Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Når regner dere at dere har EL når dere får max? Man får jo alltid max i to dager men når har man liksom EL da? På første eller andre dag med max? Blir ikke helt klok på det :)
 
Jeg hadde EL for rundt 9 dager siden. Testet med clearblue fertilitetsmonitor testpinner i dag tidlig men monitoren viste ikke gravid. Det er to streker. Pleier det alltid og være to streker uansett eller kan jeg være gravid? Noen som har erfaring med disse pinnene? ☺️



Vis vedlegget 415817

Jeg har alltid fått strek på disse men det du kan se er vel om streken blir sterkere eller er lik tror jeg :) Men skal vel helst ikke tolke disse testene men vet alt om hvor vanskelig det kan være :)
 
Jeg tok en graviditetstest idag. Men den va negative. Vet ikke når jeg får mensen. Så tenker at testen er tatt for tidlig
 
Jeg testet positivt i dag ❤️

5C025936-F8ED-43A6-B7FE-59F3BF456279.jpeg
 
Etter og prøvd aktivt i ett år med de digitale eggløsningstestene fra clear blue så gikk jeg nå til innkjøp av fertilitets monitoren dems, og brukt den denne prøveperioden. Den har stått på høy siden cd7 og enda ikke maksimal. Har også tatt de digitale tesene ved siden av og den fikk jeg maksimal på nå på mandag som jeg alltid får hver prøverunde til samme tid. Hvorfor slår den ut maksimal og ikke monitoren? Hvem av dem burde jeg stole på da? Eller burde jeg fortsatte og teste med monitoren og se om jeg får maksimal på den og? Føler jeg ikke får det, men syns det er Rart at jeg har fått maksimal med den digitale… æææ frustrert, ett år godt og enda ingen positiv graviditetstest :( har også en stabil syklus på 28 dager. Føler alt er som det skap, med unntak av at jeg begynner og spotte tidlig i lutealfasen og frem til mensen da.
 
Når regner dere at dere har EL når dere får max? Man får jo alltid max i to dager men når har man liksom EL da? På første eller andre dag med max? Blir ikke helt klok på det :)
Slik jeg har skjønt det skjer EL 20-34 timer etter første LH-stigning og 8-20 timer etter man peaker. Jeg bruker strimler for å finne peak i tillegg til monitor.

Jeg fikk max første dag i går på fertilitetsmonitoren (CD18), og fikk peak i går kveld/tidlig natt. Så da regner jeg med at EL har skjedd i dag, som da blir på andre dag med maks.
Jeg legger med bilde av strimmeltestene så du kan se hvordan de så ut med tanke på peaken (merk at jeg ikke har giddet å legge inn tester for en del dager imellom der som har vært negative):
Screenshot_20231005_181327_Premom.jpg
 
Jeg tok gtest idag. En sånn rfsu test. Desverre visste den negativt ved første øye. Men jeg tror jeg kanskje ser en strek. Jeg tok El test. Og der viste den fort en strek. Blir en spennende kveld. Har kjøpt ny test. Tok nemlig testen på dag urin.
 
Jeg har nettopp fått monitoren i posten, men har nettopp hatt mensen og får ikke registrert den. Kan jeg begynne å ta eggløsningstester likevel, selvom bruksanvisninga sier noe annet?
 
Jeg har nettopp fått monitoren i posten, men har nettopp hatt mensen og får ikke registrert den. Kan jeg begynne å ta eggløsningstester likevel, selvom bruksanvisninga sier noe annet?
Du må skrive inn at du har fått mensen innen dag 4/5 av mensen, men denne kan du «fake». Skriv inn at du fikk mensen så langt tilbake som du kan, så kan du begynner å teste etter EL om noen dager
 
Du må skrive inn at du har fått mensen innen dag 4/5 av mensen, men denne kan du «fake». Skriv inn at du fikk mensen så langt tilbake som du kan, så kan du begynner å teste etter EL om noen dager
Okei, det vil ikke ødelegge for en ev. neste syklus? :)
 
Okei, det vil ikke ødelegge for en ev. neste syklus? :)
Jeg gjorde det, men ble også gravid relativt fort - så usikker på hvordan det er hvis du bruker den over lengre tid. Viktigste for meg var å få begynt testingen for EL :knegg: Uaktuelt å la en PP gå forbi bare pga monitoren.
 
Jeg gjorde det, men ble også gravid relativt fort - så usikker på hvordan det er hvis du bruker den over lengre tid. Viktigste for meg var å få begynt testingen for EL :knegg: Uaktuelt å la en PP gå forbi bare pga monitoren.
Ja, det var min tanke også! Tusen takk for svar
 
Noen som har opplevd å gå direkte fra lav til maksimal på monitoren? Hatt 6 dager med lav, og fikk i dag brått maksimal.. da jeg var til gynekolog tirsdag mente hun det var noen dager til eggløsning basert på størrelse på folikkel
 
Noen som har opplevd å gå direkte fra lav til maksimal på monitoren? Hatt 6 dager med lav, og fikk i dag brått maksimal.. da jeg var til gynekolog tirsdag mente hun det var noen dager til eggløsning basert på størrelse på folikkel
Jeg har fått det et par sykluser. Tempet i tillegg og da viste den at jeg hadde EL 2 dager etter første maksimal.
 
Jeg har skaffet meg cb monitren, den har sagt at jeg har høy nå i 11 dager, føler jeg hadde eggløsning for noen dager siden pgr mye elslim å da også var testen sterkest, vet man ikkr skal se på den men kan monitoren feile på å gi meg maks?
 
Jeg har skaffet meg cb monitren, den har sagt at jeg har høy nå i 11 dager, føler jeg hadde eggløsning for noen dager siden pgr mye elslim å da også var testen sterkest, vet man ikkr skal se på den men kan monitoren feile på å gi meg maks?
Det ermsnge som ikke får max første PP med monitor..
 
Back
Topp