Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Jeg har ikke opplevd feil utslag. Men har opplevd svært hurtig stigning. Lav høy max veldig kjapt. Det resulterte i kjapp mensen au. Så lærte da at eggløsning kan feile også. Det ble tatt blodprøve på det.
 
jeg er ny på cb sin monitor (bruker strimler itilleg)

Jeg fikk monitoren 2 dager etter jeg slutta med tanta. så fikk lagt inn monior for sent . Og testet på kvelden den dagen men men monitor sa lav. strimlene tidligere den dagen mente jeg hadde el da.
den begynte bli høy igår ..som er 3 dager etter strimlen sa el.

Hvor ofte tester dere ? Med monitor og strimler ?
 

Vedlegg

  • IMG_0904.png
    IMG_0904.png
    1,7 MB · Visninger: 30
  • IMG_0905.png
    IMG_0905.png
    253,3 KB · Visninger: 29
jeg er ny på cb sin monitor (bruker strimler itilleg)

Jeg fikk monitoren 2 dager etter jeg slutta med tanta. så fikk lagt inn monior for sent . Og testet på kvelden den dagen men men monitor sa lav. strimlene tidligere den dagen mente jeg hadde el da.
den begynte bli høy igår ..som er 3 dager etter strimlen sa el.

Hvor ofte tester dere ? Med monitor og strimler ?
Jeg har varierende sykluser på rundt 25 dager så jeg strimler fra rundt CD 7 og når jeg ser økning tar jeg to om dagen, en tidlig - en sen. Når det angår monitor, tester jeg når den gir beskjed om det, derfor er det viktig at en starter innenfor det gitte tidsrommet. Rakk bare en syklus med monitor, men to med strimler og de var ganske enige.
 
Last edited:
Takk , for monitor sier fortsatt bare høy… men l tester er positiv og får ikke teste med monitor før i morgen


Tatt for 30 min siden
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    1,8 MB · Visninger: 33
Dag 1til 5/6 er lav. Det er jo da man har mensen. Så begynner den å Spørre om tester. Jeg tror jeg fikk høy i verdi rundt dag 10. Og sånn kunne det bli i 4-5 dager. Så ble det max 2 dager. Og så gikk det ned. Så holder den tellinga til et vis punkt. Og den begynner å blinke m. Så er mensen for sen.
Jeg har den gamle typen monitor. Og jeg er veldig fornøyd.
Jeg har vært gravid 6 ganger alt. Og mange av graviditetene er takket være monitor.
 
Hei! Er helt ny på forumet, som prøver (dette er vår første på) og med monitoren. Sluttet på prevensjon i mai 2023, og har hatt uregelmessig syklus som har variert fra 35-67 dager hvor korteste var siste syklus på 35. Denne syklusen kunne jeg for første gang se noe som lignet det jeg har skjønt er el-slim. Er livredd for at noe er galt, at jeg har pcos, manglende eggløsning etc…

Men, her er vi. Fikk høy allerede på cd6 (siste dag med mens) og har hatt det siden. Leser at mange ikke får maks på første syklus, men er det noen her som kan tolke dagens pinne for meg? Siden begge strekene vises, betyr det at jeg mest sannsynlig kan få el? Håper liksom jeg får det snart, og at syklusen stabiliserer seg og blir kortere enn 35 dager. Har kjent murringer i magen, men har ingen klart el-slim, men litt seig/sticky/slimete hvit utflod. Ikke mye. Tanker? :rolleyes:
 
Og her er bildet (er meg som skriver over her, men logget inn for å få lastet opp bildet. Er forresten på Cd12 i dag, og pinnen på bildet er fra i dag.
Vis vedlegget 425146
Man skal ikke lese av strekene på monitorstrimler, da de ikke er som vanlige strimler. De slår ut på forskjellige ting (altså vanlige strimmelstreker vs monitorstrimmelstreker)
 
Kan sitere meg selv fra juli 2023 som en finner tilbake til i tråden her:

Vet ikke om dette er nyttig for noen men her er sammendrag av min første syklus med CBFM. Hadde en kjemisk graviditet i PP1 som endte 20/5.

Beregnet EL og IKM i forkant av PP:
28 - PP2 - EL 2/6 - IKM 16/6

Mensdato 20/5 men fikk mensen såpass sent på dagen (kl. 17) at monitoren har regnet CD1 fra 21/5.

Jeg både tempet, testet med EL-strimler og monitor hvor alle var samkjørte i at EL var rundt 1/6. Positiv G-test 9/6. Denne babyen har jeg nå termin med 20/2, er 35+1 i dag, noe som svarer til EL 27/5 for jeg hadde en kjemisk (SA) som startet å blø 20/5, så initial menstermin var 27/5 men ble altså flyttet frem 7 dager.

Ut i fra bildene startet jeg med monitortester på CD 6.
 

Vedlegg

  • IMG_0596.jpeg
    IMG_0596.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 44
  • IMG_0479.jpeg
    IMG_0479.jpeg
    2,6 MB · Visninger: 41
  • IMG_0480.jpeg
    IMG_0480.jpeg
    2,5 MB · Visninger: 41
Jeg må innrømme at jeg ikke liker monitoren. Første syklus fikk jeg ikke brukt den fordi det var mer enn 4 dager siden mensen da den ankom.
Andre syklusen gikk greit. Men vi stilte klokka og den nektet å endre testtidspunkt. Ble ikke gravid.
Tredje syklusen gav jeg opp. Jeg fikk beskjed om å teste i en periode hvor jeg jobbet mye sent. Sov da forbi vinduet. Ergo: den ville ikke la meg teste.
Nå på fjerde syklus jobber jeg tidlig igjen så har testet. Men måtte kjøpe nye tester og de er så steike dyre.

Vet ikke om jeg føler jeg får noe mer info enn jeg får fra billigere EL-tester.

Håper spiren sitter denne måneden for dette orker jeg ikke i lengden.
 
Monitor må startes /innstilles på et klokkeslett som den kan beregne ut hver dag. Jeg har klokkeslett halv 6. Det er slingring på 2 timer før /etter. Så om jeg bruker urin klokken 5 på morgenen går det fint eller halv 8. Det sto i min bruksanvisning. Testene koster litt. Jeg kjøper på nettet. Jeg bruker monitor nå. Og jeg gleder meg til testing. Blir spennende å se når El kommer.
 
Jeg er veldig fornøyd med monitor. Jobber også til vanlig tredelt turnus så passet på å stille inn tidspunkt deretter og som nevnt over her må klokken stilles før en starter på syklusen. Testene er dyre men de er ofte på salg har jeg erfart. Mye mindre stress med monitortesting kontra strimmeltesting synes jeg for man slipper å stirre testene ihjel for å tolke om man kan tyde en strek eller ei
 
Monitor må startes /innstilles på et klokkeslett som den kan beregne ut hver dag. Jeg har klokkeslett halv 6. Det er slingring på 2 timer før /etter. Så om jeg bruker urin klokken 5 på morgenen går det fint eller halv 8. Det sto i min bruksanvisning. Testene koster litt. Jeg kjøper på nettet. Jeg bruker monitor nå. Og jeg gleder meg til testing. Blir spennende å se når El kommer.
Problemet mitt er at jeg jobber turnus. Så noen dager står jeg opp klokken 3 og andre dager legger jeg meg da.
Og dette kan skje med to dagers mellomrom.
Derfor er monitoren utrolig lite fleksibel. Hadde håpet den skulle gi meg noe mer enn bare EL-tester, men synes ikke det. Den vil også at jeg tester mye lenger enn jeg ser er nødvendig, som blir dyrt.
 
Problemet mitt er at jeg jobber turnus. Så noen dager står jeg opp klokken 3 og andre dager legger jeg meg da.
Og dette kan skje med to dagers mellomrom.
Derfor er monitoren utrolig lite fleksibel. Hadde håpet den skulle gi meg noe mer enn bare EL-tester, men synes ikke det. Den vil også at jeg tester mye lenger enn jeg ser er nødvendig, som blir dyrt.
Du blir kjent med det etterhvert og begynner ikke å teste før du veit du nærmer deg.. er iallefall sånn jeg gjorde det.. :)
 
Jeg lurer på en ting .. monitor sier fortsatt bare høy , men jeg fant ut jeg har stilt dato og mens dato feil og el testene igår nådde toppen av toppen . Elsmerter inatt og idag morges.. men ga seg da . Hadde el slim igår .. og idag er det myyyye kremete utflod . Vet noen hvorfor monitor ikke sier Max ? :smiley-ashamed008
 
Jeg lurer på en ting .. monitor sier fortsatt bare høy , men jeg fant ut jeg har stilt dato og mens dato feil og el testene igår nådde toppen av toppen . Elsmerter inatt og idag morges.. men ga seg da . Hadde el slim igår .. og idag er det myyyye kremete utflod . Vet noen hvorfor monitor ikke sier Max ? :smiley-ashamed008
Følgefeil? Vet ikke jeg altså men i følge monitor og strimler så hadde jeg EL rundt 1/6 men i følge satt UL-termin hadde jeg EL 27/5 så hva monitor og/eller strimler indikerer er kun et estimat og ikke en hundre prosent sikkerhet
 
Har aldri vært borti det. Men har vært borti at mensen kommer på dag 21. Og da er El en total fiasko.
Men jeg fikk sykdom nå i desember. Jeg gikk fra å ha syklus på 28 til 42.
Jeg skjønte at syklus kan forandre seg. Og det var veldig slitsomt. El kom 2 uker for seint. Og jeg skjønte det ikke. Så nå er det blanke ark og monitor på. Jeg skal finne syklus denne gangen
 
Har aldri vært borti det. Men har vært borti at mensen kommer på dag 21. Og da er El en total fiasko.
Men jeg fikk sykdom nå i desember. Jeg gikk fra å ha syklus på 28 til 42.
Jeg skjønte at syklus kan forandre seg. Og det var veldig slitsomt. El kom 2 uker for seint. Og jeg skjønte det ikke. Så nå er det blanke ark og monitor på. Jeg skal finne syklus denne gangen
Grunnen til at jg lurer på om den kan misse toppen er forde jeg hadde veeeeldig klar topp her for 2 dager siden
Og monitoren er stilt både feil dato og feil mens start, den trur det er 15.1 idag og at tanta kom den 7 og ikke 4 :smiley-ashamed008
Samt strimlene da. Og når jeg fikk første positive el testen så gikk monitor fra lav til høy
 

Vedlegg

  • IMG_0957.png
    IMG_0957.png
    3,3 MB · Visninger: 17
  • IMG_0958.png
    IMG_0958.png
    491,3 KB · Visninger: 16
Grunnen til at jg lurer på om den kan misse toppen er forde jeg hadde veeeeldig klar topp her for 2 dager siden
Og monitoren er stilt både feil dato og feil mens start, den trur det er 15.1 idag og at tanta kom den 7 og ikke 4 :smiley-ashamed008
Samt strimlene da. Og når jeg fikk første positive el testen så gikk monitor fra lav til høy
Den 2 positive testen blir det jo da denne pp. For første fikk jeg cd 6…
 
Back
Topp