Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Sikkert dumt spørsmål men klarte ikkje søke meg frem til det.. :) på testene til monitoren er det streker på hver side? Hva indikerer/betyr/måler disse?
Den streken som vises hele tiden er vel det samme som kontrollstreken, og så er det kanskje noe med strek nr 2 at det viser økning i østrogen før streken blir like sterk som den andre og da er LH økning og man får maksimal.
 
Maks på monitoren i dag, like glad for å se det hver gang :D

5257E845-34D7-40A3-BD45-6195B923BA01.jpeg


B55B5CEC-E7DA-49FB-B549-BFBDC548C86E.jpeg
 
72B5790A-F3C9-41F6-9D2D-CAF6B9416F32.jpeg
Woho! Ble kjempe glad for å se maksimal i dag:smiley-bounce012Trodde ikke jeg skulle det, ettersom jeg har hatt høy så lenge, pluss at jeg hat hørt at første gang med ferilitetsmonitoren så var det mange som ikke fikk maksimal.
 
Vis vedlegget 277992 Woho! Ble kjempe glad for å se maksimal i dag:smiley-bounce012Trodde ikke jeg skulle det, ettersom jeg har hatt høy så lenge, pluss at jeg hat hørt at første gang med ferilitetsmonitoren så var det mange som ikke fikk maksimal.
Så kjekt å få maks! Lykke til denne pp!
 
Haha. Sånn er det når man scroller nedover på nettleserversjonen. Selvsagt liker jeg det, men jeg liker ikke hvor lett det er å trykke feil her for tiden :yuck:
:D Ikonene er veldig nær hverandre så lett å trykke feil.
 
Første mnd med monitoren og SÅ spennende da! Fikk HØY i dag og det var målt høyere østrogen. Men når skal økningen i LH være? Er det etter egget er sluppet?
 
Monitoren viser alltid max 2 dager og en dag med høy. Noen som aner hvilke av disse dagene eggløsningen faktisk skjer?
 
Første mnd med monitoren og SÅ spennende da! Fikk HØY i dag og det var målt høyere østrogen. Men når skal økningen i LH være? Er det etter egget er sluppet?
Man får max (LH økning) før egget slipper, det er det samme som når man får positiv EL strimmeltest. Det varierer hvor lenge man har høy før max. Hos meg har det variert fra en dag til fem dager. Første mnd med monitor fikk jeg bare høy og det er det mange som får, men mange får også max første mnd. Lykke til!
 
Monitoren viser alltid max 2 dager og en dag med høy. Noen som aner hvilke av disse dagene eggløsningen faktisk skjer?
Det vareierer nok fra person til person og mnd til mnd. Men sånn ca andre dag med max kanskje? Jeg temper i tillegg og da varierer det med at jeg får EL på andre dag med max til den har gått til lav igjen etter høy.
 
Hei.
Jeg har bestilt meg clearblue advanced feritilitetsmonitor på nett, ventes å få innen 4 dager ca. Jeg er på dag 6 i syklusen og har ca 35 dager syklus. Dvs den kan variere, men har hatt det på 35 dager siden p pille slutt 3 ganger nå. I følge eggløsning kalkulatorer skal jeg ha eggløsning på dag 18 grunnet lang syklus. Er det bare dumt å bruke monitorer nå? Har skjønt man skal begynne i starten av perioden. Men jeg vil ikke gå glipp av en hel periode uten å prøve da jeg av erfaring har brukt lang tid på å bli gravid før.

Førstemann tok et år, andre graviditet et halvt år (blighted ovum dessverre).
 
Hei.
Jeg har bestilt meg clearblue advanced feritilitetsmonitor på nett, ventes å få innen 4 dager ca. Jeg er på dag 6 i syklusen og har ca 35 dager syklus. Dvs den kan variere, men har hatt det på 35 dager siden p pille slutt 3 ganger nå. I følge eggløsning kalkulatorer skal jeg ha eggløsning på dag 18 grunnet lang syklus. Er det bare dumt å bruke monitorer nå? Har skjønt man skal begynne i starten av perioden. Men jeg vil ikke gå glipp av en hel periode uten å prøve da jeg av erfaring har brukt lang tid på å bli gravid før.

Førstemann tok et år, andre graviditet et halvt år (blighted ovum dessverre).

Du får vel ikke startet prosessen lengre inn i syklusen enn 4 dager, så du må nok vente til neste mnd uansett, hadde samme greia når jeg kjøpte sen :)
 
image.jpg
Dere som har brukt monitor en stund... jeg tok en EL test nå uten at jeg kunne sette den i maskinen( grunnet utenfor tidsvinduet). Dette ble resultatet. Jeg har IKM onsdag.... noen tanker???
 
Vis vedlegget 279784 Dere som har brukt monitor en stund... jeg tok en EL test nå uten at jeg kunne sette den i maskinen( grunnet utenfor tidsvinduet). Dette ble resultatet. Jeg har IKM onsdag.... noen tanker???
Har ikke testet med EL test på monitoren så nært IKM men det er kanskje som med strimmeltest tenker jeg, at den blir sterkere enten fordi man er gravid eller at TR er på vei.
 
Endelig max på monitoren :) CD14

7F2FB88A-3951-4AF7-A072-DDFE216BA7A4.jpeg
5E5D6DFD-944F-4158-B94D-13D3FBC892C8.jpeg
 
Back
Topp