Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Forvirra igjen, jeg. :hilarious:

Fikk lav-lav-lav og så plutselig maksimal tirsdag 15/11. Fikk ikke testa 16/11 pga. jobbtur og glemte alt hjemme.
Hadde godt med el-slim både 14/11 og 15/11 så jeg skjønte i alle fall det var noe på gang, og venta på at det skulle slå ut på monitoren (følte det like gjerne kunne ha slått ut mandagen pga. kroppslige tegn liksom).

Men... hva ville dere ha regna da, tirsdag som 0DPO?
Og er 0DPO eggløsningsdagen eller kaller man eggløsningsdagen for 1DPO? Det betyr jo days past, så det burde jo være etter eggløsning liksom, i mitt hode i alle fall :hilarious:

SÅ viktig er det jo ikke, men med lite annet å henge meg opp i mens jeg venter så er det altså dette jeg har hang up på i dag :joyful:
Jeg ville regnet el dagen etter første maksimal (altså i ditt tilfelle 16/11), og 1 dpo er 17/11 :)
 
Første gang jeg bruker cb monitor. Vil den bli maksimal første gangen? Spør fordi det var noen som skreiv at det ikke var vanlig første syklusen med monitor
 
Første gang jeg bruker cb monitor. Vil den bli maksimal første gangen? Spør fordi det var noen som skreiv at det ikke var vanlig første syklusen med monitor

Noen får det, mens andre ikke gjør.
 
En stund siden jeg har brukt monitor selv, men syns å huske at man kan registrere syklus senest på CD4. Ved førstegangs bruk registrerer du hvor lang syklus du har. Du registrerer også hvilken dag mensen kom på og klokkeslettet mensen kom.
Første gang så vil den gi beskjed om at du skal starte å teste på ca CD6, alt etter hvor lang syklus du har. Monitoren passer for de som har syklus opp til 42 dager ca.
Det er 10 eller 20 dager den vil be om test. Hvis den får maks innen de ti første dagene så vil den ikke be om flere etter det. Du kan bare teste etter EL innenfor testtiden (f.eks kl 06-12, 09-15).
Takk for svar! Snakket med clearblue og har begynt å teste på dag 6, men den gikk rett til high? Skjønner ikke det, jeg har jo fortsatt litt mensen og relativt lange sykluser(rundt 30 dager), så den kan umulig være høy nå?
 
Du må legge inn den nåværende syklusen din innen 4 dager etter første syklusdag. Den ber om testing i 10 dager, og du må teste innenfor den perioden den ber om det. Det er mange som ikke vil få maksimal den første syklusen, men da justerer den testingen til neste syklus
Klikk for å utvide …
Takk for svar! Snakket med clearblue og har begynt å teste på dag 6, men den gikk rett til high? Skjønner ikke det, jeg har jo fortsatt litt mensen og relativt lange sykluser(rundt 30 dager), så den kan umulig være høy nå?
 
Takk for svar! Snakket med clearblue og har begynt å teste på dag 6, men den gikk rett til high? Skjønner ikke det, jeg har jo fortsatt litt mensen og relativt lange sykluser(rundt 30 dager), så den kan umulig være høy nå?
Jeg fikk også positiv utslag når jeg testet ved mens , hadde ikke el på det tidspunktet. (Var siste dag med blødning jeg testet)
 
Jeg fikk også positiv utslag når jeg testet ved mens , hadde ikke el på det tidspunktet. (Var siste dag med blødning jeg testet)
Hva tenker du at det betyr da? Skal man begynne å prøve da? Eller tar det bare litt tid før monitoren skjønner nivåene dine
 
Første gangen med monitor her også. Første 2 dagene var Lav, så 12 dager med Høy, and counting... :inpain: Tempen gir heller ikke helt mening. Har økt etter jeg selv mener jeg hadde EL. Men ikke nok til at FF beholdt krysset tydeligvis.
Noen tanker?
 
Første gangen med monitor her også. Første 2 dagene var Lav, så 12 dager med Høy, and counting... :inpain: Tempen gir heller ikke helt mening. Har økt etter jeg selv mener jeg hadde EL. Men ikke nok til at FF beholdt krysset tydeligvis.
Noen tanker?
Monitoren bruker gjerne 1-2 sykluser på å bli kjent med deg :) Jeg fikk ikke maksimal på monitoren første syklusen jeg la inn, men det kom andre syklusen :)
 
Monitoren bruker gjerne 1-2 sykluser på å bli kjent med deg :) Jeg fikk ikke maksimal på monitoren første syklusen jeg la inn, men det kom andre syklusen :)
Ok :happy: vet du om det påvirker krysset på FF? Eller er det kun tempen som gjør det?
 
Første gang med CB monitor! Fikk høy fra dag 6 til 20, så maksimal i to dager, så ned på lav for første gang! Burde eggløsningstesten slå ut og fortsette å stå på høy om du har blitt gravid? Eller er det vanlig at den går ned til lav og så må man bare vente på graviditetstest? Føler jeg kjenner litt stikking i magen, er på dpo 7, men jeg tror jeg er gravid hele tiden så det kan bare være innbilt
 
Første gang med CB monitor! Fikk høy fra dag 6 til 20, så maksimal i to dager, så ned på lav for første gang! Burde eggløsningstesten slå ut og fortsette å stå på høy om du har blitt gravid? Eller er det vanlig at den går ned til lav og så må man bare vente på graviditetstest? Føler jeg kjenner litt stikking i magen, er på dpo 7, men jeg tror jeg er gravid hele tiden så det kan bare være innbilt
Du må ta en graviditetstest for å få svar på om du er gravid. Men 7 dpo er veldig tidlig. Ikke sikkert egget har festet seg ennå engang
 
Ok :happy: vet du om det påvirker krysset på FF? Eller er det kun tempen som gjør det?
Fikk høy fra dag 6 til dag 20, så maksimal i to dager, så ned på lav. Tror som de andre sier at den bruker litt tid på å bli kjent med dine verdier/din syklus. Jeg modner mange egg hver mnd(sier gynekologen, og har sikkert litt høye verdier i urinen. Dette gjør også at jeg ikke alltid har eggløsning.) Har litt lang syklus også, men maksimal på dag 20 stemmer godt:)
 
Fikk høy fra dag 6 til dag 20, så maksimal i to dager, så ned på lav. Tror som de andre sier at den bruker litt tid på å bli kjent med dine verdier/din syklus. Jeg modner mange egg hver mnd(sier gynekologen, og har sikkert litt høye verdier i urinen. Dette gjør også at jeg ikke alltid har eggløsning.) Har litt lang syklus også, men maksimal på dag 20 stemmer godt:)
Ok takk for svar :)
 
Hva betyr det når man får HØY på første testdag? CD6.
Det er andre pp med monitoren.
(Første pp fikk jeg lav i 2 dager, så høy i 16 dager, så gadd jeg ikke teste mere)
 
Back
Topp