Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Når fikk dere EL på trippel dose Letrozol? Tempen min har steget kraftig i dag (CD 10), men jeg har spottet fram til i går, så har ikke lagt inn aksjer. Tenkte ikke det var nødvendig, men nå blir jeg jo stressa.

På dobbel dose fikk jeg EL på dag 17 og 20!
Skal på UL på tirsdag.
 
Har brukt clomifen dobbel kur denne pp. Er 5 dpo i dag :)
 
Så "kjekt" at det er andre også :)
Dere som har dobbel kur, fikk dere det med en gang? Føler å ha lest at enkel ofte ikke er nok..
Har dere fått masse bivirkninger av disse tablettene?
 
Så "kjekt" at det er andre også :)
Dere som har dobbel kur, fikk dere det med en gang? Føler å ha lest at enkel ofte ikke er nok..
Har dere fått masse bivirkninger av disse tablettene?
Jeg fikk dobbel med en gang! Har hatt lite bivirkninger, kun litt hodepine de dagene jeg tar tablettene, samt ganske sterke eggløsningsmerter.
 
Så "kjekt" at det er andre også :)
Dere som har dobbel kur, fikk dere det med en gang? Føler å ha lest at enkel ofte ikke er nok..
Har dere fått masse bivirkninger av disse tablettene?

Jeg prøvde enkel første gang. Blodprøvene viste at jeg ikke hadde hatt EL og fikk derfor dobbel. På fjerde runde med dobbel ble jeg gravid [emoji4] Jeg synes bivirkningene ble svakere etterhvert. Var verst de første rundene.
 
prøver dobbel denne pp, med letrozol! veldig spent. Men når ville dere begynt å teste etter el?
 
Henger meg på tråden her jeg :) Ser det er mange med forskjellige erfaringer. Jeg har har hatt 2 SA`er. En i uke 12 og en i uke 20 :( Dette er nå 2 år siden og jeg blir ikke gravid. Nå har jeg blitt henvist til en gynekolog som virker som har mye erfaring med dette. Jeg tok blodprøve hos fastlegen før jeg dro til henne og hun spurte meg om jeg tok prøvene når jeg var midt i syklusen. Jeg sa at jeg tok de dagen før jeg fikk mensen. Hun mente da at jeg fikk mensen til "feil" tid, da prøvene hadde høye verdier. Nå har jeg begynt på Provera som jeg skal gå på i 12 dager. Tar min siste tablett i morgen. Så på dag 3 i syklusen skal jeg begynne på Femar :) Så blir det blodprøver og ultralyd. Har regelmessig syklus, men sjelden EL:/ Håper dette gjør at det klaffer:)
 
Våknen kl2 inatt og måtte kaste opp :eek:
Er enda småuggen i magen..
Står jo at kvalme og oppkast er en bivirkning, men fysj :p
 
Hei :) Kan jeg spør etter hvor mange pp folk her oppsøkte lege?
Jeg har alt mellom 35 dager til 52 dager i syklus. De siste har holdt seg rundt 38-40. Syns dette er lenge å vente for hver gang det ikke går, og nå går vi mot pp5. Har en stund tenkt på å kontakte lege/gyn bare for å sjekke at jeg faktisk har el, men terskelen er høy når vi ikke en gang har prøvd i et halvt år :/ Jeg har ikke stått på noe prevansjon de mange årene vi har vært sammen, har aldri blitt gravid.
 
Hei :) Kan jeg spør etter hvor mange pp folk her oppsøkte lege?
Jeg har alt mellom 35 dager til 52 dager i syklus. De siste har holdt seg rundt 38-40. Syns dette er lenge å vente for hver gang det ikke går, og nå går vi mot pp5. Har en stund tenkt på å kontakte lege/gyn bare for å sjekke at jeg faktisk har el, men terskelen er høy når vi ikke en gang har prøvd i et halvt år :/ Jeg har ikke stått på noe prevansjon de mange årene vi har vært sammen, har aldri blitt gravid.

Fikk ikke mensen på typ 2 mnd, dro til lege og hu ba meg vente 6 mnd og hvis den enda ikke var kommet så kunne jeg komme tilbake, også få henvisning til gyn. Jeg er utålmodig så dro til privat gyn, fikk time samme dag og påvist pcos og fikk resept med engang og bra oppfølging. Så jeg anbefaler å bare dra til gyn, fordi kan være noe feil og da er det veldig fint å få svar fort.
 
Da fikk jeg bekreftet at jeg har hatt EL etter å ha gått på Letrozol :) Så da håper vi at dette blir pp'en vår!
 
Fikk ikke mensen på typ 2 mnd, dro til lege og hu ba meg vente 6 mnd og hvis den enda ikke var kommet så kunne jeg komme tilbake, også få henvisning til gyn. Jeg er utålmodig så dro til privat gyn, fikk time samme dag og påvist pcos og fikk resept med engang og bra oppfølging. Så jeg anbefaler å bare dra til gyn, fordi kan være noe feil og da er det veldig fint å få svar fort.
Takk for svar! Ja jeg har lest og hørt om fler som har oppsøkt tidlig i prosessen og fått vite hva som kan løse deg. Jeg har heldigvis mensen, men syklusen er uregelmessig (har i det minste vært nede på 32 dager - veldig lenge siden, og på det meste 52) og lang, og det plager meg nå som vi har begynt å prøve! Kanskje jeg bare skal bestille time hos gyn. Men er usikker på om jeg skal prøve å få time før el eller etter?
 
Takk for svar! Ja jeg har lest og hørt om fler som har oppsøkt tidlig i prosessen og fått vite hva som kan løse deg. Jeg har heldigvis mensen, men syklusen er uregelmessig (har i det minste vært nede på 32 dager - veldig lenge siden, og på det meste 52) og lang, og det plager meg nå som vi har begynt å prøve! Kanskje jeg bare skal bestille time hos gyn. Men er usikker på om jeg skal prøve å få time før el eller etter?
Før el! Da kan de se på eggene og hvor modene osv de er! Også får du kanskje primolut som kan frem provosere neste mens, om du ikke blir gravid. Slik at du slipper å vente lenge før neste pp er. :)
 
Back
Topp