Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Jeg tester med morgenurin. Har testvindu mellom kl 5-11, så første dobesøket mellom det klokkeslettet
Jeg har 6-12, men tror ikke den kommer til å bli noe positiv på morgen urin egentlig. Når jeg har testet med strimler så har den alltid vert positiv kveld, og kun 1 gang en morgen. Monitoren kunne vell ikke teste kveld?
 
Jeg har 6-12, men tror ikke den kommer til å bli noe positiv på morgen urin egentlig. Når jeg har testet med strimler så har den alltid vert positiv kveld, og kun 1 gang en morgen. Monitoren kunne vell ikke teste kveld?
Jeg har kort LH topp, og bruker både monitor og strimler (pluss temping). Denne syklusen kom el på natt mellom cd 15-16, men monitor viste ikke maks før cd 16. legger ved bilde av (de mange) strimlene fra 15-16…

Monitor måler vel både lh og østrogen, så mulig det derfor er sent ute med maks? Viktigste er nok sex i høy-dagene, for for min del var det jo nesten for seint når den viste maks- spermen skal jo rekke opp til egget og!
 

Vedlegg

  • CD37C365-2413-470C-B45D-CE83F23EC6B4.jpeg
    CD37C365-2413-470C-B45D-CE83F23EC6B4.jpeg
    763 KB · Visninger: 60
D443C405-31B2-44F6-9A2D-4CCE1BFBACE7.jpeg
Første måned med testing. Er det virkelig meninga jeg skal bruke alle 20 testene den første måneden? Jeg slår jo bare ut på høy
 
Jeg har 6-12, men tror ikke den kommer til å bli noe positiv på morgen urin egentlig. Når jeg har testet med strimler så har den alltid vert positiv kveld, og kun 1 gang en morgen. Monitoren kunne vell ikke teste kveld?
Du vil jo få høy i noen dager før den blir maksimal, så lenge du har sex de dagene den er høy, så spiller det ikke så stor rolle. Jeg får el dagen etter første dag med maks. Forrige syklus var det to dager etter peak på vanlig el-test. Jeg får to dager med maksimal på monitoren - dagen før el og samme dag som el
 
Jeg har kort LH topp, og bruker både monitor og strimler (pluss temping). Denne syklusen kom el på natt mellom cd 15-16, men monitor viste ikke maks før cd 16. legger ved bilde av (de mange) strimlene fra 15-16…

Monitor måler vel både lh og østrogen, så mulig det derfor er sent ute med maks? Viktigste er nok sex i høy-dagene, for for min del var det jo nesten for seint når den viste maks- spermen skal jo rekke opp til egget og!
Spermen bruker jo bare ca 5-30 min å svømme til egget, og egget lever jo i ca 24 timer etter el, så det bør jo ikke være noe problem. Man bør jo ha sex litt mer enn kun på el-dagen uansett ☺️
 
Spermen bruker jo bare ca 5-30 min å svømme til egget, og egget lever jo i ca 24 timer etter el, så det bør jo ikke være noe problem. Man bør jo ha sex litt mer enn kun på el-dagen uansett ☺️
Oi- lærer stadig noe nytt, trodde de brukte noen timer jeg!

Bør og bør :nailbiting: vi har ikke hatt sex «for moro skyld» på snart tre år tror jeg. Blir bare prøving og pliktsex, og ingen som orker/gidder utenom. Dumt, men men. Får håpe det tar seg opp om noen år.
 
Du vil jo få høy i noen dager før den blir maksimal, så lenge du har sex de dagene den er høy, så spiller det ikke så stor rolle. Jeg får el dagen etter første dag med maks. Forrige syklus var det to dager etter peak på vanlig el-test. Jeg får to dager med maksimal på monitoren - dagen før el og samme dag som el
Usikker på om jeg vil få det, har tidligere også brukt clearblue advanced digital og den har hoppet fra lav til rett på Max. Egentlig er el på overtid nå, og har hatt symptomer både i dag og i går.
 
Kan man teste videre etter at testdagene er over? Jeg har vell bare 1 dag igjen og fikk høy først idag.
Hvis du har testet i 20 dager uten å få maksimal, så spør den etter 20 nye tester. Gjør iallefall min.
Hvor mange tester har du tatt?
 
Kan dette vere grunnen til at jeg aldri har fått maksimal? At jeg sjekker for tidlig?
Var ikke klar over dette...

Screenshot_20221231_173346_Chrome.jpg
 
Back
Topp