Vi over 38

Så godt for deg å være igang igjen, nå går tiden fort frem til neste forsøk! :woot: Vi skal feire 2-årsdag til helgen, så vet at du potensielt har litt å henge fingrene i også :D

Ja!!! Det går fort nå!! Gleder meg og full av tro!! Sist gang gikk jeg på gonal, og da ble egget ikke befruktet. Jeg brukte gonal ved første stimulering i 2018, og da ble alt avbrutt før uttak. Jeg hadde ikke respondert på medisinen. Neste gang blir det Menopur! Masse lykke til med bursdagsfeiring!! Gøy!! :) :) Jeg er på vei hjem fra kveldsvakt. En kjapp dusj også se serie. Viktig å kose seg litt før man skal sove :) Håper kvelden din er topp!! :)

Ja, jeg får håpe at de ikke så noen grunn til å bruke AHA på eggene mine :) Jeg er i karantene nå ja, er selvstendig næringsdrivende så hadde planlagt at disse dagene ikke skulle brukes til så mye fornuftig uansett :) Håper familien deres blir komplett med en lillesøster/bror :cheers

Idag våknet jeg til klassiske mens-smerter. Jeg venter mens lørdag/søndag, og pleier få noen solide stikk-smerter opptil en uke i forveien, vanligvis på morgenen, så smertene tyder på at dette ikke gikk bra. Jeg har ikke testa en eneste gang ennå, hadde planer om å teste i dag tidlig men feiga ut, siden det kun er dag 11 dpo. I morgen på dag 12 dpo er sjansen større for et mer reliabelt resultat.

Anbefaler deg å lese de siste innleggene til Smuta :) Mens hun var ruger :)

Er det noen som vet hvorfor man ikke skal ta tran under ivf behandling? Det har jeg ikke visst før, men det sto i papirene fra Maigaard.

Ja!!! Det går fort nå!! Gleder meg og full av tro!! Sist gang gikk jeg på gonal, og da ble egget ikke befruktet. Jeg brukte gonal ved første stimulering i 2018, og da ble alt avbrutt før uttak. Jeg hadde ikke respondert på medisinen. Neste gang blir det Menopur! Masse lykke til med bursdagsfeiring!! Gøy!! :) :) Jeg er på vei hjem fra kveldsvakt. En kjapp dusj også se serie. Viktig å kose seg litt før man skal sove :) Håper kvelden din er topp!! :)
Yess, snart er du i gang igjen!! Høyrest lurt ut å prøva noko anna enn Gonal, eg responderte heller ikkje på den...! Menopur litt bedre og best var no sist med Fostimon, men då var det jo også i kombinasjon med Synarela og DHEA og lang protokoll. Uansett, heiar på deg!! :happy:

Er det noen som vet hvorfor man ikke skal ta tran under ivf behandling? Det har jeg ikke visst før, men det sto i papirene fra Maigaard.
Aldri høyrt om før, eg tar tran! Merkeleg. Det må jo berre vera positivt?!

Anbefaler deg å lese de siste innleggene til Smuta :) Mens hun var ruger :)

Tok en kikk! :) Veldig hyggelig at det klaffet Smuta! Fantastisk! Kjente meg særlig igjen i innlegget om å bøtte ned på med pepsi max og snacks når man blir overbevist om at mensen kommer. Jeg har holdt meg i skinnet idag, men blir det negativ test i morgen skal jeg få ei venninne til å gå på butikken for meg og handle smågodt. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, kan man kanskje si xsmile5

Ånei! Det hadde jeg glemt. Husker jeg leste dette på et brev fra Maigaard, når jeg startet opp med første forsøk i januar. Men så glemte jeg det. Da jeg var i Danmark hadde jeg med Omega 3-kapsler. Men før jeg dro nedover, og etter at jeg kom hjem, har jeg tatt en solid slurk tran hver dag..

Men det gjelder kanskje primært hvis man blir stimulert, og ikke har FET i naturlig syklus?

Da har jeg testa! Fikk en svak rosa strek som kom innen tidsfristen. Dette er på 12 dpo. Jeg våkna i natt og måtte tisse, så testen ble tatt fire timer etter forrige dobesøk. Ble så glad, men vet ikke hva jeg skal tro. Må teste på nytt i morgen for å se om streken er blitt sterkere.. Huff, dette er så nervepirrende!:schoked025Om jeg skulle lykkes på dette forsøket, mitt siste forsøk med egne egg, tror jeg at det rabler helt for meg (i positiv forstand).

IMG_20200916_052456_7.jpg

Da har jeg testa! Fikk en svak rosa strek som kom innen tidsfristen. Dette er på 12 dpo. Jeg våkna i natt og måtte tisse, så testen ble tatt fire timer etter forrige dobesøk. Ble så glad, men vet ikke hva jeg skal tro. Må teste på nytt i morgen for å se om streken er blitt sterkere.. Huff, dette er så nervepirrende!:schoked025Om jeg skulle lykkes på dette forsøket, mitt siste forsøk med egne egg, tror jeg at det rabler helt for meg (i positiv forstand).

Vis vedlegget 335612

Så koselig med positiv test:):) Den så jo veldig positiv ut og, ikke vanskelig å se streken! Krysser fingrene sammen med deg for at den sitter i 9 mnd:)

Jeg har lest innleggene dine, jeg er alene jeg og. Skal begynne med hormoner om en ukes tid, første stimulering til IVF, prøvd UIU før uten resultat i Danmark for to år siden. Nå blir det Norge:) Blir 40 i Oktober, så jeg er spent på egga mine:nailbiting:

Aldri høyrt om før, eg tar tran! Merkeleg. Det må jo berre vera positivt?!

Jeg har heller aldri hørt om det før, men det står i brevet fra Maigaard. Man skal IKKE (med store bokstaver) ta fiskeolje under fertilitetsbehandling. Jeg tar også tran daglig, men kuttet det ut for noen dager siden. Merkelig.

Yess, snart er du i gang igjen!! Høyrest lurt ut å prøva noko anna enn Gonal, eg responderte heller ikkje på den...! Menopur litt bedre og best var no sist med Fostimon, men då var det jo også i kombinasjon med Synarela og DHEA og lang protokoll. Uansett, heiar på deg!! :happy:

Takk Smuta :) Jeg brukte Menopur da jeg ble gravid i 2018. Jeg brukte det også i vår/sommer, men da uten AHA. Så menopur og AHA må gjøre susen!! Du skal på UL imorgen? Spennende!!!! :):):)

Så koselig med positiv test:):) Den så jo veldig positiv ut og, ikke vanskelig å se streken! Krysser fingrene sammen med deg for at den sitter i 9 mnd:)

Jeg har lest innleggene dine, jeg er alene jeg og. Skal begynne med hormoner om en ukes tid, første stimulering til IVF, prøvd UIU før uten resultat i Danmark for to år siden. Nå blir det Norge:) Blir 40 i Oktober, så jeg er spent på egga mine:nailbiting:

Så spennende! Håper du skriver om prosessen her inne, gleder meg til å følge med på hvordan det går med deg! Føles godt å høre at det er andre i samme situasjon. Godt at du kan få tatt behandlingen i Norge, selv synes jeg dette med reising + opphold er veldig stress, selv om det bare er til Danmark. Skal du ta behandlingen privat? Håper du responderer godt på stimuleringen og at fangsten inkluderer minst ett babyegg :Heartred

Det er veldig koselig med (forhåpentligvis) positiv test, men enn så lenge så regner jeg meg selv som 20% gravid ;) Må ta dette litt med fatning kjenner jeg, for skuffelsen kommer til å bli enorm om jeg tester negativt igjen i morgen. Iallefall ser testen annerledes ut enn ved mitt første IVF-forsøk i januar. Da var det ikke antydning til noen strek.

Ånei! Det hadde jeg glemt. Husker jeg leste dette på et brev fra Maigaard, når jeg startet opp med første forsøk i januar. Men så glemte jeg det. Da jeg var i Danmark hadde jeg med Omega 3-kapsler. Men før jeg dro nedover, og etter at jeg kom hjem, har jeg tatt en solid slurk tran hver dag..

Men det gjelder kanskje primært hvis man blir stimulert, og ikke har FET i naturlig syklus?

Hei :) Jeg aner ikke. Det står bare at man ikke skal ta fiskeolje (pluss noen andre ting, ibux blant annet) mens man er i fertilitetsbehandling. Jeg tar daglig tran, men kuttet det ut for noen dager siden. Jeg går på Trisekvens nå, noen hormontabletter. Jeg vil vel kanskje tro det gjelder under stimulering, men ikke vet jeg. Trodde tran var sunt, jeg! No matter what :)

Last edited:

Vis vedlegget 335612

Frøkenblå!!! :) :) :) Er det lov til å si; hva var det jeg sa uten at det skaper irritasjon?? :laughing001 Det er jo FANTASTISK!!! Skjønner du er kjempeglad!!!

Vis vedlegget 335612
Den ser veldig fin og rosa ut. Lister meg til et stille gratulerer ❤️❤️

Vis vedlegget 335612
Wooow, dette ser jo veldig lovande ut! Kryssar fingrane for sterkare strek og positiv digital om nokon dagar!!! ❤️ Vil veldig gjerne ha deg med over i terminforum. :D

Tusen takk, Saltvann og NyPrøver2020 ❤️ Med forbehold, da! Skal teste på nytt i morgen. Saltvann, jeg er ikke istand til å la meg irritere av noe som helst nå :) ❤️

Takk Smuta :) Jeg brukte Menopur da jeg ble gravid i 2018. Jeg brukte det også i vår/sommer, men da uten AHA. Så menopur og AHA må gjøre susen!! Du skal på UL imorgen? Spennende!!!! :):):)
Ja, i morgon er dagen ENDELEG her...!! Timane har snegla seg av gårde desse siste dagane. Me er så spente og nervøse! Me håpar så veldig at alt står bra til der inne. ❤️

Wooow, dette ser jo veldig lovande ut! Kryssar fingrane for sterkare strek og positiv digital om nokon dagar!!! ❤️ Vil veldig gjerne ha deg med over i terminforum. :D

Tusen takk, Smuta ❤️ Ja jeg vurderer å vente til fredag, som var anbefalt testdag ifølge Maigaard, og prøve med Clearblue digital da. Håper virkelig dette klaffer!!!

Back
Topp