runde med letrozol, gyn ville ikke skrive ut ny resept da hun mener det er unødvendig da jeg har el av meg selv. Så da bruker jeg opp denne pakken og gir kroppen en liten (velfortjent) pause fra medisiner. Jeg fikk resept på ovitrelle og progreston støtte i det minste.
Så må jeg finne meg en ny gynekolog, må vel til Trondheim og mange timer i bil. Ikke akkurat mange gynekologer her i distriktet.
(Det er en gynekolog til, men den går jeg ikke til. Pga vonde erfaringer med menn, takler jeg ikke denne gynekologen da han er litt brå)
 
Hadde grusomme menssmerter og vondt i hele "stellet" av primolut. Trodde også jeg skulle blø ihjel, men var vel pga det var 4 mnd siden sist mens.. :)
Uff, håper jeg slipper unna kraftig blødning i hvert fall!! :bag:
 
Back
Topp