Vi over 38

Håper du finner ut av en grei måte å gjøre det på som ikke gir deg for mye bekymringer og stress! :Heartred Ja, får mer info om grad og stadie på svulst og om alt er borte eller om jeg trenger videre behandling...Er innstilt på at det kan ta lengre tid, men håper bare det lar seg gjøre å kombinere med ivf, aldersklokken tikker så fort nå synes jeg...:Heartred Massevis av lykke til jenter med start på ny uke, er tilbake fra fjellet på tirsdag :happy:

På torsdag får du beskjed om operasjonen har vært vellykket? Også fortsette der du slapp? Da er du snart igang igjen :smiley-bounce016 Heier på deg!! Du må nyte dagene på fjellet! Kun egenmelding om jeg ikke rekker karantenen mens jeg har ferie... Må bare finne ut av hva jeg skal si jeg feiler... Jeg er "aldri" dårlig, kun bihulebetennelser, men da knasker jeg rinexin og drar på jobb. Eller om jeg skulle kommet med en "hvit en" om at mann trengte behandling i DK... Men da kunne jo jeg bare vært hjemme. Hm..., ja nok å tenke på:excited001

Håper du finner ut av en grei måte å gjøre det på som ikke gir deg for mye bekymringer og stress! :Heartred Ja, får mer info om grad og stadie på svulst og om alt er borte eller om jeg trenger videre behandling...Er innstilt på at det kan ta lengre tid, men håper bare det lar seg gjøre å kombinere med ivf, aldersklokken tikker så fort nå synes jeg...:Heartred Massevis av lykke til jenter med start på ny uke, er tilbake fra fjellet på tirsdag :happy:

Hei Vårsol :) Ja, greit å innstille seg på det og heller bli positivt overrasket. Håper av hele mitt hjerte at alt er borte og at du kan fokusere på baby:Heartred Kos deg masssssse på fjellet :)

Hei jenter! :) Når man dyrker til blasto og det er uttak på en mandag, når er det innsett? På fredagen?
Hei Saltvann! Hausken prøver å dyrka våre tre befrukta egg til blastoar no og eg hadde uttak torsdag og kryssar fingrane for at innsett blir på tirsdag... :signs003

Så i ditt tilfelle skulle det gi innsett på lørdag, så lenge dei gjer det då på Maigaard? Uttaksdagen er dermed dag 0.

Håpar alt det praktiske ordnar seg for deg på best mogleg måte. Og skulle du bli sjukmeldt, må du berre gi blaffen i spekulasjonar blant kollegaer. Dei har ingen rett til å vita grunnen. Forstår at det er vanskeleg, eg synest også det er kleint. Men dei får berre vera nysgjerrige, her må me berre ta vare på oss sjølve.

Her hos meg er eg totalt nervevrak av denne ventinga og ser for meg alle slags scenario... :banghead: No vil eg berre vita!! Håpar sånn for våre tre befrukta egg!! ❤️❤️❤️

Hei Saltvann! Hausken prøver å dyrka våre tre befrukta egg til blastoar no og eg hadde uttak torsdag og kryssar fingrane for at innsett blir på tirsdag... :signs003

Så i ditt tilfelle skulle det gi innsett på lørdag, så lenge dei gjer det då på Maigaard? Uttaksdagen er dermed dag 0.

Håpar alt det praktiske ordnar seg for deg på best mogleg måte. Og skulle du bli sjukmeldt, må du berre gi blaffen i spekulasjonar blant kollegaer. Dei har ingen rett til å vita grunnen. Forstår at det er vanskeleg, eg synest også det er kleint. Men dei får berre vera nysgjerrige, her må me berre ta vare på oss sjølve.

Her hos meg er eg totalt nervevrak av denne ventinga og ser for meg alle slags scenario... :banghead: No vil eg berre vita!! Håpar sånn for våre tre befrukta egg!! ❤️❤️❤️

Hei Smuta :) Skjønner du er superspent!! Jeg er så spent på dine vegne!!! Ja, de dyrker til blasto. Jeg var bare usikker på hvordan de regner. Jeg sendte mail til klinikken igår og ba om å få bytte til klinikken i gult område. Jeg håper jeg får svar imorgen. Jeg dropper sykemelding, blir mer stresset av det faktisk. Skjønner du er nervevrak! Det kommer til å gå veien :) Får du sette inn to om du vil? :)

Hei!
Jeg er ny her, midt i mitt 4. søskenforsøk nå, og trenger noen likesinnede å dele litt bekymringer og erfaringer med. Ble veldig glad for å finne en gruppe med litt eldre prøvere, siden jeg føler litt på at tiden begynner å renne ut...
Jeg er 38 år og har ett barn født i 2018, etter vårt første forsøk på Riksen. Første søskenforsøk i fjor høst endte i MA før jul, og etter det har jeg hatt to forsøk på Riksen og Hausken som ikke førte til graviditet. Jeg har hele veien hatt lite egg ved uttak (maks 4), men ble gravid med to egg på uttak og kun ett befruktet første gang, så ingenting er umulig... Nå er jeg i mitt siste forsøk på Riksen, og på kontroll på fredag fikk jeg beskjed om at det kun var 1 moden folikkel denne gangen. Legen anbefalte at jeg får eggløsningssprøyte til uka for å forsøke på egenhånd nå, og så gjøre ett nytt forsøk senere om det ikke klaffer. Har ingen tro på at vi skal lykkes nå, men er redd vi må vente lenge før vi kommer til for nytt forsøk igjen på Riksen :( Er også redd for at utskrapningen jeg måtte gjennom etter MA’en (to medisinske forsøk mislyktes), har skadet noe så det er vanskeligere for egget å feste seg. Noen som har erfaringer med dette? Livmorslimhinnen ser fin ut, men det kan jo være sammenvoksninger eller arrvev som er vanskelig å se på ultralyd? Ble et langt innlegg, men tenker bare dystre tanker nå og gruer meg til ny kontroll i morgen, så trengte å lette hjertet litt. ❤️

Tusen takk for det, vi er spente nå:rolleyes:
Jeg er 39 og han 48. Jeg har ingen fra før, han har en sønn:happy:
I disse dager er vi på flyttefot til Halden, men får beholde vår plass på St. Olavs. Det føles godt siden vi er trygge på de som jobber der. Er på sprøyter på dag 2 nå, så det er spennende dager fremfor oss, og masse nytt med flytting midt oppi det o_O:joyful:
Hei Babybraa! Velkommen hit til oss:happy: Beklager min sene respons, har vært på ferie uten nettforbindelse noen dager (På godt og vondt:joyful:). Så utrolig leit å lese om at du mistet, jeg kan ikke en gang forestille meg det der....det er neimen ikke lett, og utrolig mange hindre man skal over underveis...men det skal gå bra tilslutt, det har jeg en virkelig sterk tro på! Godt å høre at dere er igang igjen, massevis av lykke til!:Heartred Blir spennende å følge hverandre! Hvis du vil, kan du gjerne skrive alder, hvor mange barn du har og hvor du holder til, men du trenger heller ikke, helt opp til deg! Tvi tvi med oppstart!:signs003

Hei!
Jeg er ny her, midt i mitt 4. søskenforsøk nå, og trenger noen likesinnede å dele litt bekymringer og erfaringer med. Ble veldig glad for å finne en gruppe med litt eldre prøvere, siden jeg føler litt på at tiden begynner å renne ut...
Jeg er 38 år og har ett barn født i 2018, etter vårt første forsøk på Riksen. Første søskenforsøk i fjor høst endte i MA før jul, og etter det har jeg hatt to forsøk på Riksen og Hausken som ikke førte til graviditet. Jeg har hele veien hatt lite egg ved uttak (maks 4), men ble gravid med to egg på uttak og kun ett befruktet første gang, så ingenting er umulig... Nå er jeg i mitt siste forsøk på Riksen, og på kontroll på fredag fikk jeg beskjed om at det kun var 1 moden folikkel denne gangen. Legen anbefalte at jeg får eggløsningssprøyte til uka for å forsøke på egenhånd nå, og så gjøre ett nytt forsøk senere om det ikke klaffer. Har ingen tro på at vi skal lykkes nå, men er redd vi må vente lenge før vi kommer til for nytt forsøk igjen på Riksen :( Er også redd for at utskrapningen jeg måtte gjennom etter MA’en (to medisinske forsøk mislyktes), har skadet noe så det er vanskeligere for egget å feste seg. Noen som har erfaringer med dette? Livmorslimhinnen ser fin ut, men det kan jo være sammenvoksninger eller arrvev som er vanskelig å se på ultralyd? Ble et langt innlegg, men tenker bare dystre tanker nå og gruer meg til ny kontroll i morgen, så trengte å lette hjertet litt. ❤️

Hei og velkommen i gruppen :) Skjønner du har hatt en trøblete vei som så mange andre her inne. Håper kontrollen idag var positiv!! :) Jeg hadde første ivf i 2018. Jeg hadde kun en moden folikkel og kun ett egg ut. Ble gravid :) Det ble et trøblete svangerskap med tidlig vannavgang i uke 21 og akutt keisersnitt i uke 27. Jeg bodde 4 mnd på sykehus. Mange erfaringer rikere og vi er svært heldige; alt har gått fantastisk bra! Vi har en sunn og frisk gutt på snart 2 år :) Akkurat hatt første dag i barnehagen, vellykket :) Nå er vi igang på nye, har hatt to mislykkede ivf ved Hausken. Så nå blir det Maigaard i DK. Drar nok torsdag/fredag denne uken, ul imorgen. Jeg forsøker å ha en positiv innstilling til livet og dets utfordringer. Jeg er sikker på at du vil lykkes :) :Heartred Jeg har mistet tidligere, men trengte ikke utskrapning. Dermed ingen erfaring på det området.

Puh, no fekk me endeleg telefon frå klinikken etter å ha gått på nåler heile dagen... :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Av våre tre befrukta egg har eitt egg falt frå og to embryo er fortsatt med i gamet... Det eine er i ferd med å bli ein morula som den skal no på dette tidspunktet. Det andre embryoet har delt seg litt rart, men er muligens på veg til å bli ein morula også no.

Får telefon i morgon tidleg om desse to skulle ha slutta å utvikla seg, så denne nervepirrande ventinga er fortsatt ikkje over! :banghead: I morgon vil eg IKKJE ha telefon... :dead:

Men kryssar alt av fingrar og tær for at det blir innsett i morgon og at begge to blir blastocystar!!! :signs003 ❤️❤️

Puh, no fekk me endeleg telefon frå klinikken etter å ha gått på nåler heile dagen... :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Av våre tre befrukta egg har eitt egg falt frå og to embryo er fortsatt med i gamet... Det eine er i ferd med å bli ein morula som den skal no på dette tidspunktet. Det andre embryoet har delt seg litt rart, men er muligens på veg til å bli ein morula også no.

Får telefon i morgon tidleg om desse to skulle ha slutta å utvikla seg, så denne nervepirrande ventinga er fortsatt ikkje over! :banghead: I morgon vil eg IKKJE ha telefon... :dead:

Men kryssar alt av fingrar og tær for at det blir innsett i morgon og at begge to blir blastocystar!!! :signs003 ❤️❤️

Åhhhh, det er jo rene thrilleren!!! Så utrolig spennende!! Tenkt på deg idag!! Så bra!! :) :) Oppdater imorgen!! :) Selv skal jeg på ul 11.30. Spent...

Hei og velkommen i gruppen :) Skjønner du har hatt en trøblete vei som så mange andre her inne. Håper kontrollen idag var positiv!! :) Jeg hadde første ivf i 2018. Jeg hadde kun en moden folikkel og kun ett egg ut. Ble gravid :) Det ble et trøblete svangerskap med tidlig vannavgang i uke 21 og akutt keisersnitt i uke 27. Jeg bodde 4 mnd på sykehus. Mange erfaringer rikere og vi er svært heldige; alt har gått fantastisk bra! Vi har en sunn og frisk gutt på snart 2 år :) Akkurat hatt første dag i barnehagen, vellykket :) Nå er vi igang på nye, har hatt to mislykkede ivf ved Hausken. Så nå blir det Maigaard i DK. Drar nok torsdag/fredag denne uken, ul imorgen. Jeg forsøker å ha en positiv innstilling til livet og dets utfordringer. Jeg er sikker på at du vil lykkes :) :Heartred Jeg har mistet tidligere, men trengte ikke utskrapning. Dermed ingen erfaring på det området.

Takk for varm velkomst og oppmuntrende ord! :) Litt lettere til sinns nå, fikk en veldig søt og omtenksom lege som tok seg tid til å lytte. :Heartred Det er jo bare det ene gullegget som skal til, men hun var enig med sin kollega om at vi burde få til et bedre utgangspunkt, så vi avbryter isteden for å bruke opp mitt siste forsøk på det ene egget. Har nettopp tatt Ovitrelle, og fått beskjed om å ha samleie hver dag de neste tre dagene - så får vi se om det skjer et mirakel ;) Mannen er ihvertfall fornøyd med å kunne kose seg litt på den naturlige måten, isteden for en plastkopp :p
Har lav amh og lite egg igjen, men det ser likevel ikke ut til at fruktbarheten daler drastisk. Og med høy befruktningsrate er det grunn til å være positiv mtp videre forsøk. Kan bli noen måneder å vente for å starte på evt nytt forsøk, men er litt tryggere på at vi fortsatt har tid. Blir isåfall satt opp på maksdose med Menopur med håp om bedre respons fra starten av.

Så fantastisk at det gikk bra for dere i 2018, men kan ikke forestille meg hvor skremmende det må ha vært når det stod på! Håper dere lykkes igjen i DK, blir spennende å følge med videre :happy:

Crazy banana! I dag har eg satt inn 2 embryo!!! ❤️❤️ Skitt, dette gjekk over all forventning. Så utruleg spennande! Den eine er blitt blastocyst allereie og ser bra ut, den andre er i ferd med å bli blastocyst. Dei var litt meir usikre på den andre. Pga alder og historikk foreslo klinikken å setta inn to for å maksimera sjansane. Dei la også vekt på at eg hadde eit risikofritt svangerskap med nr. 1. Heile teamet på klinikken var skikkeleg gira på våre vegne, veldig koseleg. Fantastisk å gå frå avbrutt forsøk til å få to inn.

No håpar me berre veldig at dei klorer seg fast der inne og blir terminspirer begge to!!!
:love7:love7

Om en uke så skal min kjære ta en dna test av sædcellene. Da alt ser bra ut med meg må vi teste dem også.

Ivf er en tidkrevende prosess, ikke gjort på en dag. Men jeg har ventet 4år på en spire, så jeg kan vente litt til om det betyr at vi når målet.

Back
Topp