Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Hvor kjøper dere denne? Og hva koser det ca i mnd med testpinner?

Kjøp gjerne monitoren på finn eller noe, finnes ofte flere av dem ute. Testpinnene liker jeg å google, for noen nettbutikker har ofte tilbud. Akkurat nå ligger de på ca 350,- per pakke (som kan hyre i ca 2 måneder, alt etter syklusen osv)
 
Når tester du på dagen? Ser mange skriver at når de bytta til å teste midt på dag så fikk de maksimal.

Jeg bytta til manuelle fordi jeg aldri fikk maksimal og synes pinnene var dyre. Ser at ila dagen så er det sterkest midt på dag når jeg leser av så ligger sikkert noe i det.

Kroppen din venner seg til uten hormoner nå og vil sikkert trenge litt tid på å stabilisere seg :happy:
Takk for svar Da skal jeg prøve å endre tidspunkt neste syklus. Nå har jeg testet rundt kl 08 når jeg står opp men kanskje jeg skal forsøke å teste midt på dagen neste gang
 
Takk for svar Da skal jeg prøve å endre tidspunkt neste syklus. Nå har jeg testet rundt kl 08 når jeg står opp men kanskje jeg skal forsøke å teste midt på dagen neste gang
Fikk du forresten eggløsning selvom den aldri slo maksimalt ut? :)
 
Denne runden bytta jeg testetid til utpå dagen, og ENDELIG fikk jeg maksimal :excited001
Tuuusen takk til den som tipset meg om det.

20230205_151016.jpg
 
Hei!
Har fått maksimal på CB denne måneden på lørdag og søndag som alle appene har kalkulert, men da jeg var på ultraly på mandag så fant de endel egg og kun en på str. 10 mm, vil det da si at det er neste 4-5 dager til EL? Hvis den vokser 2 mm i døgnet og slippes ved 17-25 mm? Da kan jeg egentlig ikke stole helt på fertilitetsmonitoren da, om det kommer 6 dager etterpå? VI har jo også ofte gitt opp s** når monitoren går på lav igjen, fordi vi er litt lei av å ha s** så ofte, lurer på om vi har stolt for mye på monitoren.
 
Hei!
Har fått maksimal på CB denne måneden på lørdag og søndag som alle appene har kalkulert, men da jeg var på ultraly på mandag så fant de endel egg og kun en på str. 10 mm, vil det da si at det er neste 4-5 dager til EL? Hvis den vokser 2 mm i døgnet og slippes ved 17-25 mm? Da kan jeg egentlig ikke stole helt på fertilitetsmonitoren da, om det kommer 6 dager etterpå? VI har jo også ofte gitt opp s** når monitoren går på lav igjen, fordi vi er litt lei av å ha s** så ofte, lurer på om vi har stolt for mye på monitoren.
Monitoren går på maksimal når den oppdager økning i LH-hormonet. Det er når økningen skjer at egget vil slippe i løpet av 12-46 timer, men det er ikke alltid det skjer, og at egget enten forsøker igjen senere, eller ikke slipper den syklusen (en anovulatorisk syklus). Men el-tester/monitoren gir ingen fasit på at el har skjedd. For å vite at egget har sluppet, må du enten tempe hver morgen, eller så ser man det på blodprøve/ultralyd. Anbefaler å starte med temping i tillegg, hvis du kan få til å tempe til samme tid hver morgen. Og heller ha samleie annenhver- hver tredje dag, hvis oftere gjør dere lei.. Mente gyn at el ikke hadde vært?
 
Monitoren går på maksimal når den oppdager økning i LH-hormonet. Det er når økningen skjer at egget vil slippe i løpet av 12-46 timer, men det er ikke alltid det skjer, og at egget enten forsøker igjen senere, eller ikke slipper den syklusen (en anovulatorisk syklus). Men el-tester/monitoren gir ingen fasit på at el har skjedd. For å vite at egget har sluppet, må du enten tempe hver morgen, eller så ser man det på blodprøve/ultralyd. Anbefaler å starte med temping i tillegg, hvis du kan få til å tempe til samme tid hver morgen. Og heller ha samleie annenhver- hver tredje dag, hvis oftere gjør dere lei.. Mente gyn at el ikke hadde vært?
Takk for svar. Jeg trodde den var ganske sikker når det gjaldt eggløsning, det var jo trist å høre:/ Kan ha vært flere slike sykluser da. Kan absolutt tempe hver dag, men hva ser jeg etter da? Litt stigning? Ja, hu så ihvertfall kun det ene egget på 10 mm, hun så ikke noe åpen follikkel eller noe.
 
Takk for svar. Jeg trodde den var ganske sikker når det gjaldt eggløsning, det var jo trist å høre:/ Kan ha vært flere slike sykluser da. Kan absolutt tempe hver dag, men hva ser jeg etter da? Litt stigning? Ja, hu så ihvertfall kun det ene egget på 10 mm, hun så ikke noe åpen follikkel eller noe.
Jeg synes det er merkelig at den gikk til maks når egget var såpass lite.. Har ikke opplevd dette selv. Hos meg har egget sluppet i løpet av 12-46 timer etter første dag med maks, som jeg har fått bekreftet ved temping. Noen har jo lang LH-topp, men du fikk lav igjen etter to dager med maks?
Ved temping, så øker tempen en del (0,2-0,5°C) etter el og holder seg høy frem til tr, så det er ganske lett å se når el har vært (lurt å bruke FertilityFriend-appen for å logge tempen). Det er jo en billig og enkel måte for å sjekke at el skjer ☺️ Men jeg synes det er fint å bruke monitoren i tillegg frem til el ☺️
 
Noen har som her erfaring med både monitor og CB-digital? CB-digital viste høy på onsdag og monitoren viste maksimal på torsdag. På onsdag var monitoren bare på høy. Hvilken av delene pleier dere å stole mest på? Hadde jeg EL på onsdag eller torsdag? :angel8
 

Vedlegg

  • 9FBED6D8-3973-4CAE-A01B-C5822FB59872.jpeg
    9FBED6D8-3973-4CAE-A01B-C5822FB59872.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 55
  • A277DE4D-AEDB-455A-850E-84BB96F854EB.jpeg
    A277DE4D-AEDB-455A-850E-84BB96F854EB.jpeg
    219,2 KB · Visninger: 52
Noen har som her erfaring med både monitor og CB-digital? CB-digital viste høy på onsdag og monitoren viste maksimal på torsdag. På onsdag var monitoren bare på høy. Hvilken av delene pleier dere å stole mest på? Hadde jeg EL på onsdag eller torsdag? :angel8
Trolig slapp egget torsdag eller til og med fredag. Men kan ha vært onsdag og- vanskelig å vite om du ikke temper.
 
Ah, ser den… men går det ikke an å tempe etter din «natt», hvertfall hvis du sover 3timer+ i strekkk?

Dette lurer jeg også på?:think005 Det må da gå ann?❤️
 
Ah, ser den… men går det ikke an å tempe etter din «natt», hvertfall hvis du sover 3timer+ i strekkk?
Tenkte jeg skulle prøve det neste PP! Usikker på hvordan det slår ut når det ikke er samme tid på døgnet :)
 
Back
Topp