Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

I kveld fikk jeg strek som var sterkere enn kontrollstreken og et smilefjes. Fikk positive tester i går kveld også, men kontrollstreken er enda sterkere i dag. Regner med testene blir svakere for hver dag igjen nå da.
Når regnes 1DPO? Er det fra i morgen? Kan jeg feks allerede i morgen starte med wild yam? :)
Da har du nok EL i morgen hvis du fikk positiv i dag. Så blir 1dpo dagen etter det.

Men hvordan er det egentlig? Hvis man bare får høy på monitoren en syklus også får man lav, ber den ikke om graviditetstest den syklusen da?

Men hvordan er det egentlig? Hvis man bare får høy på monitoren en syklus også får man lav, ber den ikke om graviditetstest den syklusen da?

Du kan ta g-test selvom den ikke ber om det[emoji5]

Første mnd med monitor, er på dag 29, viste kun høy fertilitet i mange dager, aldri max. Ingen mensen og ingen positiv test. Men monitoren har ikke indikert slutt på syklus enda.. Blir litt forvirra jeg [emoji28]

Jeg fikk høy på monitoren i dag, men fikk smilefjes på digitaltesten i går, så jeg må jo ha hatt eggløsning da. Får se hva de viser i kveld. Men syntes den monitoren fungerer litt dårlig nå.

Jeg har flere ganger opplevd at digitaltester som også måler østradiol, har slått ut tidligere enn digitaltester som bare måler lh.

Første mnd med monitor, er på dag 29, viste kun høy fertilitet i mange dager, aldri max. Ingen mensen og ingen positiv test. Men monitoren har ikke indikert slutt på syklus enda.. Blir litt forvirra jeg [emoji28]
Anbefaler deg å ta strimmel test på ettermiddag/kveld også :) det samme skjedde meg, og begynte nå å teste meg på kvelden også, da kom jaggu meg eggløsning på dag 25 Mens monitoren bare viste høy fra dag 23.. jeg syntes ikke monitoren er så pålitelig lengre.

Anbefaler deg å ta strimmel test på ettermiddag/kveld også :) det samme skjedde meg, og begynte nå å teste meg på kvelden også, da kom jaggu meg eggløsning på dag 25 Mens monitoren bare viste høy fra dag 23.. jeg syntes ikke monitoren er så pålitelig lengre.

Takk for tips! :)

c60fa9b4eccb0a640c2062cdda27b946.jpg

Når er det man kan teste for graviditet?

Sier den i fra liksom?

Men er det noen av dere som har endret teste tiden til midt på dagen istedenfor morgen på monitoren?
Jeg gjorde det denne pp. Testet kl 14.30 (satte testtid mellom kl 9-15). Fikk Max allerede på cd12. De to gangen jeg har fått max ellers er på cd14 og 16.
Som regel er EL på dag to med max, men jeg temper og denne pp kom EL når den kom tilbake på høy etter to dager med max.
Brukt testen i 6pp og fått max bare annenhver pp (selv om en pp var like før max, supersterk strek men monitoren ville ikke si max).
Kan jo hende man får max en dag før tiden siden LH er sterkere senere på dagen? Kommer til å fortsette å teste på ettermiddag hvis de ikke klaffer denne pp da ;)

Første testedag i syklus nr2 med monitoren i morgen. Veeeeldig spent på om den finner max denne gangen, for det gjorde den ikke nå sist :p Tenker også å teste med andre EL tester samtidig for å se om det gir samme eller andre resultater.

Hvordan går det med dere andre? :)

Back
Topp