Vi over 38

Drømmen er å følgja etter deg inn på terminforum, Cookies!! ❤️

Jeg skal til gynekologen lørdag morgen kl 10. Om det blir uttak mandag og innsett senest fredag, går det akkurat om vi kan ta fredagen med som dag 1. Det eneste vi skal er å sette inn egget også hjemover i bil. De eneste menneskene vi kommer til å treffe i DK, er de ansatte på klinikken. Maten handler vi i Norge og frakter med oss i kjølebager. Det er ingen resepsjon vi må forholde oss til; men dørkode. Vi kommer til å oppholde oss i leiligheten, eventuelt en strand om været tilsier det. Nå er også Oslo rødt... Jobber der, men bor utenfor. Så spent på pressekonferansen om Oslo senere idag. På lørdag får jeg beskjed om når det blir uttak, så får jeg ta det derfra. Fastlegen kjenner meg godt og jeg har aldri bedt om sykemelding tidligere. Da vannet gikk, gikk den gjennom sykehuset. Så ordner seg nok :) Jeg syns bare det er ubehagelig i forhold til jobben, for jeg vet det blir spekulasjoner. Jeg jobber forresten ikke direkte med covid19 pasienter, all respekt til de som gjør det :Heartred Her går det mer i tenner xsmile9
Lite forslag på hvit løgn til jobben - kan du ikke si du har vært i nærkontakt med noen med påvist Covid og derfor må i karantene? :)
Og husk at du ikke får sykemelding av Maigaard, dette må du få av fastlegen. Smart å informere dem før du reiser.

Heihei:)

Vi skal igang på nytt nå etter at vi mistet nå i vår i 7. uke. Skal ha kort protokoll denne gangen, så da blir det menopur fra neste uke, så fremt mensen melder seg:) er veldig spent, og krysser alt som krysses kan for at det skal gå bra denne gangen

Lite forslag på hvit løgn til jobben - kan du ikke si du har vært i nærkontakt med noen med påvist Covid og derfor må i karantene? :)
Og husk at du ikke får sykemelding av Maigaard, dette må du få av fastlegen. Smart å informere dem før du reiser.
Takk for forslag, men blir nok en del spørsmål... Satser på at det blir uttak tidlig neste uke og st jeg rekker alt helt fint :) Jeg har ringt og bestilt allerede :)

Vi skal igang på nytt nå etter at vi mistet nå i vår i 7. uke. Skal ha kort protokoll denne gangen, så da blir det menopur fra neste uke, så fremt mensen melder seg:) er veldig spent, og krysser alt som krysses kan for at det skal gå bra denne gangen

Leit å høre at du mistet. Godt å høre at du er på'n igjen :) Denne gangen skal det gå HELE veien!! :)

Jeg skulle hatt mensen i går og startet på sprøyter dag 2, men den har enda ikke kommet. Venter spent her ja.

Venter enda på mens, får jeg den ikke før fredag så får jeg ikke denne perioden. Og ikke ledig før oktober. Kroppen tenker litt for mye tenker jeg.

Bare vært i Århus :)

Det er dit vi etter planen også skulle. Nå er Århus rødt, Odense gult. Hadde du like gjerne dratt til Odense? Det hadde vært enklere i forhold til karantene, slippe sykemelding og komme tilbake til jobb når jeg skal. Likevel er det noe i oss som vil til Århus, men de er vel like dyktige i Odense... Vi skal ringe Helsenorge idag og høre om vi kan bo i Fyn og kjøre inn til Århus kun for uttak og innsett, eller om det blir samme opplegg som de som harryhandler i Sverige. Jeg er ikke en av dem som drar til Granca i disse tider og hopper av glede for å lande før midnatt :smiley-bounce012 Jeg skal uansett teste meg ved hjemkomst, uansett hvor vi sover.

Last edited:
Det er dit vi etter planen også skulle. Nå er Århus rødt, Odense gult. Hadde du like gjerne dratt til Odense? Det hadde vært enklere i forhold til karantene, slippe sykemelding og komme tilbake til jobb når jeg skal. Likevel er det noe i oss som vil til Århus, men de er vel like dyktige i Odense... Vi skal ringe Helsenorge idag og høre om vi kan bo i Fyn og kjøre inn til Århus kun for uttak og innsett, eller om det blir samme opplegg som de som harryhandler i Sverige. Jeg er ikke en av dem som drar til Granca i disse tider og hopper av glede for å lande før midnatt :smiley-bounce012 Jeg skal uansett teste meg ved hjemkomst, uansett hvor vi sover.
Det er vanskelig for meg å mene så altfor mye da jeg ikke har vært i din situasjon. Men, jeg føler meg sikker på at de er like dyktige i Odense og jeg tror også noen av legene jobber begge steder? Jeg vil tro du får nei fra helsemyndigheten om Århus uansett, bare fordi loven er lik for alle og at du skal inn et sted ikke bare kjøre gjennom.
Med alt stresset rundt ivf, reise og en kropp i helspenn tror jeg du må vurdere totalt hva som er viktigst for deg. Å gå til den behandleren du har lyst til, eller gå i karantene. Jeg har løyet så mye om grunnen til sykemeldingen i andre forsøk at det hadde nok ikke kostet meg så mye. Men igjen, arbeidsplasser og kollegaer er forskjellige, så hva du kjenner på er jo virkelig reelt for deg :) Du må tenke på at du skal klare å slappe av når du kommer hjem også. Det er jo kanskje den viktigste tiden å ikke stresse på :dance008

Det er vanskelig for meg å mene så altfor mye da jeg ikke har vært i din situasjon. Men, jeg føler meg sikker på at de er like dyktige i Odense og jeg tror også noen av legene jobber begge steder? Jeg vil tro du får nei fra helsemyndigheten om Århus uansett, bare fordi loven er lik for alle og at du skal inn et sted ikke bare kjøre gjennom.
Med alt stresset rundt ivf, reise og en kropp i helspenn tror jeg du må vurdere totalt hva som er viktigst for deg. Å gå til den behandleren du har lyst til, eller gå i karantene. Jeg har løyet så mye om grunnen til sykemeldingen i andre forsøk at det hadde nok ikke kostet meg så mye. Men igjen, arbeidsplasser og kollegaer er forskjellige, så hva du kjenner på er jo virkelig reelt for deg :) Du må tenke på at du skal klare å slappe av når du kommer hjem også. Det er jo kanskje den viktigste tiden å ikke stresse på :dance008

Ja, jeg vet at loven er lik for alle. Jeg syntes bare det var litt uklart når det gjelder at hovedregelen gjelder ved overnatting. Nå har vi imidlertid fått svar, og det vil da bli karantene. Jeg får vite når det blir uttak imorgen antakeligvis. Men jeg vet jo ikke hvor mange dager det går bra uttak til innsett. Vi vil helst til Århus og bo i den leiligheten vi har funnet. Men vi får bare ta det utifra ultralyden imorgen. Hvis jeg ikke kommer på jobb mandag 31 august, vil det skape problemer for andre. Likevel har ikke de behandlet meg noe særlig bra mens jeg har vært i permisjon, så skylder de ingenting. Jeg må bare lære meg og gi litt mer blaffen! Tusen takk for svar :) Jeg blir litt roligere i hodet når alt er klart, kontrollfriken som jeg er..

Det tror jeg på!! Men tenk så mye bedre utgangspunkt :) Alt som trengs er ET egg, og du har nok FLERE :smiley-bounce016
Då var eg ferdig, puh! 5 egg ut!! :smiley-bounce012 Skitt, var supernervøs i forkant og det blei ikkje bedre då det tok kjempelang tid å finna dei to første egga... Ei stund tenkte eg at det kom til å bli null egg. Me tillater oss sjølve å feira at det neste store steget har gått veldig bra og at me fekk ut fleire egg enn me har gjort før! No håpar me berre veeeeldig at gullegget er der!!! ❤️ Neste nervepirrande fase: venting på den telefonen i morgon... :nailbiting: Forrige gong var det jo game over allereie då, så me veit jo dessverre veldig godt at det er ingen garantiar i dette gamet her... Hjelp!! :smiley-angelic001

Då var eg ferdig, puh! 5 egg ut!! :smiley-bounce012 Skitt, var supernervøs i forkant og det blei ikkje bedre då det tok kjempelang tid å finna dei to første egga... Ei stund tenkte eg at det kom til å bli null egg. Me tillater oss sjølve å feira at det neste store steget har gått veldig bra og at me fekk ut fleire egg enn me har gjort før! No håpar me berre veeeeldig at gullegget er der!!! ❤️ Neste nervepirrande fase: venting på den telefonen i morgon... :nailbiting: Forrige gong var det jo game over allereie då, så me veit jo dessverre veldig godt at det er ingen garantiar i dette gamet her... Hjelp!! :smiley-angelic001

Smuta!!!! Det er jo deres tur nå!!! :smiley-bounce016 Vet ikke hvor ofte jeg har sett etter oppdatering fra deg idag, men det er en del ganger! Virkelig glad på deres vegne!! Ja, god grunn til å feire ikveld!! Hurra!! :Heartred

Hei Babybraa! Velkommen hit til oss:happy: Beklager min sene respons, har vært på ferie uten nettforbindelse noen dager (På godt og vondt:joyful:). Så utrolig leit å lese om at du mistet, jeg kan ikke en gang forestille meg det der....det er neimen ikke lett, og utrolig mange hindre man skal over underveis...men det skal gå bra tilslutt, det har jeg en virkelig sterk tro på! Godt å høre at dere er igang igjen, massevis av lykke til!:Heartred Blir spennende å følge hverandre! Hvis du vil, kan du gjerne skrive alder, hvor mange barn du har og hvor du holder til, men du trenger heller ikke, helt opp til deg! Tvi tvi med oppstart!:signs003

Back
Topp