Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Vært hos gyn nå. To fine eggposer på 18,6 og 20,1 mm. Men på samme eggstokk var det også en blødning i (?) en cyste som hun trodde kom fra forrige EL. Hun skulle finne ut av om jeg skulle sette eggløsningssprøyten eller ikke.
 
Vært hos gyn nå. To fine eggposer på 18,6 og 20,1 mm. Men på samme eggstokk var det også en blødning i (?) en cyste som hun trodde kom fra forrige EL. Hun skulle finne ut av om jeg skulle sette eggløsningssprøyten eller ikke.
Så fin størrelse :) spennende tid i vente hos deg og [emoji7][emoji120]
 
Ja, ble bare litt usikker på den blødningen[emoji848] Har iallefall fått beskjed om å ikke ta EL-sprøyten, men ha samleie som vanlig. Så får vel bare vente og se...
Ja okei :) men er det vanlig med to egg? Jeg fikk beskjed at de ville bare ha ett egg.. Jeg syns det hørtes lite ut jeg da men [emoji85] blir spennende å se med deg og da :)
 
Jeg sniker meg inn her med dere [emoji6] Jeg går nå på min første letrozol kur nå. I dag på CD6 var jeg på UL (egget på v.side går som regel på CD 7-9, derfor tidlig UL) han fant 11 egg tilsammen i dag. 5 egg var større enn 13mm... skal tilbake på UL på fredag, insem til helga. Håper (og vet) at det faller fra egg frem til EL, hååper det ikke blir klart fler enn 2 egg, ellers blir insem utsatt [emoji20]
hvor mange egg pleier man å få ved letrozol kur??
 
Virker ikke som el kommer denne mnd. Er på dag 20 nå, og enda ikke el-slim:shifty: Bruker vanligvis og ha det når jeg ikke går på letzerol. Men denne gangen har jeg ikke merket noe til det! Tror det er dårlige sjanser denne mnd ja. :sour:Skal ringe gyn på fredag, og høre om det er påvist EL på blodprøven.
 
Jeg har alltid vært normalvektig med en BMI på 19-21 :) Det kan selvsagt være tilfeldig at menstruasjonen kom/opphørte rundt kostendringer. Jeg har lest endel forskning på området. Det er jo kjent at PCOS mest sannsynlig er relatert til/kommer av en dysfunksjon i insulinproduksjon; man er tilbøyelig til å bli insulinresistent og ha utfordringer knyttet til karakteristikker ved metabolsk syndrom, samt påfølgende risiko for å utvikle diabetes type 2. Det er evidens for at dette er likt uavhengig av vekt hos kvinner med PCOS. Et kosthold lavt på karbohydrater sørger for å holde blodsukkeret lavt og dermed gjør at kroppen slipper å skille ut så mye insulin- kort fortalt. Dette er jo i teorien det samme som metformin hjelper med, og metformin skrives jo ut til både overvektige og normalvektige. Har lest om erfaringer fra både fra tidligere overvektige og normalvektige at de blir kvitt så og si alle symptomer på PCOS ved å spise etter prinsipper for lavkarbo.

Spennende! Jeg har mange cyster i eggstokkene (noe jeg nettopp fant ut), men ingen tilleggssymptomer. Har derfor ikke følt behov for å lese meg opp noe særlig på PCO, men burde kanskje vurdere det, da :) I hvert fall hvis jeg ikke blir gravid med det første!
 
Går nå på lutinus, og skulle ta fra EL til ikm. Ikm er i dag, ingen tegn til tr, bortsett fra masse mensmurring, og har meeeget blenda test.. noen som har fått mensen utsatt av lutinus/ progesteron?
 
Da har jeg snakket med gyn. Han sa jeg mest så sannsynlig har hatt EL. Så letzerol ha funka! Men jeg har ikke merka noe... Så får håpe vi traff på.. har kun fulgt appen FLO, da jeg ikke har følt noe på kroppen.... Dårlig følelse:wtf:
 
Hvor mange perioder har dere prøvd femar?
Jeg har hatt 3 prøveperioder med enkel femar nå. Skal begynne på min 4 med enkel på søndag. Snakket med gyn i dag og hun sa hvis jeg ikke er blitt gravid til nyttår så skal jeg ta kontakt igjen.. Syns det er lite med bare 4 perioder. Og bare enkel. Fikk ikke lov å prøve dobbelkur heller :(
 
Hvor mange perioder har dere prøvd femar?
Jeg har hatt 3 prøveperioder med enkel femar nå. Skal begynne på min 4 med enkel på søndag. Snakket med gyn i dag og hun sa hvis jeg ikke er blitt gravid til nyttår så skal jeg ta kontakt igjen.. Syns det er lite med bare 4 perioder. Og bare enkel. Fikk ikke lov å prøve dobbelkur heller :(

Jeg skal i gang med første prøveperiode med femar. Fikk dobbelkur med en gang.
 
Vet du noe om hvorfor du får dobbelkur med en gang?

Nei, det vet jeg ikke. Hun sa ingenting om dose, utover at jeg skulle ta to tabletter. Men kan se for meg at det dreier seg om den enkelte gynekologs erfaring rundt hva som fungerer best.. Eller kanskje en vurdering gynekologen gjør ut fra symptombilde til pasienten. Jeg prøvde metformin først med sparsom effekt.
 
Back
Topp