Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Hei :) Kan jeg spør etter hvor mange pp folk her oppsøkte lege?
Jeg har alt mellom 35 dager til 52 dager i syklus. De siste har holdt seg rundt 38-40. Syns dette er lenge å vente for hver gang det ikke går, og nå går vi mot pp5. Har en stund tenkt på å kontakte lege/gyn bare for å sjekke at jeg faktisk har el, men terskelen er høy når vi ikke en gang har prøvd i et halvt år :/ Jeg har ikke stått på noe prevansjon de mange årene vi har vært sammen, har aldri blitt gravid.

Syklusen din er såpass uregelmessig at du med fordel kan oppsøke gynekolog allerede nå. Det er slitsomt og ikke minst langdrygt å prøve med en syklus som er såpass lang. :yuck:

Jeg har alt mellom 35 dager til 52 dager i syklus. De siste har holdt seg rundt 38-40. Syns dette er lenge å vente for hver gang det ikke går, og nå går vi mot pp5. Har en stund tenkt på å kontakte lege/gyn bare for å sjekke at jeg faktisk har el, men terskelen er høy når vi ikke en gang har prøvd i et halvt år :/ Jeg har ikke stått på noe prevansjon de mange årene vi har vært sammen, har aldri blitt gravid.

Jeg oppsøkte privat fertilitetskkinikk etter 6mnd for en fertilitetsjekk av meg og mannen. Noe var jo problematisk, så jeg er veldig glad for at vi ikke ventet til 1 år var gått.

Dyrt, ja. Men verdt det hvis jeg ender opp med baby :)

Jeg var inne på sjekk på syklusdag 7, og de sa det var en ganske bra tid å sjekke.

Hvilken syklus dag fikk dere el med Letrozol?
CD 11 i dag, og ingen tegn på verken monitor eller el test at eggløsning nærmer seg.

Før el! Da kan de se på eggene og hvor modene osv de er! Også får du kanskje primolut som kan frem provosere neste mens, om du ikke blir gravid. Slik at du slipper å vente lenge før neste pp er. :)
Syklusen din er såpass uregelmessig at du med fordel kan oppsøke gynekolog allerede nå. Det er slitsomt og ikke minst langdrygt å prøve med en syklus som er såpass lang. :yuck:
Jeg oppsøkte privat fertilitetskkinikk etter 6mnd for en fertilitetsjekk av meg og mannen. Noe var jo problematisk, så jeg er veldig glad for at vi ikke ventet til 1 år var gått.

Dyrt, ja. Men verdt det hvis jeg ender opp med baby :)

Jeg var inne på sjekk på syklusdag 7, og de sa det var en ganske bra tid å sjekke.

Takk for svar alle sammen! :) Da går jeg inn i en nattevaktsuke og får kanskje ikke kontaktet de før neste uke da jeg sover i åpningstiden. Men utifra det dere skriver er det lurt å ha time før el, vil tippe det er for innvendig ul og måling av eggene? Tas det noen blodprøver også? CD7 er for meg imorgen, men det er jo enda over 2 uker til jeg er i den fertile perioden, så vil tippe CD 20 er bra for meg hvis det skal være rett før el.
I mellomtiden prøver jeg meg med grapefruktjuice og hostesaft for å få litt mer el-slim :P

Jeg skal på ul i morgen. Spent på å se om det har hatt noe effekt :p hvordan går det med dere andre?

Var hos gynekologen igår på syklusdag 14. Ett egg som var mer enn klart for å slippe. Plutselig var eggløsningstestene også positive (igår og idag). Blir spennende framover! Det som er interessant for min del var at streken på eggløsningstestene var kjempesvak/nesten borte fram til igår. Dette sammenlignet med at jeg har hatt sterke tester hele syklusen tidligere og positive og negative tester om hverandre. Tar det som et godt tegn at prosessen til nå har vært som normalt. Utrolig spent på om egget faktisk slipper da! :)

Masse lykke til til deg imorgen! Hører gjerne om hvordan det har gått! :)

Var hos gynekologen igår på syklusdag 14. Ett egg som var mer enn klart for å slippe. Plutselig var eggløsningstestene også positive (igår og idag). Blir spennende framover! Det som er interessant for min del var at streken på eggløsningstestene var kjempesvak/nesten borte fram til igår. Dette sammenlignet med at jeg har hatt sterke tester hele syklusen tidligere og positive og negative tester om hverandre. Tar det som et godt tegn at prosessen til nå har vært som normalt. Utrolig spent på om egget faktisk slipper da! :)

Masse lykke til til deg imorgen! Hører gjerne om hvordan det har gått! :)

Oh, spennende! Mine har og vært ganske svake, men idag var det plutselig litt sterkere strek enn vanlig. Håper dette går veien for oss alle :D

Søkte hjelp før vi begynte å prøve, grunnet 5 mnd lange sykluser. Fant ut at jeg har pcos, manglende eggløsning og lavt stoffskifte.
Tross at jeg ble utredet for pcos noen år før! Prøvd EL-tester?

Søkte hjelp før vi begynte å prøve, grunnet 5 mnd lange sykluser. Fant ut at jeg har pcos, manglende eggløsning og lavt stoffskifte.
Tross at jeg ble utredet for pcos noen år før! Prøvd EL-tester?
Ja jeg tar både el-tester og temper. Får som regel positiv el-test en dag, men fikk aldri positiv forrige syklus.

Det er ikke uvanlig å hoppe over en EL. Jeg fikk kun positiv EL test ved graviditet så måtte gå ut ifra de sterkeste testene rett og slett og bare hoppe i høyet.
Ja var det vi også gjorde forrige syklus :)

Da var gu-timen unnagjort.

Det var en folikkel som var litt større enn de andre, og slimhinnen var 3-delt. Men det var ikke komt så langt som han hadde håpet.

Det kunne være at det var litt tidlig enda, så jeg skal på ny ul på onsdag. Fått otrivelle jeg skal sette i tilfelle jeg plutselig får positiv el-test :p

Stress å reise så langt hele veien for 10min med ultralyd :p

Jeg er i min andre runde med letrozol :) vi drar til Danmark og blir inseminert.
I første runde hadde jeg to store fine egg, men den runden endte i en SA. :(
Vi fortsatte med en gang og denne gangen hadde jeg ett fint egg og et som var for lite.
Jeg ble inseminert på tirsdag og har fått streng beskjed fra klinikken om å ikke teste før 6/12 så jeg går rundt og tripper :P

Da var gu-timen unnagjort.

Det var en folikkel som var litt større enn de andre, og slimhinnen var 3-delt. Men det var ikke komt så langt som han hadde håpet.

Det kunne være at det var litt tidlig enda, så jeg skal på ny ul på onsdag. Fått otrivelle jeg skal sette i tilfelle jeg plutselig får positiv el-test :p

Stress å reise så langt hele veien for 10min med ultralyd :p

Da håper vi at du får positiv eggløsningstest snart og gode nyheter på onsdag! :happy:
Ja, kan være litt stress å komme seg til og fra timen, men det skal være verdt det til slutt :D

20181127_170103.jpg

Ser ut som det nærmer seg noe nå :p

Tom eggpose og tykk slimhinne på ul idag. Fikk beskjed om å gå rett hjem å legge inn aksjer :p

Fytti, nå kjenner jeg at fallhøyden er stor :smiley-ashamed004

Back
Topp