Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Jeg opplevde det denne syklusen og var heeeelt sikker på at EL hadde vært på dag 13-14 som jeg alltid har hatt. Fortsatte å teste, og plutselig på dag 18 så var den der :gen014 måtte til og med dobbeltsjekke med andre strimler og det stemte:)
 
Jeg opplevde det denne syklusen og var heeeelt sikker på at EL hadde vært på dag 13-14 som jeg alltid har hatt. Fortsatte å teste, og plutselig på dag 18 så var den der :gen014 måtte til og med dobbeltsjekke med andre strimler og det stemte:)
Jeg fortsetter å teste. Var bare en kjedelig nedtur. Siste syklus va på 37 dager. Hadde håpet jeg skulle slippe dette på nytt. Streken va så fin igår. Alt va så perfekt. Og så ble den mye svakere i dag. Men det stemmer nok. El slimet er ikke å se. Selv om jeg kjente småverking i magen i går. Så har maskinen rett.
 
Hei
Har noen opplevd dette?
Jeg hadde fine målinger fram til dag 14.den sto i høy. Og så streken. Men den va ikke i MAx. Dag 15 avtar streken og forsvinne. Vi er på dag 18. Og fikk plutselig en merkelig blødning. Har blødd minimalt. Men monitor står i høy. Og fremdels er linjene ganske vekk.
Jeg husket plutselig med meg selv at jeg va på do i natt. Er det noe på gang.....
Jeg tok en make sure test med urin senere på dagen.
Har hatt festeblødning før.... Er det noe på gang?
 

Vedlegg

  • 20240826_113418.jpg
    20240826_113418.jpg
    1,1 MB · Visninger: 26
Nei nei. Gikk ikke min vei. Syklusen starta allerede på dag 18. Så dette ble mislykket. Veldig kjedelig...... Men ikke vits å sløse tester. Da er det bare å starte på nytt. Ble ingen max. Og skjønner hvorfor.
Streken va der. Men forsvant og
 
Noen som har brukt fertilitetsmonitor i første syklus etter abort? Jeg har hatt medisinsk abort i juli og kirurgisk nå for to dager siden. Så aner naturligvis ikke hvordan syklus blir.. lurer på om jeg kan registrere første dag etter denne siste aborten som første mensdag evt? Selvom jeg egentlig har blødd 5 uker i strekk :laughing002 aldri brukt monitor før, nettopp bestilt
 
Noen som har brukt fertilitetsmonitor i første syklus etter abort? Jeg har hatt medisinsk abort i juli og kirurgisk nå for to dager siden. Så aner naturligvis ikke hvordan syklus blir.. lurer på om jeg kan registrere første dag etter denne siste aborten som første mensdag evt? Selvom jeg egentlig har blødd 5 uker i strekk :laughing002 aldri brukt monitor før, nettopp bestilt
Jeg har brukt men da etter SA. Registrerte fra første blødningsdag men jeg ville ha ventet til neste syklus for å få det riktig? Blir vanskelig når man har blødd fem uker i strekk for det er jo ikke normalen. Er det CBFM?
 
Jeg har brukt men da etter SA. Registrerte fra første blødningsdag men jeg ville ha ventet til neste syklus for å få det riktig? Blir vanskelig når man har blødd fem uker i strekk for det er jo ikke normalen. Er det CBFM?
ja det blir nok mest riktig.. kan vel bare starte hvis man registrerer innen de 4 første dagene i syklus sånn jeg forstod det og? Så da ryker jo første mtp jeg har bestilt på nett. Clearblue advanced fertilitetsmonitor ja :)
 
ja det blir nok mest riktig.. kan vel bare starte hvis man registrerer innen de 4 første dagene i syklus sånn jeg forstod det og? Så da ryker jo første mtp jeg har bestilt på nett. Clearblue advanced fertilitetsmonitor ja :)
Ja dessverre bare de første fire dagene i syklus. Jeg synes det er litt tullete men det er sånn den fungerer. Den er ikke så lett i bruk når syklus er litt ute av takt heller så er best i bruk når syklus er noenlunde normal. Har prøvd både med uvanlig og vanlig syklus og burde bare ha droppet den uvanlige for det ble bare kluss :wacky:
 
Ja dessverre bare de første fire dagene i syklus. Jeg synes det er litt tullete men det er sånn den fungerer. Den er ikke så lett i bruk når syklus er litt ute av takt heller så er best i bruk når syklus er noenlunde normal. Har prøvd både med uvanlig og vanlig syklus og burde bare ha droppet den uvanlige for det ble bare kluss :wacky:
Åja skjønner! Greit å vite det :laughing002 Takk for råd :)
 
Hvor sterk må streken være for å nå max?
Enda en gang er jeg igang. Sist gang ble det bare høy. Og streken forsvant. Idag er vi på dag 14. Jeg ser streken er der. Men slår ut som høy. Jeg håper virkelig at max kommer på denne syklusen.... Ellers blir det medisiner igjen.
Noen som har blitt gravid uten max?
 
Hei! Dette er sikkert blitt spurt om før, men orket ikke å bla meg gjennom 177 sider Jeg skal snart igang med pp3 og har gått til innkjøp av clearblue sin fertilitetsmonitor. Når i syklusen begynner man å teste? Alle råd og tips tas godt i mot ❤️
 
Hei! Dette er sikkert blitt spurt om før, men orket ikke å bla meg gjennom 177 sider Jeg skal snart igang med pp3 og har gått til innkjøp av clearblue sin fertilitetsmonitor. Når i syklusen begynner man å teste? Alle råd og tips tas godt i mot ❤️
Har nettopp startet å bruke den selv, men slik jeg har forstått det regner den det ut, ut i fra hva du registrerer som første blødningsdag, og hvor lang syklus du pleier å ha. Så ber den deg etterhvert teste ut i fra det :Heartred
 
Har nettopp startet å bruke den selv, men slik jeg har forstått det regner den det ut, ut i fra hva du registrerer som første blødningsdag, og hvor lang syklus du pleier å ha. Så ber den deg etterhvert teste ut i fra det :Heartred
Spennende! Jeg har noe uregelmessig syklus, og de to siste har jeg hatt spotting 3-4 dager før vanlig flyt og smerter så jeg er usikker på hvilken dag jeg skal registrere som første blødningsdag
 
Spennende! Jeg har noe uregelmessig syklus, og de to siste har jeg hatt spotting 3-4 dager før vanlig flyt og smerter så jeg er usikker på hvilken dag jeg skal registrere som første blødningsdag
Hm ja skjønner det er litt vanskelig.. jeg er veldig usikker selv. Har vanligvis hatt ca 30 dager tror jeg, og fått regelmessig mens. Men har nylig hatt abort hvor jeg blødde to måneder før fjerning av rester. Tok kirurgisk abort (fjerne rester) som CD1 på monitoren nå, første gang jeg prøver. Så veldig usikker på om syklusen vil være representativ ift hvordan det pleier å være. Men tenker jeg prøver meg frem :laughing002 Hvis du pleier å ha sånn mensen kan du jo ta første dag med spotting som CD1? Eller hvis du vanligvis ikke pleier å spotte først, ta første dag med mer «vanlig» mensen for deg å være?:)
 
Skjønner! Setter nok første dag med spotting som CD1 for å være på den sikre siden. Tenker det er bedre å bruke flere tester enn å gå glipp av EL
 
Spennende! Jeg har noe uregelmessig syklus, og de to siste har jeg hatt spotting 3-4 dager før vanlig flyt og smerter så jeg er usikker på hvilken dag jeg skal registrere som første blødningsdag
Du skal sette første dag i ny syklus når du har blødning, ikke spotting.
Hei! Dette er sikkert blitt spurt om før, men orket ikke å bla meg gjennom 177 sider Jeg skal snart igang med pp3 og har gått til innkjøp av clearblue sin fertilitetsmonitor. Når i syklusen begynner man å teste? Alle råd og tips tas godt i mot ❤️
Spørs hvor lang syklus du har tenker jeg, men da jeg startet med monitor så ba den om første testen på syklusdag 6 (jeg hadde ca 27 dagers syklus). Etterhvert som jeg visste når ca EL brukte å være så begynte jeg å teste rundt CD9-10 selv om monitoren ba meg begynne tidligere.
Monitoren kommer alltid til å be om 10 eller 20 tester pr syklus. Får du maks innen de første 10 dagene med testing så vil den ikke be om flere, men får du det etter så vil den stå å blinke og be om test til den 20. dagen med testing. Et tips er at etter den første dagen med maks så er monitoren programmert til å vise 2 dager med maks, så en dag med høy, så lav. Så det er egentlig ikke vits å teste noe mer etter den første dagen med maks.
Lykke til!
 
Noen som vet om monitoren kan «gå glipp av» eggløsningen mtp at man tester på morgenurin? De fleste andre tester anbefaler jo å ikke teste for tidlig og at LH mengden ikke er konsentrert nok. Har CB advanced monitor
 
Noen som vet om monitoren kan «gå glipp av» eggløsningen mtp at man tester på morgenurin? De fleste andre tester anbefaler jo å ikke teste for tidlig og at LH mengden ikke er konsentrert nok. Har CB advanced monitor
Det skjedde hos meg. Det første syklusene så var det maksimal bare annenhver syklus. Endret til å teste ca kl 15 og da fikk jeg maksimal hver syklus.
 
Jeg har 2 syklus uten max nå. Jeg bruker bare morgen urin.
Jeg har ikke fått max på monitor. Når vil den spør om gravid test da??
 
Noen som vet om monitoren kan «gå glipp av» eggløsningen mtp at man tester på morgenurin? De fleste andre tester anbefaler jo å ikke teste for tidlig og at LH mengden ikke er konsentrert nok. Har CB advanced monitor
Jeg tror det skjedde meg denne syklusen. Ingenting på (utvannet) morgenurin, men tydelig positiv EL test på strimmel noen timer senere den dagen..
 
Back
Topp