Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Nei, det vet jeg ikke. Hun sa ingenting om dose, utover at jeg skulle ta to tabletter. Men kan se for meg at det dreier seg om den enkelte gynekologs erfaring rundt hva som fungerer best.. Eller kanskje en vurdering gynekologen gjør ut fra symptombilde til pasienten. Jeg prøvde metformin først med sparsom effekt.

Okei. Ja, er nok sikkert det. Krysser fingrene for at det funker for dere:)

Hvilke bivirkninger får dere?
Jeg holder på å bli gal av å lure på om det er bivirkninger eller graviditet.. (har ikke hatt eggløsning på noen år, så vet liksom ikke hvor i syklusen jeg er etter kuren.) .begynte kuren med clomifen den 19, Hadde noe forhøyning på El-test forrige fredag, og fra mandag av og enda, så hr jeg hatt veldig rare smerter i livmor-området, skikkelig ømme bryst, og kvisene popper opp ei etter ei.. Men jeg forstår jo at dette kan være bare kroppen som justerer seg etter pillene og...
Forleden fikk jeg to svak positive tester på kvelden.. I går ingen, å i dag en svak igjen på kvelden.. Men jeg stoler ikke helt på testene fra ebay..

Hvilke bivirkninger får dere?
Jeg holder på å bli gal av å lure på om det er bivirkninger eller graviditet.. (har ikke hatt eggløsning på noen år, så vet liksom ikke hvor i syklusen jeg er etter kuren.) .begynte kuren med clomifen den 19, Hadde noe forhøyning på El-test forrige fredag, og fra mandag av og enda, så hr jeg hatt veldig rare smerter i livmor-området, skikkelig ømme bryst, og kvisene popper opp ei etter ei.. Men jeg forstår jo at dette kan være bare kroppen som justerer seg etter pillene og...
Forleden fikk jeg to svak positive tester på kvelden.. I går ingen, å i dag en svak igjen på kvelden.. Men jeg stoler ikke helt på testene fra ebay..

Nr 3 og 4 er fra forleden, 1 og 2 fra i dag.. Om de er rette så ser det ut som at det går feil vei i allefall :(

Vedlegg

• Screenshot_20180831-231024.jpg
    Screenshot_20180831-231024.jpg
    764,4 KB · Visninger: 93
Hvor mange perioder har dere prøvd femar?
Jeg har hatt 3 prøveperioder med enkel femar nå. Skal begynne på min 4 med enkel på søndag. Snakket med gyn i dag og hun sa hvis jeg ikke er blitt gravid til nyttår så skal jeg ta kontakt igjen.. Syns det er lite med bare 4 perioder. Og bare enkel. Fikk ikke lov å prøve dobbelkur heller :(

Er du sikker på at du får EL med enkel?
Jeg fikk ikke EL av enkel og måtte over på dobbel. Ble gravid på alle doble men tidlig SA bortsett fra med den jeg har i magen nå [emoji173]️

Er du sikker på at du får EL med enkel?
Jeg fikk ikke EL av enkel og måtte over på dobbel. Ble gravid på alle doble men tidlig SA bortsett fra med den jeg har i magen nå [emoji173]️

Får positiv El test. Men har ikke sjekket med blodprøve eller ul.

Sjekket du bare med El test, eller?

Gratulerer så mye! Kjekt å høre positive historier :) Når er termin?

Jeg fikk positive El-tester, men egget slapp aldri. Fikk påvist dette med blodprøve. Så ka. Være at du heller ikke har El med enkel dose. Jeg fikk El med dobbel.

Burde kanskje sjekke om egget faktisk slipper. :)

Jeg testet kun med EL tester men hos meg fikk jeg aldri positiv El test på enkel. Men gjorde det på dobbel :)

Tusen takk :) Termin i april - så er 7+6 i dag eller UL i går sa 8+1 i dag eller 8+4 alt etter om man skal gå for målene på embryoet eller den e-snurra til legen [emoji23] men midten av april i alle fall [emoji173]️

Jeg fikk positive El-tester, men egget slapp aldri. Fikk påvist dette med blodprøve. Så ka. Være at du heller ikke har El med enkel dose. Jeg fikk El med dobbel.

Okei. Kanskje jeg må få tatt blodprøve også da. Hvor i syklusen tar man blodprøve?

Burde kanskje sjekke om egget faktisk slipper. :)

Jeg testet kun med EL tester men hos meg fikk jeg aldri positiv El test på enkel. Men gjorde det på dobbel :)

Tusen takk :) Termin i april - så er 7+6 i dag eller UL i går sa 8+1 i dag eller 8+4 alt etter om man skal gå for målene på embryoet eller den e-snurra til legen [emoji23] men midten av april i alle fall [emoji173]️

Ja, tror jeg må få sjekket det :)

ah, så kjekt! Da er det bare å glede seg til april! Har dere barn fra før av også?
Vi har en gutt som akkurat er blitt 3. Han fikk vi etter en periode på pergotime. Så trodde det skulle gå like raskt denne gangen :dead:

Ja, tror jeg må få sjekket det :)

ah, så kjekt! Da er det bare å glede seg til april! Har dere barn fra før av også?
Vi har en gutt som akkurat er blitt 3. Han fikk vi etter en periode på pergotime. Så trodde det skulle gå like raskt denne gangen :dead:

Ja tror det kan være lurt :)

Ja har ei datter som blir 3 år i april [emoji173]️ så litt artig at vi venter enda en aprilskatt :)
Er dessverre ikke enkelt med den prøvingen. Har brukt nesten to år på å bli gravid med frøkna og brukt nesten to år på denne spiren også. Dette er åttende gangen jeg er gravid og kun ett barn..

Jeg begynte på letrozol på torsdag, og fikk idag CD 6 høy på clearblue monitoren.. syns det var litt tidlig. Skal på ultralyd på fredag, på CD 12 og tror jeg kommer til å få positiv test dagen før, siden jeg allerede har fått høy. Bør jeg ringe gynekologen og si det ?..

Jeg begynte på letrozol på torsdag, og fikk idag CD 6 høy på clearblue monitoren.. syns det var litt tidlig. Skal på ultralyd på fredag, på CD 12 og tror jeg kommer til å få positiv test dagen før, siden jeg allerede har fått høy. Bør jeg ringe gynekologen og si det ?..
Jeg tenker at det skader jo ikke med en telefon :-) Ring du, så er du sikker!

Melder meg inn her. Første pp med letrozol. Pp 10 etter ma. Sliter med mye spotting og håper letrozol hjelper på syklus.:)

Hei. Jeg GLEMTE og starte me letzerol på dag 5! Så kom på det dagen etter. Er det krise eller? Hva kan skje når det ble tatt en dag senere?:sour:

Noen her som går på hormoner og som har hatt MA (utskrapning?) Som kan fortelle meg når dere fikk startet på "ny runde" med hormoner? :)

Back
Topp