Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Har sagt til samboeren at jeg ønsker meg monitor til jul om det ikke har klaffet til da.. Noen tips? Hvilke er bra og sånn? Finnes det flere på markedet? Hvor anbefaler dere å kjøpe? På forhånd takk :)

Burde jeg teste med monitoren på morgen eller kveld?Fikk ikke max denne pp. Det var også min første pp med monitor
Jeg har brukt den 2 pp nå og ikke fått max, bare en dag med lav og resten høy.. testet med den rosa clearblue med smileansikt noen dager etter monitoren ikke ba om flere tester for kjentes ut som jeg hadde eggløsning og da kom smileansiktet. Har veldig ustabile sykluser så har tydeligvis hatt eggløsning veldig sent. Synd man ikke kan teste mer etter testperioden til monitoren. Vet jo at den ikke passer for oss med lange sykluser, men skulle ønske man bare kunne fortsette å teste..

64fa90b5c08daf63a71b8dbc573b7722.jpg

CD18!

Høy på monitoren og negativ CB-digital! Håpet forsvinner snart om å få den på max innen imorra[emoji20][emoji20][emoji20]

Burde jeg teste med monitoren på morgen eller kveld?Fikk ikke max denne pp. Det var også min første pp med monitor

Jeg har frem til nå testet på morgen. Ikke alltid fått max, så nå tenker jeg å prøve å teste kveld. Men siden det var første pp med monitor for deg kan det jo være du får max heretter ved å teste morgen, så du får se det ann:)

Nå får jeg max imorra[emoji173]️[emoji173]️ og da blir det innsett på fredag[emoji173]️[emoji173]️

d4e4cd17fa170fa3f4c84bb6ba87de67.jpg

Hei! Samboeren og jeg prøver på nr to (førstemann født i juli 16), vi brukte clearblue fertilitetsmonitor en stund før første svangerskap, og jeg har prøvd den igjen nå for å finne ut når jeg har EL. Før jeg ble gravid sist, så hadde jeg EL ganske tidlig, alt fra dag 12-15. Nå er jeg på dag 17 og maskinen viser fortsatt bare høy/to streker. Er det mulig å bare hoppe over EL en måned, eller kan den flytte på seg så mye? Har en ganske stabil syklus på ca 27 dager+-. Er som sagt første gang jeg prøver den nå etter forrige fødsel, men vil jo bli gravid igjen fort! He he. Noen som vil dele erfaringer?

Hei! Samboeren og jeg prøver på nr to (førstemann født i juli 16), vi brukte clearblue fertilitetsmonitor en stund før første svangerskap, og jeg har prøvd den igjen nå for å finne ut når jeg har EL. Før jeg ble gravid sist, så hadde jeg EL ganske tidlig, alt fra dag 12-15. Nå er jeg på dag 17 og maskinen viser fortsatt bare høy/to streker. Er det mulig å bare hoppe over EL en måned, eller kan den flytte på seg så mye? Har en ganske stabil syklus på ca 27 dager+-. Er som sagt første gang jeg prøver den nå etter forrige fødsel, men vil jo bli gravid igjen fort! He he. Noen som vil dele erfaringer?
Ikke alltid den klarer å fange opp når LH er på topp, og da får man bare høy og ikke max. Jeg fikk max annenhver måned bare. Endret på tidspunktet med testing til senere på dagen, og har fått max hver gang de siste månedene. EL kan jo også ha flyttet på seg.
Lykke til med prøving på nr 2 :)

Ikke alltid den klarer å fange opp når LH er på topp, og da får man bare høy og ikke max. Jeg fikk max annenhver måned bare. Endret på tidspunktet med testing til senere på dagen, og har fått max hver gang de siste månedene. EL kan jo også ha flyttet på seg.
Lykke til med prøving på nr 2 :)

Takk for svar:-) Pga. jobb er det litt vanskelig å teste senere på dagen, men kan være at jeg tester for tidlig. Starter maskinen klokka åtte første gang, for da kan jeg bruke den tre timer før og tre timer etter. Til tider er jeg oppe klokka fem og da tester jeg jo før halv seks. Vi får se om det dukker opp noen EL før tanta kommer;-)

Som antatt[emoji173]️[emoji173]️

fa772f244c03d5f24d0cc3ccdb570aa7.jpg

Skjønner ikke, fortsatt lav på monitoren, men sterkere EL-tester igjen [emoji19]
26181c8a2503b5b94ce4de828a6b4048.jpg

Skjønner ikke, fortsatt lav på monitoren, men sterkere EL-tester igjen [emoji19]
26181c8a2503b5b94ce4de828a6b4048.jpg

Kanskje egget prøvde å slippe, men ikke fikk det til?? Har du bilde av testpinnen til monitoren??[emoji5][emoji5]

Kanskje egget prøvde å slippe, men ikke fikk det til?? Har du bilde av testpinnen til monitoren??[emoji5][emoji5]

Ja, kan være? Men rart monitoren fortsatt kun viser lav? Eller?

e745e0dbc9ccbac06d6348370a6658d1.jpg
4d03ada9f92ee4abb84e4caa53397774.jpg

Ja, kan være? Men rart monitoren fortsatt kun viser lav? Eller?

e745e0dbc9ccbac06d6348370a6658d1.jpg
4d03ada9f92ee4abb84e4caa53397774.jpg

Var ikke de forrige strimlene nesten positive før du begynte med monitoren? Da kan det jo være at LH har gått ned igjen om egget ikke slapp! Og da oppdager ikke monitoren det!

Strekene på pinnene er like mine når jeg hadde lav også! Tipper du får høy imorra eller dagen etter[emoji5]

Denne perioden fikk eg bare høy på monitoren, fikk posetiv strimle test sist fredag så da satser eg på den fikk negativ strimle test sist lørdag! I morgem er sist dag med monitor testing å di siste dagene har eg brukt ein gammel test for gidder ikke bruke opp flere!!

Denne perioden fikk eg bare høy på monitoren, fikk posetiv strimle test sist fredag så da satser eg på den fikk negativ strimle test sist lørdag! I morgem er sist dag med monitor testing å di siste dagene har eg brukt ein gammel test for gidder ikke bruke opp flere!!

Det har tenkte å gjøre! Fikk max idag, på testdag 11[emoji849] så den vil ha test i 9 dager til!! Blir dyrt i lengden å bruke 20 pinner pr.syklus[emoji849]

Var ikke de forrige strimlene nesten positive før du begynte med monitoren? Da kan det jo være at LH har gått ned igjen om egget ikke slapp! Og da oppdager ikke monitoren det!

Strekene på pinnene er like mine når jeg hadde lav også! Tipper du får høy imorra eller dagen etter[emoji5]

Jeg tolka de nesten som positiv på dag to?
a8b0c9bf35342f1067109199c62350f1.jpg

Jeg tolka de nesten som positiv på dag to?
a8b0c9bf35342f1067109199c62350f1.jpg

Den nr to er hvertfall ikke langt ifra positiv[emoji5] du kan ikke få tatt en blodprøve hos legen for å sjekke om EL har vært? Om de ikke blir positive igjen de neste dagene, så kan det jo kanskje tyde på at EL har vært!

Back
Topp