Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Jeg tester monitoren første runde selv nå og har et spm som sikkert vært stilt før, men er så mye å scrolle
Hvor ofte har dere samleie når dere får «høy»? Hver dag? Annen hver? Eller venter dere på «maks»?
 
Jeg tester monitoren første runde selv nå og har et spm som sikkert vært stilt før, men er så mye å scrolle
Hvor ofte har dere samleie når dere får «høy»? Hver dag? Annen hver? Eller venter dere på «maks»?
Vi har fortsatt i normalt tempo og for oss vil det si nesten hver dag. Som regel ikke mer enn to-tre dager mellom hver gang så det er nesten ikke vits for meg å kartlegge syklus :wacky:

Her er fra nåværende syklus hvor jeg ble gravid:
 

Vedlegg

  • IMG_0577.jpeg
    IMG_0577.jpeg
    250,7 KB · Visninger: 64
Jeg tester monitoren første runde selv nå og har et spm som sikkert vært stilt før, men er så mye å scrolle
Hvor ofte har dere samleie når dere får «høy»? Hver dag? Annen hver? Eller venter dere på «maks»?
Syklusen jeg ble gravid på i desember, hadde vi samleie annenhver dag. Har tidligere prøvd nesten hver dag rundt el, men da klaffet det ikke. Gikk dog på progesteronstøtte de to siste pp’ene, så det har nok bidratt til at det endelig gikk for min del da:)
 

Vedlegg

  • IMG_0772.jpeg
    IMG_0772.jpeg
    51,6 KB · Visninger: 46
Er det forresten noen som opplevd at monitoren ikke viser/måler riktig..?
Jeg hadde høy tors-fre-lør og så 2 dager med maksimal søn&mandag (på dag 15 og 16). Har litt uregelmessig syklus (mellom 29-31).
Så antar jo at eggløsning har vært. Men syns jeg hadde så mye slim i dag (dag 18), så blir litt stressa for om den målt feil.. Vi komme til å legge inn aksjer osv uansett, men ville bare høre noen erfaringer ;)
 
Er det forresten noen som opplevd at monitoren ikke viser/måler riktig..?
Jeg hadde høy tors-fre-lør og så 2 dager med maksimal søn&mandag (på dag 15 og 16). Har litt uregelmessig syklus (mellom 29-31).
Så antar jo at eggløsning har vært. Men syns jeg hadde så mye slim i dag (dag 18), så blir litt stressa for om den målt feil.. Vi komme til å legge inn aksjer osv uansett, men ville bare høre noen erfaringer ;)
Det kan hende egget prøvde å slippe, men at det ikke slapp med en gang, så det har prøvd igjen senere. Monitoren måler jo bare en økning i østrogen og LH, og forteller jo ikke at egget har sluppet. Hvis du temper i tillegg, ser du at du har hatt el 3 dager etter egget slapp :)
 
Det kan hende egget prøvde å slippe, men at det ikke slapp med en gang, så det har prøvd igjen senere. Monitoren måler jo bare en økning i østrogen og LH, og forteller jo ikke at egget har sluppet. Hvis du temper i tillegg, ser du at du har hatt el 3 dager etter egget slapp :)
Ja, den kan jo hende er tilfellet. Jeg har ikke tempet denne runden, og opplevde vel egentlig slim osv da maskina sa jeg var maksimal Men vi la inn aksjer på den dagen jeg hadde litt mer slim, så da får vi bare håpe det ikke egentlig var eggløsning enda senere Så frustrerende med disse semi-uregelmessige syklusene
 
Hvor mange dager har dere hatt med høy på monitoren? Er på dag 6 med høy nå og begynner å tvile litt på om jeg får el denne måneden. Er egentlig over det jeg normalt pleier å få den på. Og strimmeltestene er kjempe svake.
Jeg tester fortsatt og er fremdeles på høy. CD23. Så jeg tror enten jeg har gått glipp av eggløsning, eller så har jeg ikke hatt..
 
Hei, er det noen som har clearblue monitor? Kan man bare teste en graviditetstest mer syklus?☺️ 7 dager etter eggløsning men klør i fingrene
 
Hei, er det noen som har clearblue monitor? Kan man bare teste en graviditetstest mer syklus?☺️ 7 dager etter eggløsning men klør i fingrene
Nei, kan teste flere. Jeg har hatt antakeligvis hatt raskt stigende hCG for jeg fikk sterke strimler allerede 3+0 eller 7DPO. CBFM viste 'ikke gravid' 9DPO så ville ha ventet til rett før IKM mtp hvor dyre monitortestene er. Fikk 'gravid' 12DPO to dager før IKM. Monitoren viser ikke gravid med mindre du har hCG over 50 eller noe, men se i vedlegget som følger med.
 
Første syklus jeg prøver monitor. Men er det slik at det alltid er to streker på g testen? Er 7 dpo idag.
 

Vedlegg

  • IMG_7047.jpeg
    IMG_7047.jpeg
    2,1 MB · Visninger: 66
  • IMG_7043.jpeg
    IMG_7043.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 67
Negativ på monitoren men synes denne var mye sterkere enn den igår. Kan det være noe? 8 dpo idag..
 

Vedlegg

  • IMG_7158.png
    IMG_7158.png
    4,9 MB · Visninger: 42
Hei,
Jeg har brukt fertilitetsmonitoren to mnd tidligere. Første gang ble jeg gravid med en gang, det endte i MA. Andre gang jeg brukte den fikk jeg aldri max.

Nå har jeg hatt mensen. Monitoren ber meg om å starte å teste på dag 6, det er idag. Jeg tester på morgenurin idag, selv om jeg fortsatt har litt mensrester. Vet jo at denne første dagen blir lav, men vil teste når den ber om test. Det som da skjer idag er at den går rett på høy. Noen som har opplevd det samme? Hvordan kan jeg ha høy når jeg enda ikke er ferdig med mensen? Har noen opplevd det samme?
 
Hei,
Jeg har brukt fertilitetsmonitoren to mnd tidligere. Første gang ble jeg gravid med en gang, det endte i MA. Andre gang jeg brukte den fikk jeg aldri max.

Nå har jeg hatt mensen. Monitoren ber meg om å starte å teste på dag 6, det er idag. Jeg tester på morgenurin idag, selv om jeg fortsatt har litt mensrester. Vet jo at denne første dagen blir lav, men vil teste når den ber om test. Det som da skjer idag er at den går rett på høy. Noen som har opplevd det samme? Hvordan kan jeg ha høy når jeg enda ikke er ferdig med mensen? Har noen opplevd det samme?
Tatt en graviditetstest?
 
Back
Topp