Vi over 38

Wow, god AMH og FSH på 6 er jo fantastisk! Har stor tro på at IVF kommer til å klaffe for deg. Enig med deg i at det kan være greit å avvente ICSI før man ser hvor mange egg som blir befrukta. Kanskje du har like "flaks" som meg og finner gullegget på første forsøk. Min blastocyst som jeg fikk satt inn 9/9 var fra januar-forsøket mitt, altså mitt første forsøk. Jeg er gravid :) Jeg hadde en 2-pk CB digital og klarte ikke vente, testa i ettermiddag. Det er ganske uvirkelig, men jeg preges mye av frykt for alt som kan gå galt. Jeg har 3 muskelknuter i livmora som jeg er redd for at vil påvirke slik at det blir kortvarig lykke. Men..jeg må ta dag for dag, uke for uke!

Maigaard vil jeg skal ta ultralydundersøkelse allerede om 3 uker, så jeg får bare puste med magen og ikke stresse (for mye) :)


Frøkenblå!!! Fantastisk!!! :) Nyyyyt!! Det kommer til å gå bra :)
 
:)

Herregud så fantastisk!!!:love017:love017 Gratulerer såååå mye! Nå ble jeg veldig glad på dine vegne, håper spiren klorer seg fast i 9 mnd:D Du må bare nyte hver dag og ikke stresse, akkurat nå er du gravid så du får nyte det frem til det motsatte skjer, noe det selvfølgelig ikke gjør;)
Jeg håper jeg ikke kommer langt etter, skal ha innsett den uken jeg har bursdag hvis alt går etter planen. Tenk så gøy det hadde vært om det ble bursdagen min, og for en 40 års gave det hadde vært om det klaffa:D
Medicus setter alltid inn blasto, så håper sjansen er litt større for overlevelse enn 2-3 dagers. Nyt første kveld som «offentlig» gravid:happy:

Tusen takk, setter stor pris på oppmuntringen! :Heartred Jeg tror jeg bare må fokusere på å være mest mulig til stede i øyeblikket, og ikke på hva som kan komme, verken av gode eller dårlige erfaringer. Dette IVF-opplegget er virkelig ikke for pyser!

Vi satser på at det blir en bursdags-blasto på deg, med dine blodverdier så har du veldig gode odds! FSH på 6 er jo skikkelig bra. Det er, etter hva jeg har forstått, FSH som sier noe om eggkvalitet, mens AMH om eggreserver :) Det blir så spennende å følge reisen din, heier masse på deg :hello2
 
Hei alle dere fantastiske jenter her inne!:Heartred
Jeg har ikke vært så aktiv her inne i det siste, har vært igjennom 2 tøffe uker etter at jeg fikk beinmargssprøyte (for å styrke immunforsvaret), og den ga noen heftige bivirkninger i form av smerter. Så jeg har gått mer eller mindre halvannen uke på Morfin og vært passe susete i hodet:joyful: Nå går det heldigvis bedre, før ny kur skal taes neste uke igjen...MEN: kur 2 av 6 betyr at jeg er et skritt nærmere målet om å bli ferdig med cellegiften, og deretter vil det bli en drøfting av IVF-planen videre på nyåret. Så målet mitt nå er bare å bli frisk og se fremover mot 2021:Heartred :happy:

Har lest igjennom litt av innleggene nå ikveld, først vil jeg bare si til deg Smuta at jeg kjente det langt inn i hjerteroten, hvor brutalt, urettferdig og jævlig dette gamet her er! Jeg håper virkelig på et mirakel for dere, og at dere finner styrke i en vanskelig og usikker tid, må alt bare gå bra tilslutt!:Heartred :smiley-angelic001

Og NyPrøver, veldig leit å lese om at det ikke gikk denne gangen, men godt at dere kan gå rett på fryseforsøk. Jeg hadde fryseforsøk i naturlig syklus rett etter ferskforsøk og det var en drøm å slippe alle medisinene, selv om utfallet ikke ble som vi ønsket da. Håper virkelig dette er gullegget dere trenger, massevis av lykke til!:Heartred:angel8

Saltvann, håper alt går bra med deg og simuleringen og også i jobbsammenheng, ønsker deg masse lykke til fremover med alt, veldig spennende, denne gangen skal det bli baby ser du!:Heartred:wav

Og FrøkenBlå, gratulerer så mye med graviditet, så fantastisk!:wavVeldig glad på dine vegne, det er så deilig å se at det er damer her inne som lykkes, det gir håp og ny glød til gruppen. Håper alt går fint for deg fremover og at du kan senke skuldrene om en stund og få nyte et ukomplisert og fint svangerskap:Heartred Det samme til dere Cookies og Katch!:Heartred:Heartred

Velkommen hit til oss Willeikke og Solomor2020, ønsker dere masse lykke til med oppstart og stimulering, blir kjekt å følge dere! :Heartred

Og til deg Håpefull2 med ruging, mange gode lykkeønskninger sendes din vei!:Heartred

Ellers håper jeg at dere andre snart kommer igang med stimulering!:Heartred

Jeg er nok ikke alltid like rask nå fremover med å oppdatere og komme med svar her inne, men jeg tenker på gruppen her og er veldig glad dere bruker den aktivt og at den er til nytte for flere! Jeg vil nok stikke innom her fra tid til annen og hilse på og se hvordan det går med dere:love7
Klem fra Vårsol


Vårsol :Heartred

Tenkt masse på deg! Leit å høre at du har hatt smerter, men jeg vet at en tøffing som deg kommer gjennom dette. Tenk! 1 behanling unnagjort allerede! Det er bare å telle ned :) Da jeg lå på sykehus før minstemann ble født, laget jeg meg kalender. Jeg trakk en lapp hver dag. I og med at jeg ble innlagt en fredag, ble hver fredag en "seier" for nok en uke inni magen. Den rosa partytoppen kom på, selv om jeg bare lå i sengen! :Heartred Vet du hva jeg gleder meg til i tillegg til å bli gravid og alt annet? Til du er frisk som en fisk igjen og blir preggis i 2021! Jeg kan godt ta over for en periode, men jeg er så lite "teknisk" at det er helt flaut :laughing001 Så om noen andre melder seg, så flott! Men ellers gjør jeg det! Ellers er jeg frem og tilbake ifht hva jeg skal si på medarbeidersamtalen neste onsdag. Det letteste er å være ærlig, men jeg vet at det jeg sier til daglig leder ikke bare blir værende hos henne. Så får tenke litt mer... Håper du får en fin helg, kjære Vårsol. Jeg heier på deg av hele mitt hjerte!! :smiley-bounce016
 
Vårsol :Heartred

Tenkt masse på deg! Leit å høre at du har hatt smerter, men jeg vet at en tøffing som deg kommer gjennom dette. Tenk! 1 behanling unnagjort allerede! Det er bare å telle ned :) Da jeg lå på sykehus før minstemann ble født, laget jeg meg kalender. Jeg trakk en lapp hver dag. I og med at jeg ble innlagt en fredag, ble hver fredag en "seier" for nok en uke inni magen. Den rosa partytoppen kom på, selv om jeg bare lå i sengen! :Heartred Vet du hva jeg gleder meg til i tillegg til å bli gravid og alt annet? Til du er frisk som en fisk igjen og blir preggis i 2021! Jeg kan godt ta over for en periode, men jeg er så lite "teknisk" at det er helt flaut :laughing001 Så om noen andre melder seg, så flott! Men ellers gjør jeg det! Ellers er jeg frem og tilbake ifht hva jeg skal si på medarbeidersamtalen neste onsdag. Det letteste er å være ærlig, men jeg vet at det jeg sier til daglig leder ikke bare blir værende hos henne. Så får tenke litt mer... Håper du får en fin helg, kjære Vårsol. Jeg heier på deg av hele mitt hjerte!! :smiley-bounce016
 
Last edited:
God morgen damer. Er det noen andre enn baremeg som kjenner man er lei, trøtt, sinna og alt annet ? Etter det negative forsøket og venting på frys så er jeg så lei meg, og redd for at det ikke går bestegang.....bare rett og slett helt uvell. ( Sorry utbrudd , måtte bare kaste litt følelser ut)! Har ikke svart på noen ting her siste dagene, og ser mange av dere har det grusomt disse dagene. Stor klem til alle her inne❤️❤️
 
God morgen damer. Er det noen andre enn baremeg som kjenner man er lei, trøtt, sinna og alt annet ? Etter det negative forsøket og venting på frys så er jeg så lei meg, og redd for at det ikke går bestegang.....bare rett og slett helt uvell. ( Sorry utbrudd , måtte bare kaste litt følelser ut)! Har ikke svart på noen ting her siste dagene, og ser mange av dere har det grusomt disse dagene. Stor klem til alle her inne❤️❤️


Hei kjære deg :) Uff da, leit å lese at du har det sånn. Det kan jeg godt forstå. Jeg er heldig å ha den egenskapen at jeg blir lei meg og skuffet når ting ikke går min vei, men så kommer jeg meg fort opp igjen og ser fremover. Jeg har en del "bagasje" i livet som kanskje gjør at jeg ikke faller helt sammen så fort livet "butter" imot. Jeg vet ikke om det er grunnen, men jeg tror det. Jeg tenker; hjelper det å "være i kjelleren" og se mørkt på ting? Jeg hater å være deppa og i negativ modus, mye bedre og være glad og ha troen på at "ting ordner seg" :) Samtidig skal man sørge, være deppa/sint når man trenger det. Kanskje gi seg selv en tidsfrist på hvor lenge man skal være negativ? Aner ikke om mine tanker hjelper deg. Håper iallfall at humøret blir bedre snart :) :Heartred
 
Hei kjære deg :) Uff da, leit å lese at du har det sånn. Det kan jeg godt forstå. Jeg er heldig å ha den egenskapen at jeg blir lei meg og skuffet når ting ikke går min vei, men så kommer jeg meg fort opp igjen og ser fremover. Jeg har en del "bagasje" i livet som kanskje gjør at jeg ikke faller helt sammen så fort livet "butter" imot. Jeg vet ikke om det er grunnen, men jeg tror det. Jeg tenker; hjelper det å "være i kjelleren" og se mørkt på ting? Jeg hater å være deppa og i negativ modus, mye bedre og være glad og ha troen på at "ting ordner seg" :) Samtidig skal man sørge, være deppa/sint når man trenger det. Kanskje gi seg selv en tidsfrist på hvor lenge man skal være negativ? Aner ikke om mine tanker hjelper deg. Håper iallfall at humøret blir bedre snart :) :Heartred
Så god du er, skjønner godt hva du mener. Har også opplevd mye , så burde egentlig kjenne det du forteller. Skal ta med meg dine ord, så får denne runden bli glemt og gjemt. God helg kjære deg, du er kjempe god med ord til oss alle❤️
 
Så god du er, skjønner godt hva du mener. Har også opplevd mye , så burde egentlig kjenne det du forteller. Skal ta med meg dine ord, så får denne runden bli glemt og gjemt. God helg kjære deg, du er kjempe god med ord til oss alle❤️


Tusen takk for gode ord :) Fint hvis de var til hjelp :)
 
Tusen takk for gode ord Saltvann! Ja, tøffe jenter som oss fikser dette, en dag av gangen, telle ned, helt riktig tankegang! Snart cellegift kur nr.2 unnagjort betyr bare 4 igjen! Elsker innstillingen din og humøret ditt! Rosa partytopp hver fredag var bare en helt genial ide!:joyful:
Ja, 2021 blir året vi er gravide, da skal vi tenke tilbake på 2020 med litt mer innsikt, erfaring, forståelse og styrke. At livet legger noen utfordringer i veien for de menneskene som kan takle det, det er endel av en større sammenheng jeg ikke helt forstår, men som vil vise seg etterhvert. En klok venninne sa en gang til meg; "trust the prosess", det som skal skje vil skje når det skal. Jeg har troen, og føler meg sterk og klar for det som måtte komme, istedenfor å spørre "why me" sier jeg bare "try me"!:thefinger Dette vinner vi!:Heartred
Filosofisk hilsen i natten fra Vårsol:love7


Så fine ord, Vårsol!! :) :) :) Riktig innstilling; "try me"!! Når du er ferdig med nr 2, er du nesten halvveis allerede!! Ha en strålende søndag :)
 
Ser forresten nå at jeg ikke klarer å ha helt oversikten eller følge opp ansvaret for dette forumet, så om noen har lyst å påta seg ansvaret for en periode så hadde jeg blitt takknemlig! Er bare å kopiere det første innlegget og redigere det etterhvert ved nye statusoppdateringer fra forumbrukere under de forskjellige kategoriene.:anyone:goodnight

Hei :) Sorry, men kan du forklare litt nærmere? Jeg får ikke redigert innlegget, da det er du som har lagt det ut. Men kopiere og redigere? Kopiere det og legge det hvor? Det bør vel stå som første innlegg?
 
Hei fine folk her. Tusen takk for støtte og gode ord. ❤️ Har ikkje orka å svara før no. Dette er grusomt. Her har gravidsymptoma forsvunne og eg har menssmerter som kjem og går og til tider vondt i ryggen. Så har eigentleg mista håpet heilt. Ny UL på tirsdag for å gjera ein siste sjekk. Heldigvis ikkje så lenge til. Når det først skal gå galt, håpar eg at kroppen kan ordna opp sjølv og eg slepp unna abortpillene. Men det gjenstår å sjå.

Saltvann, så flott at du kan dra lasset her i gruppa framover. Me andre kan jo bistå så godt me kan også. Men eg veit heller ikkje svaret på det tekniske angåande det første innlegget i tråden. Håpar andre kan hjelpa.

Vårsol, for ein tøffing du er!!! ❤️ Herregud, at du skal måtta gå gjennom knalltøff kreftbehandling på toppen av alt det andre. Eg heiar sånn på deg!!

Frøken Blå, gratulerer så mykje med positiv test!!! :smiley-bounce012 Håpar spiren klamrar seg fast heilt til mål!
 
.

Hei fine folk her. Tusen takk for støtte og gode ord. ❤️ Har ikkje orka å svara før no. Dette er grusomt. Her har gravidsymptoma forsvunne og eg har menssmerter som kjem og går og til tider vondt i ryggen. Så har eigentleg mista håpet heilt. Ny UL på tirsdag for å gjera ein siste sjekk. Heldigvis ikkje så lenge til. Når det først skal gå galt, håpar eg at kroppen kan ordna opp sjølv og eg slepp unna abortpillene. Men det gjenstår å sjå.

Saltvann, så flott at du kan dra lasset her i gruppa framover. Me andre kan jo bistå så godt me kan også. Men eg veit heller ikkje svaret på det tekniske angåande det første innlegget i tråden. Håpar andre kan hjelpa.

Vårsol, for ein tøffing du er!!! ❤️ Herregud, at du skal måtta gå gjennom knalltøff kreftbehandling på toppen av alt det andre. Eg heiar sånn på deg!!

Frøken Blå, gratulerer så mykje med positiv test!!! :smiley-bounce012 Håpar spiren klamrar seg fast heilt til mål!
 
Last edited:
Ja, det er sant...kan man evt lage en ny gruppe for modne damer?:joyful:


Det kan man eventuelt... Jeg ser på det på banen imorgen :) Så kan jo du kanskje legge til overskriften at "gruppen er flyttet over til NYTT NAVN". Jeg liker veldig godt overskriften du har laget, klinger så fint! Så vil gjerne beholde den egentlig. Minner litt om "Livet rundt de tredve", som jeg smugtittet på da jeg var liten. Sov godt :) :)
 
Hei fine folk her. Tusen takk for støtte og gode ord. ❤️ Har ikkje orka å svara før no. Dette er grusomt. Her har gravidsymptoma forsvunne og eg har menssmerter som kjem og går og til tider vondt i ryggen. Så har eigentleg mista håpet heilt. Ny UL på tirsdag for å gjera ein siste sjekk. Heldigvis ikkje så lenge til. Når det først skal gå galt, håpar eg at kroppen kan ordna opp sjølv og eg slepp unna abortpillene. Men det gjenstår å sjå.

Saltvann, så flott at du kan dra lasset her i gruppa framover. Me andre kan jo bistå så godt me kan også. Men eg veit heller ikkje svaret på det tekniske angåande det første innlegget i tråden. Håpar andre kan hjelpa.

Vårsol, for ein tøffing du er!!! ❤️ Herregud, at du skal måtta gå gjennom knalltøff kreftbehandling på toppen av alt det andre. Eg heiar sånn på deg!!

Frøken Blå, gratulerer så mykje med positiv test!!! :smiley-bounce012 Håpar spiren klamrar seg fast heilt til mål!


Leit å lese, kjære Smuta :( Jeg håper fortsatt av hele mitt hjerte på "helomvending" på ul imorgen! Det er ikke over før det er over, men greit å innstille seg på et negativt resultat likevel... Sikkert lite trøst i det, men som en annen sa tidligere; du ble gravid og du vet nå hvilke medisiner som funker for deg. Skjønner selvfølgelig at dette er veldig trist. Tenker på deg og håper tirsdagen blir en bra dag for dere. Uansett så får du vite og kan gå videre. Stor klem til deg :Heartred
 
Travel morgen her! Først helsestasjonen med sønnen min, ikke vært der siden februar. Han ligger nå på helt lik linje med andre 2 åringer (ble født i uke 27, 3 mnd før termin.) Så tipp topp, tommel opp! Så oppstartsamtale i barnehage: alt topp! Så hos gynekologen: oppstart menopur imorgen! Han håper fortsatt på 5-6 egg ut. Han sykemelder meg for hele perioden, inkludert karantene! Nå skal jeg jobbe kveldsvakt. Håper alle har en tipp topp dag, og dere som ikke har det; det vil ble bedre :Heartred Jeg skal se om jeg får opprettet en ny tråd på banen hjem ikveld! :)
 
Back
Topp