Vi over 38

Leit å lese, kjære Smuta :( Jeg håper fortsatt av hele mitt hjerte på "helomvending" på ul imorgen! Det er ikke over før det er over, men greit å innstille seg på et negativt resultat likevel... Sikkert lite trøst i det, men som en annen sa tidligere; du ble gravid og du vet nå hvilke medisiner som funker for deg. Skjønner selvfølgelig at dette er veldig trist. Tenker på deg og håper tirsdagen blir en bra dag for dere. Uansett så får du vite og kan gå videre. Stor klem til deg :Heartred
Tusen takk for gode ord, kjære Saltvann! ❤️ No vil me berre ha eit klart svar, sjølv om svaret er grusomt... Skal halda dykk oppdaterte.

Og spennande med oppstart snart for deg, kryssar fingrar og tær!

:signs003
 
Hei fine folk her. Tusen takk for støtte og gode ord. ❤️ Har ikkje orka å svara før no. Dette er grusomt. Her har gravidsymptoma forsvunne og eg har menssmerter som kjem og går og til tider vondt i ryggen. Så har eigentleg mista håpet heilt. Ny UL på tirsdag for å gjera ein siste sjekk. Heldigvis ikkje så lenge til. Når det først skal gå galt, håpar eg at kroppen kan ordna opp sjølv og eg slepp unna abortpillene. Men det gjenstår å sjå.

Saltvann, så flott at du kan dra lasset her i gruppa framover. Me andre kan jo bistå så godt me kan også. Men eg veit heller ikkje svaret på det tekniske angåande det første innlegget i tråden. Håpar andre kan hjelpa.

Vårsol, for ein tøffing du er!!! ❤️ Herregud, at du skal måtta gå gjennom knalltøff kreftbehandling på toppen av alt det andre. Eg heiar sånn på deg!!

Frøken Blå, gratulerer så mykje med positiv test!!! :smiley-bounce012 Håpar spiren klamrar seg fast heilt til mål!

Kjære fine deg, dette var så trist å høre Smuta! Litt rart hvor mye man plutselig bryr seg om noen en egentlig ikke kjenner, men nå ble jeg oppriktig lei meg på dine vegne :( Det er brutalt og vondt å få alt knust på den måten. Håper i det lengste for deg, om ikke annet enn at alt er raskt overstått. Tenker på deg, lykke til i morgen! God klem
 
Ja, det er sant...kan man evt lage en ny gruppe for modne damer?:joyful:


Hei :) Jeg gjorde dette veldog enkelt; lagde ny tråd
Ja, det er sant...kan man evt lage en ny gruppe for modne damer?:joyful:


Hei :) Nå har jeg laget en ny tråd, gjorde det veldig enkelt. Beholdt overskriften, og skrev eksisterende tråd i parentes. Skriver du "gammel tråd", el i din overskrift?
 
Jenter!! :) Jeg har "laget" ny tråd. Den heter nesten det samme som før; " Vi over 38 (eksisterende tråd". )

Kan alle sjekke at alle ligger i "riktig"kategori? Jeg skal prøve å følge opp så godt jeg kan, men fint med "klar beskjed" når status endrer seg :)

Håper alle får får en flott tirsdag! :) Smuta; tenker ekstra mye på deg idag. Håper at Vårsol har gode dager :Heartred
 
.


Jenter!! :) Jeg har "laget" ny tråd. Den heter nesten det samme som før; " Vi over 38 (eksisterende tråd". )

Kan alle sjekke at alle ligger i "riktig"kategori? Jeg skal prøve å følge opp så godt jeg kan, men fint med "klar beskjed" når status endrer seg :)

Håper alle får får en flott tirsdag! :) Smuta; tenker ekstra mye på deg idag. Håper at Vårsol har gode dager :Heartred
 
Last edited:
Så bra Saltvann, tusen takk for hjelpen, du er flink!:gen014Veldig fint å kunne fortsette å følge denne gruppen, det betyr mye!:HeartredAkkurat nå får jeg cellegift-kur nr.2 på sykehuset, dvs 1/3 overstått allerede! Det må feires synes jeg, bare synd smakssansen min er forsvunnet. Men som sønnen min sa igår: mamma, da kan du jo bare droppe snop og chips og heller spise grønnsaker og frukt, siden det smaker det samme allikevel:joyful: Jaja, aldri så gale at det ikke er godt for noe:happy:

Sender dere sterke, flotte jenter masse gode tanker, håper dagen deres er fin!:love7
Godt å høre du er munter og positiv❤️❤️ønsker det en fantastisk dag med både grønnsaker , snop og alt annet som hjelper litt på humøret. Klem:p
 
Da er det nok over for meg.. Etter positiv Babyplan onsdag forrige uke tok jeg første Clearblue digital på torsdag (13 dpo) og den viste Gravid 1-2. Tok en CB digital til på fredag (14 dpo), også Gravid 1-2.

Idag er det 18 dpo og jeg tok en CB digital for å se om jeg fikk ukesindikat på 2-3. Men testen viser Ikke gravid.. I helga har jeg testa med 3 RFSU sine "test ofte" strimler og fått ekstremt svake streker på alle. Jeg leste på nett at mange har negative erfaringer med disse, og at de for enkelte ikke viser tydelig positiv før etter 6 uker.. Så jeg håpet at dette også gjalt meg, at RFSU-testene rett og slett var lite sensitive for hcg.

Jeg testa nå idag med CB digital på urin som var 3,5 time. Urinen er ganske klar. Jeg har drikket vann jevnlig idag. Jeg aner ikke om dette kan gi utslag slik at det er lite hcg i urinen. Samtidig burde jo hcg vært såpass høy nå, 18 dpo, at digitaltesten fanget det opp.

Jeg regner med at dette kanskje kan ha vært en kjemisk graviditet? Eller en missed abortion?

Legger ved bilde av strimlene fra CB digital, øverst er første test, nederst er testen fra idag (ikke gravid).


Jeg har fortsatt symptomer. Stikkingene i livmoren har kommet litt tilbake siste døgnet. Ømme bryster. Litt kvalm innimellom. Må tisse hele tiden. Det er vel ikke mer håp.
IMG_20200923_190102_0.jpg
 
bare en kort oppdatering herfra. operasjonen gikk bra, den ble tre timer lang istedenfor ca en time som jeg ble forespeila. den ene muskelknuta viste seg å være nærmere 10 cm, ikke 5 cm som vist på ultralyd. en annen muskelknute lå inne i hulrommet i livmora og blokkerte. kirurgen sa at det nær sagt ville vært umulig for meg å bli gravid pga denne knuten. jeg tenker jo på hva som skedde i september med den kjemiske graviditeten, om jeg hadde fått knutene fjernet i fjor sommer når de først ble oppdaget på ultralyd. men nå er iallefall småjævlene ute. kirurgen sier at livmora mi nå er strøken. han fant ingen tegn til endometriose, som jeg bad han se etter for sikkerhets skyld, selv om jeg ikke har hatt symptomer på dette.

er så letta for at det er over. men jeg må vente minst 7-8 mnd før eggdonasjon. så dette tar tid. å komme til hektene igjen vil også bli en prosess. jeg kom hjem i går ettermiddag. vil helst bare ligge i senga, men må opp å gå litt for å unngå komplikasjoner. alt er tungvint og å hoste eller le kan jeg bare glemme. var pappa som henta meg på aleris. 3 timer kjøretur hjem med en far som tyr til humor i de mest upassende situasjoner. eg satt bare å sa hahahaha ut i løse lufta tilslutt. håpløst.


men nå er det verste over. fantastiske leger og sykepleiere på aleris. tusen takk for støtten her inne på forumet, det betydde mye da jeg i siste liten var så redd at jeg var inne på tanken om å trekke meg fra operasjonen.

følger håpefullt med på solomor og nyprøver. :Heartred:Heartred
 
Back
Topp