Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Hei! Jeg fødte for 5 mnd siden og vi ønsker allerede nå å prøve på baby 2 siden vi brukte 1 1/5 år på baby som kom nå.
Jeg har da satt opp monitoren, og jeg er på andre dagen med Lav. Lurer derfor på når det er best å kjøre på? Jeg har hørt fra og med den første dagen med Høy så er det annenhver dag. Og de 2 dagene som maximal. Er dette som er det beste, eller har noen andre erfaringer på når man skal «legge inn akjser»?
 
Hei. Jeg har brukt cb monitor mange ganger. Har gammel type. Men jeg har lært mye om meg selv på reisa. Har vært gravid 6 ganger. Har mistet 4 ganger i SA/MA.
Mistet Just nylig i uke 16..Jeg skal prøve å bli gravid igjen.
 
Hei! Jeg fødte for 5 mnd siden og vi ønsker allerede nå å prøve på baby 2 siden vi brukte 1 1/5 år på baby som kom nå.
Jeg har da satt opp monitoren, og jeg er på andre dagen med Lav. Lurer derfor på når det er best å kjøre på? Jeg har hørt fra og med den første dagen med Høy så er det annenhver dag. Og de 2 dagene som maximal. Er dette som er det beste, eller har noen andre erfaringer på når man skal «legge inn akjser»?
Ja, ville tatt annenhver dag på høy og begge dager på Max :)
 
Jeg ville ha satset 2 dager før eggløsning. Og dagen etter max. Egget lever 24 timer husker jeg rett. Slik ble jeg gravid i mai. Ble gravid uten monitor. Denne gang. Men slik satset jeg. Har fulgt med på syklus lenge.
Jeg har startet opp min monitor. Skal se om det er mulig å finne eggløsning. Selv om jeg just har mistet i MA i uke 16.
 
Noen av dere som har testet dere på eggløsning etter sa/ MA? Jeg er gått tom for gravid tester. Blør enda etter ma. Vi er på dag 10 nå. Men eggløsnings test er veldig sterk enda. Tok for gøy urin prøve nå. Og da sa jeg til meg selv. Enten har jeg El. Eller så er det fremdeles masse hcg i kroppen. Og testen blir lurt.
Sist jeg ble gravid slo El test også ut.

Så jeg har jo en diskusjon med meg selv. Jeg har jo lyst på baby igjen. Det er trist i seg selv å ha mistet 4 måneder på vei. Og nå leter jeg etter syklus igjen.

Det virker rart å ha blødning. Og ha El samtidig....


Er det noen som har opplevd dette? Blitt gravid kjapt etter ma?
 
Hei!
Det er min første syklus med monitor (pp 9) og jeg er litt forvirra. Er idag på CD13, og har fortsatt bare «lav» på monitoren. Før hadde jeg vanligvis positiv test på kvelden CD14, men etter oppstart av progesterontilskudd har den de tre siste syklusene vært positiv rundt CD10. Forventet å få «høy» tidligere, selvom det er første syklus. Jeg har kort og-topp, men i og med at den fanger opp østrogen også så hadde jeg håpet å se en indikasjon! Vet at mange ikke får «Max» første syklus, men ser ut som mange heller får «høy» i mange dager.

Hva tror dere, kan EL ha vært selvom monitor ikke har vist «høy»? Pleier å tempe, men har lagt det fra meg nå i sommer (typisk), og jeg har heller ikke noe særlige symptomer på EL så jeg er veldig usikker.
 
Første PP, i dag er jeg på CD10 og dag 2 med Høy. Antar det ikke går opp til max, men det ser ut som EL nærmer seg?
Aldri testet etter EL før, så har ingen anelse om når det er.
20230813_103145.jpg
 
Jeg tror du er på vei mot El. Maskinen er ganske sikker i sin sak. Jeg har hatt den i 7 år. Så har testa mye. Gammel type monitor. Noen har eggløsning på dag 14 og noen på 16. Strekene vil bli svært svak når alt er over.
 
Noen av dere som har testet dere på eggløsning etter sa/ MA? Jeg er gått tom for gravid tester. Blør enda etter ma. Vi er på dag 10 nå. Men eggløsnings test er veldig sterk enda. Tok for gøy urin prøve nå. Og da sa jeg til meg selv. Enten har jeg El. Eller så er det fremdeles masse hcg i kroppen. Og testen blir lurt.
Sist jeg ble gravid slo El test også ut.

Så jeg har jo en diskusjon med meg selv. Jeg har jo lyst på baby igjen. Det er trist i seg selv å ha mistet 4 måneder på vei. Og nå leter jeg etter syklus igjen.

Det virker rart å ha blødning. Og ha El samtidig....


Er det noen som har opplevd dette? Blitt gravid kjapt etter ma?
Hei, da jeg mistet med ma i februar fikk jeg eggløsning samtidig som blødning (de fant ut dette ved ultralyd). Ikke blitt gravid enda, begynt å miste håpet på det, men har lest en plass at for noen kan det gå kjappere.
 
Hei, da jeg mistet med ma i februar fikk jeg eggløsning samtidig som blødning (de fant ut dette ved ultralyd). Ikke blitt gravid enda, begynt å miste håpet på det, men har lest en plass at for noen kan det gå kjappere.
Takk for svar. Prøver meg på monitor allerede. Dessverre ser jeg mange sterke streker. Og det betyr jo at min missed abortion ødelegger for testene. Hcg er ikke helt vekk fra kroppen.
 
Av og til kan syklusen virkelig klusse seg. På det verste har jeg vært oppe i en syklus på 34 dager.
Ja, du har rett i det.. Mistenker bare at EL allerede har vært og at monitoren ikke fanget det opp. Kan det være at den ikke får med seg østrogen-økningen heller, og dermed også har gått glipp av «høy»?
 
Så lenge du tar dag for dag. Så skal den fange opp alt.
Jeg skal starte ny prøve periode når denne missed abortion er ferdig.det er ikke særlig vits å prøve når ting er som nå
 
I dag er jeg veldig forvirret. Var på dag 2 med høy i går, men i dag sier monitoren at jeg er på dag 2 med max. Noen som skjønner hva det betyr?
 
Jeg har den gamle maskinen. Der er det enten. Lav. Høy eller max. Ikke noe annet å velge.
Vet ikke hvordan den nye monitor er.
 
Back
Topp