Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Regner dere 1DPO som den dagen monitor sier lav etter maksimal?

Dag to med maksimal her. Fikk ikke lagt inn aksjer i går, men dagen før (høy dag 3) og forhåpentligvis i dag (maksimal dag 2). Håper det er nært nok :Heartred
Nei, for dagen etter maksimal kommer høy hos meg. Hvis du får lav dagen etter to dager maksimal, så blir det riktig ja. Jeg regner 1 dpo dagen jeg får høy etter to dager maksimal. El skjer dagen etter første maksimal, som regel
 
Nei, for dagen etter maksimal kommer høy hos meg. Hvis du får lav dagen etter to dager maksimal, så blir det riktig ja. Jeg regner 1 dpo dagen jeg får høy etter to dager maksimal. El skjer dagen etter første maksimal, som regel
Skjønner, takk :Heartred

Forrige pp gikk den fra maks til lav, men det var første pp etter SA, så skal ikke stole for mye på den. Da tenker jeg at jeg går ut i fra at EL kan være i dag og at 1DPO er i morgen. Satser på at vi får lagt inn aksjer i dag også :D
 
Regner dere 1DPO som den dagen monitor sier lav etter maksimal?

Dag to med maksimal her. Fikk ikke lagt inn aksjer i går, men dagen før (høy dag 3) og forhåpentligvis i dag (maksimal dag 2). Håper det er nært nok :Heartred

Hvis du tester med EL tester også, så vil du få maks og positiv EL test ca samme dag. Dvs, EL vil være på dagen etter (dag 2 med maks), i gjennomsnitt. 1 dpo vil da være når du får "høy" etter "maksimal".

Men det er kun temping du får et pålitelig svar. Jeg har fått eggløsning enda en dag senere (to dager etter første maks), og samme dag som første maks!
 
La inn syklusstart på monitor i går,selv om jeg testet positivt gtest (glemte å legge inn starten på syklusen). Kan jeg putte inn en g-test idag eller vil det ikke fungere? Er så elendig at man ikke kan "slå om" og bruke den sånn som man vil :hilarious:
 
La inn syklusstart på monitor i går,selv om jeg testet positivt gtest (glemte å legge inn starten på syklusen). Kan jeg putte inn en g-test idag eller vil det ikke fungere? Er så elendig at man ikke kan "slå om" og bruke den sånn som man vil :hilarious:

Jeg kunne legge inn GTest nå, selv om jeg ikke har brukt monitoren hele syklusen i alle fall. (La bare inn mensstart og ingen fertilitetstester)...
 
Noen som vet hvor sterke streker g-testene må ha før de blir gravid? :p
 
Noen som vet hvor sterke streker g-testene må ha før de blir gravid? :p

Åh, jeg var så teit jeg ikke tok bilde av selve staven man stapper inni:shifty: men fikk GRAVID på den 12 dpo med E.
 
Åh, jeg var så teit jeg ikke tok bilde av selve staven man stapper inni:shifty: men fikk GRAVID på den 12 dpo med E.
Rotet bak der litt..
Jeg burde få gravid i morgen (.. 12 dpo :p)
Screenshot_2022-11-03-10-45-51-99_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Dette var dine den dagen. Min var jo ikke langt unna!
 
Hei dere :Heartred I følge kalenderen hadde jeg EL i går. Monitoren kom ikke i posten før i dag typisk nok. Bør jeg vente med å starte bruke den eller hva råder dere til?
 
Hei dere :Heartred I følge kalenderen hadde jeg EL i går. Monitoren kom ikke i posten før i dag typisk nok. Bør jeg vente med å starte bruke den eller hva råder dere til?
Er redd du må vente til ny syklus, man kan senest registrere ny syklus 4 dager etter første dag med mens. Jeg har iallefall ikke fått brukt min utenom dette.
 
Noen som er intr å kjøpe monitor og 3 pakker med el-tester? (Oppi der følger også g-test) :) Jeg selger rett og slett fordi jeg glemte hele monitoren,og nå er jeg gravid :)
 
Startet nylig med Clearblue feritilitetsmonitor, men skjønner den ikke helt. Kan jeg ikke plotte inn tidligere mentrusjon for at monitoren skal få et bilde av syklusen min? Hvordan gjør jeg det i såfall? Får jeg ikke opp testdager før en hel syklus har gått slik at monitoren forstår seg på syklusen min? Er det kun 6 testdager, eller kan du test litt utenom selv om du ikke får opp Testdag? Jeg kan ha laange sykluser og det kan være vanskelig å finne de 6 dagene.
 
Startet nylig med Clearblue feritilitetsmonitor, men skjønner den ikke helt. Kan jeg ikke plotte inn tidligere mentrusjon for at monitoren skal få et bilde av syklusen min? Hvordan gjør jeg det i såfall? Får jeg ikke opp testdager før en hel syklus har gått slik at monitoren forstår seg på syklusen min? Er det kun 6 testdager, eller kan du test litt utenom selv om du ikke får opp Testdag? Jeg kan ha laange sykluser og det kan være vanskelig å finne de 6 dagene.
En stund siden jeg har brukt monitor selv, men syns å huske at man kan registrere syklus senest på CD4. Ved førstegangs bruk registrerer du hvor lang syklus du har. Du registrerer også hvilken dag mensen kom på og klokkeslettet mensen kom.
Første gang så vil den gi beskjed om at du skal starte å teste på ca CD6, alt etter hvor lang syklus du har. Monitoren passer for de som har syklus opp til 42 dager ca.
Det er 10 eller 20 dager den vil be om test. Hvis den får maks innen de ti første dagene så vil den ikke be om flere etter det. Du kan bare teste etter EL innenfor testtiden (f.eks kl 06-12, 09-15).
 
Startet nylig med Clearblue feritilitetsmonitor, men skjønner den ikke helt. Kan jeg ikke plotte inn tidligere mentrusjon for at monitoren skal få et bilde av syklusen min? Hvordan gjør jeg det i såfall? Får jeg ikke opp testdager før en hel syklus har gått slik at monitoren forstår seg på syklusen min? Er det kun 6 testdager, eller kan du test litt utenom selv om du ikke får opp Testdag? Jeg kan ha laange sykluser og det kan være vanskelig å finne de 6 dagene.
Du må legge inn den nåværende syklusen din innen 4 dager etter første syklusdag. Den ber om testing i 10 dager, og du må teste innenfor den perioden den ber om det. Det er mange som ikke vil få maksimal den første syklusen, men da justerer den testingen til neste syklus
 
Forvirra igjen, jeg. :hilarious:

Fikk lav-lav-lav og så plutselig maksimal tirsdag 15/11. Fikk ikke testa 16/11 pga. jobbtur og glemte alt hjemme.
Hadde godt med el-slim både 14/11 og 15/11 så jeg skjønte i alle fall det var noe på gang, og venta på at det skulle slå ut på monitoren (følte det like gjerne kunne ha slått ut mandagen pga. kroppslige tegn liksom).

Men... hva ville dere ha regna da, tirsdag som 0DPO?
Og er 0DPO eggløsningsdagen eller kaller man eggløsningsdagen for 1DPO? Det betyr jo days past, så det burde jo være etter eggløsning liksom, i mitt hode i alle fall :hilarious:

SÅ viktig er det jo ikke, men med lite annet å henge meg opp i mens jeg venter så er det altså dette jeg har hang up på i dag :joyful:
 
Back
Topp