Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Det skjedde hos meg. Det første syklusene så var det maksimal bare annenhver syklus. Endret til å teste ca kl 15 og da fikk jeg maksimal hver syklus.
Endret du det «testvinduet» i innstillinger da? Syntes det er rart den ber deg teste på morgentrim når det kan skje? Og når de fleste andre merker sier omvendt. Lurer på om det kan ha skjedd med meg. Venter jo på EL etter senabort og restefjerning, så kan jo være syklus som tuller og så klart. Men redd jeg skal gå glipp av den fordi jeg tester så tidlig som før kl 06 noen dager med monitoren

Endret du det «testvinduet» i innstillinger da? Syntes det er rart den ber deg teste på morgentrim når det kan skje? Og når de fleste andre merker sier omvendt. Lurer på om det kan ha skjedd med meg. Venter jo på EL etter senabort og restefjerning, så kan jo være syklus som tuller og så klart. Men redd jeg skal gå glipp av den fordi jeg tester så tidlig som før kl 06 noen dager med monitoren
En setter opp testevinduet sitt for hver syklus når en gjør klar til å registrere ny syklus. Jeg har alltid hatt testvindu 10-16 siden LH er visstnok best å måle fra kl. 10 i følge pakningsvedlegget i en type LH-test jeg hadde, men denne gangen har jeg endret det til 08-14 siden det er enklere med baby.

En annen ting jeg alltid gjorde før var å aldri teste på morgenurin, alltid andre dorunde men igjen det er ikke alltid like lett å få til i en travel hverdag :)

En setter opp testevinduet sitt for hver syklus når en gjør klar til å registrere ny syklus. Jeg har alltid hatt testvindu 10-16 siden LH er visstnok best å måle fra kl. 10 i følge pakningsvedlegget i en type LH-test jeg hadde, men denne gangen har jeg endret det til 08-14 siden det er enklere med baby.

En annen ting jeg alltid gjorde før var å aldri teste på morgenurin, alltid andre dorunde men igjen det er ikke alltid like lett å få til i en travel hverdag :)
Takk for svar :HeartredJeg lot bare testvinduet være på det den var innstilt på da jeg kjøpte den (05-11).. jobber som sykepleie så er oppe veldig tidlig hvis jeg har dagvakt, men skjønner jo nå at jeg muligens har testet aaalt for tidlig:laughing002 men er jo også første syklus etter abort, så kan jo også hende el fremdeles ikke har kommet.. er 3 uker siden rester ble fjernet på tirsdag

Ja endret det i innstillingene.
Alle andre strimmeltester sier ikke test på morgenenurin men Clearblue testene (monitor og digital mener jeg) sier at man skal gjøre det på morgenen. Selvfølgelig er det individuelt også. Men før 6 kan være litt for tidlig ja.
Du kan ikke endre tidspunkt midt i syklus men når du starter ny syklus så kan du endre.
Lykke til med videre testing.

Hei! Nå trenger jeg litt hjelp! :arghh: Bruker fertilitetsmonitor, har fått høy i ca 6-7 dager… kun en dag med lav etter mensen, tar også strimmeltest ved siden av( legger ved bilde)
Noen som har opplevd så kort LH topp å kjapp nedgang? Eller er det en feil å att eggløsning ikke er kommet enda? Eller har kroppen ikke klart å slippe egget? Noen med erfaring? Blir litt gal:meh:
IMG_9801.png

Hei! Nå trenger jeg litt hjelp! :arghh: Bruker fertilitetsmonitor, har fått høy i ca 6-7 dager… kun en dag med lav etter mensen, tar også strimmeltest ved siden av( legger ved bilde)
Noen som har opplevd så kort LH topp å kjapp nedgang? Eller er det en feil å att eggløsning ikke er kommet enda? Eller har kroppen ikke klart å slippe egget? Noen med erfaring? Blir litt gal:meh:Vis vedlegget 444220
Kort topp er min normal. Jeg tester tettere når jeg forventer økning så enkelte dager tar jeg 3-4 tester. F.eks. disse to syklusene. Maisyklusen er den jeg ble gravid med B1 med.

Vedlegg

• IMG_2657.jpeg
    IMG_2657.jpeg
    664,5 KB · Visninger: 26
  • IMG_2655.jpeg
    IMG_2655.jpeg
    452,5 KB · Visninger: 25
Noen som har opplevd så kort LH topp å kjapp nedgang? Eller er det en feil å att eggløsning ikke er kommet enda? Eller har kroppen ikke klart å slippe egget? Noen med erfaring? Blir litt gal:meh:Vis vedlegget 444220
Hvis jeg ikke hadde testet fire ganger om dagen sist el hadde jeg ikke fanget opp en pos test, og morgen etter var den lav.

Jeg glemte å teste de to første dagene som monitoren ba om. Testet i dag på dag 3 i oppsatt syklus/cd 11 og fikk «lav». Lagrer monitoren østrøgennivåer fra tidligere sykluser? Eller ser den kun på økning i gjeldene syklus? Er redd den kan ha gått glipp av økning fordi jeg glemte de første to dagene.

Jeg glemte å teste de to første dagene som monitoren ba om. Testet i dag på dag 3 i oppsatt syklus/cd 11 og fikk «lav». Lagrer monitoren østrøgennivåer fra tidligere sykluser? Eller ser den kun på økning i gjeldene syklus? Er redd den kan ha gått glipp av økning fordi jeg glemte de første to dagene.
Den lagrer info fra tidligere sykluser og tilpasser alt ettersom. Tipper det går helt fint jeg :)

Tester dere med strips også på maksdager? Synes det blir så ille med forbruk
Begynner som regel å strimle når jeg får første dag med maksimal siden monitoren plukker opp østrogenstigningen som kommer før LH-stigningen. Ser ikke poenget i å strimle før med mindre kroppen gir tegn til at det bør strimles. Da får jeg to måter å «bekrefte» LH-stigningen på sammen med temping, noe jeg liker fremfor å bare ha en eller to variab(el/ler). Da begrenser jeg også forbruket av strimler betraktelig er min erfaring :)

Noen som vet hvorfor man skal ha hatt to normale sykluser etter graviditet før man bruker monitoren? Jeg fikk tilbake mensen nå 13mnd etter fødsel og vi vil prøve igjen, men monitoren gikk rett til «høy» på dag 6 og har holdt seg der siden (dag 20 nå). Hvis syklusen er som før venter jeg eggløsning i løpet av de neste fire dagene, men har hatt litt uregelmessig syklus før også og aner jo ikke om systemet har stabilisert seg…

Noen som vet hvorfor man skal ha hatt to normale sykluser etter graviditet før man bruker monitoren? Jeg fikk tilbake mensen nå 13mnd etter fødsel og vi vil prøve igjen, men monitoren gikk rett til «høy» på dag 6 og har holdt seg der siden (dag 20 nå). Hvis syklusen er som før venter jeg eggløsning i løpet av de neste fire dagene, men har hatt litt uregelmessig syklus før også og aner jo ikke om systemet har stabilisert seg…
Sikkert for å sikre at en får registrert normale sykluser. Jeg har ikke gjort det. Jeg begynte på monitor med en gang jeg fikk første mens og har hatt rare sykluser

Hei

Noen her som vet om det er mulig å lese av Clearblue sine graviditetstester uten monitoren? Jeg får en svak strek i dag på morgenurin (7DPO). Vet at disse egentlig ikke skal leses av uten monitor, men noen som har opplevd en svak strek på disse og at man faktisk har vært gravid?
Klamrer meg til halmstrå her!

Hei

Noen her som vet om det er mulig å lese av Clearblue sine graviditetstester uten monitoren? Jeg får en svak strek i dag på morgenurin (7DPO). Vet at disse egentlig ikke skal leses av uten monitor, men noen som har opplevd en svak strek på disse og at man faktisk har vært gravid?
Klamrer meg til halmstrå her!
Ikke erfaring, men leser flere steder at monitoren er treg med å si «gravid». Leste tidligere at de fikk streker på den i monitoren men som den ikke registrerte som pos.
Har du ikke andre tester i tillegg?
Vet dessverre ikke om den er slik som CB digital at det alltid er strek eller ikke.

Edit:
Fant dette på noen sider før her
«graviditetstestene til monitor får alltid en svak strek. Så man skal ikke «lese» disse uten monitor.»

Men leste også at den har sensivitet på 50(?), så en tidlig eller vanlig test vil jo da slå ut før.

Svaret er nei for det vil alltid være to streker. Den slår ut på 50 som nevnt over her så den vil slå ut ganske mange dager etter en ev positiv strimmel. For meg var det snakk om rundt en uke etter jeg fikk positiv strimmel før den slo ut på CBFM

Back
Topp