Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Tester ikke etter el denne mnd., noen som vet om jeg likevel kan teste med g-test når den tid kommer? Vil monitor ta testen? Har satt den opp med riktig mensdager :)

Endelig fikk jeg brukt en av gravidtestpinnene mine til monitoren :laughing002 Tror jeg har typ 15 stk liggende:hilarious: Godt å endelig få se "gravid" på monitoren:love017
7857330B-23CF-4270-B22B-6058D8ADB54D.jpeg

Kan dette vere grunnen til at jeg aldri har fått maksimal? At jeg sjekker for tidlig?
Var ikke klar over dette...

Vis vedlegget 395773
Min personlige erfaring med monitor er at for meg så hjalp det å endre testtidspunktet til senere. De første syklusene med monitor testet jeg på morgenen og fikk maks annenhver syklus bare. Etter at jeg endret testtid så fikk jeg maks hver syklus. Jeg testet da ca kl 14:30. Endret testiden fra 06-12 til 09-15.

Min personlige erfaring med monitor er at for meg så hjalp det å endre testtidspunktet til senere. De første syklusene med monitor testet jeg på morgenen og fikk maks annenhver syklus bare. Etter at jeg endret testtid så fikk jeg maks hver syklus. Jeg testet da ca kl 14:30. Endret testiden fra 06-12 til 09-15.
Så lurt! Det skal jeg prøve. Takk :Heartred

Hvor tidlig har dere erfaring med at testene til monitor slår ut? 10 DPO (?) i dag og fikk "ikke gravid". Ganske sikker på at jeg fikk "gravid" 11DPO forrige svangerskap. Er alt håp ute?

Hei! Ganske fersk i prøving. Sluttet med p-ring for et par mnd siden. Bruker clearblue advanced og første mnd etter prevansjon fikk jeg «høy» i 20 dager men ingen «maksimal». Denne prøveperioden er jeg på dag 5 med «høy» nå og på dag 15 i syklusen. Syklusen min var veldig regelmessig før jeg begynte med p-ring for 8 år siden og nesten alltid på 28 dager. Forrige mnd var den på 21 dager. Er det fordi kroppen venner seg til syklus uten prevansjon? Redd jeg ikke får maksimal denne måneden heller…

Er det noen som har blitt gravide uten å få maksimal på monitoren? Må jeg få maksimal for å ha eggløsning? Skulle hatt eggløsning for er par dager siden nå Bare jeg som er redd og stresser med at det plutselig skal ta lang tid med prøving. Første gang jeg ble gravid var det ikke planlagt så det rakk jeg aldri tenke på Tar gjerne i mot råd!

Hvor tidlig har dere erfaring med at testene til monitor slår ut? 10 DPO (?) i dag og fikk "ikke gravid". Ganske sikker på at jeg fikk "gravid" 11DPO forrige svangerskap. Er alt håp ute?
Monitoren slår ut på 50mlu, så senere enn vanlige tester. Jeg testet med monitoren 11 dpo, og fikk positiv, men min hcg-økning har vært voldsom! Her ser du hvordan strimmeltesten min var da det slo ut monitoren
1B611922-5632-4D7D-979D-10C2C2C566B2.jpeg

Hvor kjøper dere denne? Og hva koser det ca i mnd med testpinner?
Anbefaler å kjøpe fra Babyplan. Er billigst der (av det jeg har sett). I pakken med tester er det 20 el-tester og 4 gtester til ca 350kr. Hvor mange tester du bruker vil variere avhengig av syklusen din. Jeg brukte maks 10 per syklus, så da da hadde jeg en eske i to mnd. Men noen må bruke flere før de får maksimal på monitoren, andre bruker færre

Hei! Ganske fersk i prøving. Sluttet med p-ring for et par mnd siden. Bruker clearblue advanced og første mnd etter prevansjon fikk jeg «høy» i 20 dager men ingen «maksimal». Denne prøveperioden er jeg på dag 5 med «høy» nå og på dag 15 i syklusen. Syklusen min var veldig regelmessig før jeg begynte med p-ring for 8 år siden og nesten alltid på 28 dager. Forrige mnd var den på 21 dager. Er det fordi kroppen venner seg til syklus uten prevansjon? Redd jeg ikke får maksimal denne måneden heller…

Er det noen som har blitt gravide uten å få maksimal på monitoren? Må jeg få maksimal for å ha eggløsning? Skulle hatt eggløsning for er par dager siden nå Bare jeg som er redd og stresser med at det plutselig skal ta lang tid med prøving. Første gang jeg ble gravid var det ikke planlagt så det rakk jeg aldri tenke på Tar gjerne i mot råd!
Når tester du på dagen? Ser mange skriver at når de bytta til å teste midt på dag så fikk de maksimal.

Jeg bytta til manuelle fordi jeg aldri fikk maksimal og synes pinnene var dyre. Ser at ila dagen så er det sterkest midt på dag når jeg leser av så ligger sikkert noe i det.

Kroppen din venner seg til uten hormoner nå og vil sikkert trenge litt tid på å stabilisere seg :happy:

Back
Topp