Åh, så leit!! Sender mange styrkeklemmar! Ta godt vare på kvarandre. Kva er planen vidare herifrå då?Ingen positiv test i går, og 13 dpo i dag men orket ikke teste engang. Var helt ble da i går, så venter bare mens da...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Åh, så leit!! Sender mange styrkeklemmar! Ta godt vare på kvarandre. Kva er planen vidare herifrå då?Ingen positiv test i går, og 13 dpo i dag men orket ikke teste engang. Var helt ble da i går, så venter bare mens da...
Ingen positiv test i går, og 13 dpo i dag men orket ikke teste engang. Var helt ble da i går, så venter bare mens da...
Vi har et egg på fryst fra andre runden, men er usikker om vi vil prøve en runde privat først siden jeg har lite egg og er «gammel». Men tar vi fryse egget får vi ta denne første mensen.Åh, så leit!! Sender mange styrkeklemmar! Ta godt vare på kvarandre. Kva er planen vidare herifrå då?
Hm, vanskelig å forholde seg til svarene fra klinikkene, men jeg vil tro at de har god erfaring med hva som fungerer etter såpass mange år i bransjen. Står det noe i forskningen du har lest om hvor mye "lavere" sjanse det er med tykk slimhinne? For sjansen for å bli gravid ved ivf blir jo også lavere jo eldre vi blir, og det er også som regel kvaliteten på eggene som blir dårligere. Det var dette jeg lente meg på og det faktum at eggene får et tykkere skall når vi blir eldre, dvs det har vanskeligere for å feste seg. Nå skal det nevnes at vi per definisjon er friske, og har hatt 7 innsett i Norge uten hell. Jeg har endometriose men det skal heller ikke ha noen betydning når det er ivf. Hvorfor ikke egget har festet seg kan være en tilfeldighet selvfølgelig, men nå har jeg hatt to innsett med hatching og blitt gravid begge gangene. Min egen forskning viser så langt at hatching fungerer hvertfall, hehe.
Jeg husker ikke hvor stor myomen hadde vokst til men den presset inn i livmor og de trodde den hadde vokst inn. Det hadde den ikke når den trakk seg tilbake igjen, så jeg hadde lapraskopi i februar i år og ble gravid på første forsøk etter det i slutten av mai og er 16 uker i morgen.
Har prøvd i over 5 år så jeg sliter faktisk litt med å nyte og tro på dette. Det er lett å si for utenforstående at det bare er å slappe av nå, men jeg klarer ikke helt enda. Når magen kommer blir det sikkert mer virkelig
Jeg kjenner godt til de verste skrekk tankene, og de er der for alle som ikke lykkes på egen hånd innen en viss tid tror jeg. Samtidig blir man en fighter i dette løpet her, men piner seg gjennom hormonbehandlinger, måneder med uvisshet, tanker som løper løpsk og oppturer og nedturer om hverandre. Min plan har hele tiden vært å ha en plan. Å kunne se fremover og aldri, aldri planlegge for graviditet, men leve livet som om jeg ikke ble gravid. Alt kan avbestilles og avlyses, men å stoppe opp (som jeg gjorde litt i starten) gjorde bare vondt verre. Å sette livet på vent hadde gjort at tomrommet nok ble enda større.
Selv om jeg nå er over på "the good side" som jeg kaller det, så er det søren meg mye bekymringer en skal ha som gravid også. En helt ny redsel (sikkert farget litt av mine erfaringer), men man vet at alt er så skjørt. I tillegg kommer bekymringer om det er friskt, utvikler seg riktig, vokser som det skal, hjertet banker og fortsetter med det, osv. Men jeg tror på ingen måte jeg er unik som tenker sånn - alle mammaer tenker nok gjennom ulike scenarioer.
Krysser fingrene for at du slipper Athen og at innsettet onsdag blir en liten terminspire
Stor klem herfraIngen positiv test i går, og 13 dpo i dag men orket ikke teste engang. Var helt ble da i går, så venter bare mens da...
Så spennende , da blir det litt mindre å vente med å teste når det er blasto. Håper den sitter for deg/dere. KlemGodt å høre at myomet ikke laget krøll for deg. Til lykke med graviditeten, så herlig
Tenkte gi en liten oppdatering herfra. Jeg er i Århus nå og hadde innsett av blastocyst nå på onsdag. Jeg var jo litt redd for at livmorslimhinnen ville være "for tykk", etter at den ble målt til 14 mm i forkant av eggløsning. Men på dagen for innsett var den krympet til litt over 10 mm. Har lest at dette kan skje etter eggløsning når progesteronet begynner å "ta over" for østrogenet. Jeg hadde jo også begynt på Crinone to dager før innsett.
Jeg er ganske pessimistisk innstilt til dette forsøket. Jeg var jo passert 40 da denne blastocysten ble til. Men prøver tenke positivt. Reiser hjem til gamlelandet allerede i morgen. Så er jeg jo kjemperedd for at stresset med å komme seg hjem, med taxi, buss, og to flyturer skal sabotere for implantasjonen.. Men får trøste meg med at forskning sier at det er trygt å fly, og at midlertidig angst visstnok ikke skal virke nevneverdig inn på muligheter for å bli gravid.
Ingen positiv test i går, og 13 dpo i dag men orket ikke teste engang. Var helt ble da i går, så venter bare mens da...
Tusen takk, vi er mange her inne som trenger den STORE klemmen. Håper vi lykkes snart. Hvordan har du det?Så leit. Sender deg MANGE styrkeklemmer.
Tusen takk, vi er mange her inne som trenger den STORE klemmen. Håper vi lykkes snart. Hvordan har du det?
Da er det ikke lenge før du er i gang igjen, det blir bra! Jeg har bestemt meg for fryseforsøk, og håper det går. Vi har en blasto på frys så setter alle odds i den, så legger vi ikke flere planer før evt senere. Aldri hatt fryseforsøk , får papirene i posten snart så vi må sette oss litt inn i det.Jeg har det fint, går på Trisekvens. Jeg skal til gynekologen mandag 21 september og regner med at jeg starter på sprøyter den uken. Håper jeg starter onsdag/torsdag, og at det blir innsett senest 12.10. Vi skal til Århus, så må rekke en karantene før 2-årsdagfeiring helgen 23-25 oktober! TÅRNFRID!! Jeg skal ha medarbeidersamtale 23 oktober og kommer da til å si at jeg med stor sannsynlighet blir sykemeldt et par uker veldig snart. Så rekker de å skaffe vikar.. Endelig fredag!! Hvordan går det med deg? Er du klar for å hive deg på igjen?
Herleg at du er i gang igjen, Saltvann!!! Denne gongen skal det bli klaff!! Kva er Trisekvens? Går du på DHEA også? Blir det lang protokoll på deg igjen som sist? Høyrest ut som ein god plan med sjukmelding.Jeg har det fint, går på Trisekvens. Jeg skal til gynekologen mandag 21 september og regner med at jeg starter på sprøyter den uken. Håper jeg starter onsdag/torsdag, og at det blir innsett senest 12.10. Vi skal til Århus, så må rekke en karantene før 2-årsdagfeiring helgen 23-25 oktober! TÅRNFRID!! Jeg skal ha medarbeidersamtale 23 oktober og kommer da til å si at jeg med stor sannsynlighet blir sykemeldt et par uker veldig snart. Så rekker de å skaffe vikar.. Endelig fredag!! Hvordan går det med deg? Er du klar for å hive deg på igjen?
Herleg at du er i gang igjen, Saltvann!!! Denne gongen skal det bli klaff!! Kva er Trisekvens? Går du på DHEA også? Blir det lang protokoll på deg igjen som sist? Høyrest ut som ein god plan med sjukmelding.
Her er eg 6+1 i dag og er blitt 50% sjukmeldt pga kvalme og trøttheit. Ein lettelse! Var utruleg kvalm med nr. 1 også, nesten gjennom heile svangerskapet. Men var ikkje sjukmeldt. Det var aldeles jævlig, så har ikkje planar om å pressa meg på den måten igjen. Har heldigvis veldig forståelsesfull arbeidsgivar, som er opptatt av å legga best mogleg til rette. For øvrig er eg jo veldig glad for symptoma eg har, det beroliger meg litt. Og det er noko heilt anna psykisk å vera dårleg pga graviditet enn pga IVF... Har vore mykje meir redd for at det skal gå galt denne gongen enn med nr. 1, ettersom vegen hit har vore så tøff. Men begynner å tru litt meir på det no. Den neste store milepælen blir TUL på torsdag, har skikkeleg nedtelling til det! Me håpar veldig at me får høyra og sjå minst eitt og gjerne to (!) bankande og blinkande hjerte.
Heier på dykk alle her, håpar de kjem etter inn på terminforum snart! Og eg vil veldig gjerne fortsetta å henga her med dykk også!
Da er det ikke lenge før du er i gang igjen, det blir bra! Jeg har bestemt meg for fryseforsøk, og håper det går. Vi har en blasto på frys så setter alle odds i den, så legger vi ikke flere planer før evt senere. Aldri hatt fryseforsøk , får papirene i posten snart så vi må sette oss litt inn i det.
Godt å høre at myomet ikke laget krøll for deg. Til lykke med graviditeten, så herlig
Tenkte gi en liten oppdatering herfra. Jeg er i Århus nå og hadde innsett av blastocyst nå på onsdag. Jeg var jo litt redd for at livmorslimhinnen ville være "for tykk", etter at den ble målt til 14 mm i forkant av eggløsning. Men på dagen for innsett var den krympet til litt over 10 mm. Har lest at dette kan skje etter eggløsning når progesteronet begynner å "ta over" for østrogenet. Jeg hadde jo også begynt på Crinone to dager før innsett.
Jeg er ganske pessimistisk innstilt til dette forsøket. Jeg var jo passert 40 da denne blastocysten ble til. Men prøver tenke positivt. Reiser hjem til gamlelandet allerede i morgen. Så er jeg jo kjemperedd for at stresset med å komme seg hjem, med taxi, buss, og to flyturer skal sabotere for implantasjonen.. Men får trøste meg med at forskning sier at det er trygt å fly, og at midlertidig angst visstnok ikke skal virke nevneverdig inn på muligheter for å bli gravid.
Hei Gikk det greit å komme seg hjem? Vi drar til Århus i oktober en gang. Hadde du AHA? Så spent for deg og håper du får en svært hyggelig test snart!! Når kan du teste?
Hei! Oktober nærmer seg fort, ønsker dere masse lykke til! Har du barn fra før? Jeg er 40 og foreløpig barnløs..
Det gikk heldigvis fint med flyturene hjem. Det er ikke direkteflyvinger til Århus lenger, så det ble 2 take-offs og landinger, men ingenting jeg har lest eller hørt fra fagfolk tyder på at flyvinger kan ødelegge for implantasjon. Men jeg har litt flyskrekk..prøvde å slappe av så godt jeg kunne bak munnbindet ;P
Jeg er på dag 9 dpo idag så statistisk sett pågår implantasjonen nå, hvis jeg er heldig. Har planer om å teste på tirsdag, selv om Maigaard anbefalte å vente til fredag.
Det ble ikke utført AHA, selv om jeg bad om at det skulle gjøres i epost til Maigaard et par måneder før jeg dro ned til de ifbm mitt første forsøk i januar. Nå fikk jeg satt inn en blastocyst fra januar-forsøket. Aner ikke hvorfor AHA ikke ble gjort, mulig det gikk i glemmeboka hos de, eller at jeg må skylde på meg selv som glemte å minne de på det under uttaket. Men tenker på det nå, hva hvis blastocysten ikke "hatcher" pga hardt skall. Det er mye som kan gå galt i denne prosessen. Jeg blir veldig sliten av crinone også, så det er ikke lett å holde seg aktiv for å få igang sirkulasjonen. Hadde store planer om daglige turer, men jeg må ta det annenhver dag. Pusle litt i huset med lett husarbeid istedenfor..
Skal poste resultatet av testen her inne.. Men har ingen god følelse. Masse murringer og svake "stikk", men det hadde jeg jo i januar også, så tilskriver det til Crinone.
Den kvalmen er noe dritt, men jeg valgte også å ta det som et godt tegn. Ble nesten stressa om jeg ikke var kvalm en dag Bra du har sykmeldt deg og har en forståelsesfull arbeidsgiver, nå skal du bare ta vare på deg selv! Sååå spennende med UL på torsdag!Herleg at du er i gang igjen, Saltvann!!! Denne gongen skal det bli klaff!! Kva er Trisekvens? Går du på DHEA også? Blir det lang protokoll på deg igjen som sist? Høyrest ut som ein god plan med sjukmelding.
Her er eg 6+1 i dag og er blitt 50% sjukmeldt pga kvalme og trøttheit. Ein lettelse! Var utruleg kvalm med nr. 1 også, nesten gjennom heile svangerskapet. Men var ikkje sjukmeldt. Det var aldeles jævlig, så har ikkje planar om å pressa meg på den måten igjen. Har heldigvis veldig forståelsesfull arbeidsgivar, som er opptatt av å legga best mogleg til rette. For øvrig er eg jo veldig glad for symptoma eg har, det beroliger meg litt. Og det er noko heilt anna psykisk å vera dårleg pga graviditet enn pga IVF... Har vore mykje meir redd for at det skal gå galt denne gongen enn med nr. 1, ettersom vegen hit har vore så tøff. Men begynner å tru litt meir på det no. Den neste store milepælen blir TUL på torsdag, har skikkeleg nedtelling til det! Me håpar veldig at me får høyra og sjå minst eitt og gjerne to (!) bankande og blinkande hjerte.
Heier på dykk alle her, håpar de kjem etter inn på terminforum snart! Og eg vil veldig gjerne fortsetta å henga her med dykk også!
Så godt for deg å være igang igjen, nå går tiden fort frem til neste forsøk! Vi skal feire 2-årsdag til helgen, så vet at du potensielt har litt å henge fingrene i ogsåJeg har det fint, går på Trisekvens. Jeg skal til gynekologen mandag 21 september og regner med at jeg starter på sprøyter den uken. Håper jeg starter onsdag/torsdag, og at det blir innsett senest 12.10. Vi skal til Århus, så må rekke en karantene før 2-årsdagfeiring helgen 23-25 oktober! TÅRNFRID!! Jeg skal ha medarbeidersamtale 23 oktober og kommer da til å si at jeg med stor sannsynlighet blir sykemeldt et par uker veldig snart. Så rekker de å skaffe vikar.. Endelig fredag!! Hvordan går det med deg? Er du klar for å hive deg på igjen?
Hei Frøkenblå Det er jo kjempepositivt med murringer og stikk!! Jeg har trua!! Veldig spent sammen med deg!! Jeg vil anta at de ville forhørt seg med deg om AHA, dersom de mente at det ville være gunstig for deg. Du sitter i karantene nå? Vi var hos Maigaard i august, men i Odense, da det var gult. Egget ble ikke befruktet, så fikk ikke testet ut AHA. Neste gang blir det Århus, rødt eller ikke! Vi har 2 barn, en på 9 og en på snart 2. (Ivf på sistemann)
God ruging og tenk positive tanker !!