Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

CD 16 i dag og Monitoren viser framleis HØY. Sist mnd fikk jeg ikke Max eller eggløsning. Ei heller ikkje så sterk strek! Vil dere tro EL er rett rundt hjørnet? Er vel positivt at det er så sterk eller hva? :smiley-bounce012
Er nok rett rundt hjørnet tenker jeg. En gang fikk jeg så sterk test (selv om den ikke er helt positiv) og max, denne pp fikk jeg sånn test og høy så var redd jeg ikke fikk max. Dagen etter fikk jeg max. Jeg holder gjerne pinnen nede i urinen noen sekunder ekstra enn det som står for å være sikker på at jeg får med alt av LH :p
 
Er nok rett rundt hjørnet tenker jeg. En gang fikk jeg så sterk test (selv om den ikke er helt positiv) og max, denne pp fikk jeg sånn test og høy så var redd jeg ikke fikk max. Dagen etter fikk jeg max. Jeg holder gjerne pinnen nede i urinen noen sekunder ekstra enn det som står for å være sikker på at jeg får med alt av LH :p

Samma her hadde sånn strek i dag jeg å, men ifølge innvendig ul burde egget ha sluppet for 2 dager siden så håper på Max i morgen, hvis ikke er det enda en mnd den ikke klarte og fange opp lh toppen. holder den gjerne litt lengre jeg å[emoji38]
 
Har det betydning om lutealfasen er kort
Ikke i tvil om at det var eggløsning i går iallefall, hadde så vondt nederst på høyre side og var øm i hele magen. La inn aksjer, så får vi krysser fingrene ..
Hvis den er for kort så rekker ikke egget å feste seg før kroppen skyller alt ut med mensen. De fleste har en lutealfase på mellom 12 og 16 dager. Alt mellom 10 og 18 dager regnes som normalt. Så har man mindre enn 10 så kalles den defekt og da er det vanskeligere å bli gravid, men ikke umulig.
Lykke til i dpo land!
 
Samma her hadde sånn strek i dag jeg å, men ifølge innvendig ul burde egget ha sluppet for 2 dager siden så håper på Max i morgen, hvis ikke er det enda en mnd den ikke klarte og fange opp lh toppen. holder den gjerne litt lengre jeg å[emoji38]
Håper max er like rundt hjørnet :) I begynnelsen med monitor så fikk jeg bare max annenhver pp, så endret tidspunktet til senere på dagen og da får jeg max hver gang.
 
Hvis den er for kort så rekker ikke egget å feste seg før kroppen skyller alt ut med mensen. De fleste har en lutealfase på mellom 12 og 16 dager. Alt mellom 10 og 18 dager regnes som normalt. Så har man mindre enn 10 så kalles den defekt og da er det vanskeligere å bli gravid, men ikke umulig.
Lykke til i dpo land!
Tak takk. Vi satser på lang syklus denne perioden da!!
 
Dag 3 med Høg, men synest streken på testene har gått fra å ve så sterk til å virker en del svakere i dag. Er det mest sannsynlig at den ikke fikk med seg LH/EL eller at kroppen ikke klarte EL?
 
Dag 3 med Høg, men synest streken på testene har gått fra å ve så sterk til å virker en del svakere i dag. Er det mest sannsynlig at den ikke fikk med seg LH/EL eller at kroppen ikke klarte EL?
Da kan det hende den ikke fikk med seg toppen. Ikke alltid den gjorde det i begynnelsen hos meg heller.
 
Graviditetstesten til monitoren - veit det er normalt å se hvor streken skulle ha vert, men er det normalt å få litt sterkere strek en det? Skyggestrek? Er veldig tidlig
 
Monitoren vil ha morgen urin, men jeg får ofte positiv el test på kveld?
Du kan jo enten prøve å teste med monitoren på morgenen et par pp for å se om den fanger opp LH økningen (ikke alle som får max første pp) eller bare starte med den på kvelden. Jeg testet på morgenen de første 5-6 pp med monitor og fikk bare max annenhver pp. Begynte å teste rundt 14:30 (satte testperioden til 09-15) og siden den gang har jeg fått max hver pp.
Lykke til!
 
Graviditetstesten til monitoren - veit det er normalt å se hvor streken skulle ha vert, men er det normalt å få litt sterkere strek en det? Skyggestrek? Er veldig tidlig
Jeg har fått litt i varierende grad, veldig svak og litt sterkere enn det men fått "ikke gravid". Hvor mange dpo er du?
 
Jeg har fått litt i varierende grad, veldig svak og litt sterkere enn det men fått "ikke gravid". Hvor mange dpo er du?
Usikker, alt for tidlig - typ mellom 5-7dpo :hilarious:
Prøver å "bli kjent" med den typer grav.tester da jeg bare har brukt de en syklus før :bookworm:
 
Usikker, alt for tidlig - typ mellom 5-7dpo :hilarious:
Prøver å "bli kjent" med den typer grav.tester da jeg bare har brukt de en syklus før :bookworm:
Veldig tidlig enda da ja. Håper skyggestreken blir tydeligere etterhvert :)
 
Graviditetstesten til monitoren - veit det er normalt å se hvor streken skulle ha vert, men er det normalt å få litt sterkere strek en det? Skyggestrek? Er veldig tidlig
Min erfaring er at de skal være kjempesterk før den faktisk sier positiv fordi det virker som at den selv er klar over at strekene kan være synlig uten graviditet.

Monitoren vil ha morgen urin, men jeg får ofte positiv el test på kveld?
Jeg stilte den bare inn til kveldstesting :p
 
Hvis den er for kort så rekker ikke egget å feste seg før kroppen skyller alt ut med mensen. De fleste har en lutealfase på mellom 12 og 16 dager. Alt mellom 10 og 18 dager regnes som normalt. Så har man mindre enn 10 så kalles den defekt og da er det vanskeligere å bli gravid, men ikke umulig.
Lykke til i dpo land!
Da var det gått 9 dager dpo og ikke tegn på mensen. Så da har jeg takk og lov normal lengde på lutealfasen. Tok en test for graviditet på monitoren, men den var negativ .Men det er nok muligens litt tidlig å teste med den uansett?!
 
Da var det gått 9 dager dpo og ikke tegn på mensen. Så da har jeg takk og lov normal lengde på lutealfasen. Tok en test for graviditet på monitoren, men den var negativ .Men det er nok muligens litt tidlig å teste med den uansett?!
Kan hende det er litt tidlig enda ja å teste med monitor. Spørs når et egg eventuelt fester seg og hvor fort hcg øker. Lykke til med videre testing :)
 
Første pp med monitoren. Begynte å få el slim i går kveld, men viste lav Idag tidlig. Vil ha høy og begynneeeee:nailbiting:
 
Back
Topp