Vi over 38

Ja, det skal det!! Idag dro en kollega meg inn til siden og ville "kosesnakke". Hun lurte på hvordan barnehagestart og "bla, bla" hadde gått. Så sa hun: " ja, tenker dere flere etterhvert da?" Jeg bare "nei, vi har bestemt oss for at vi er fornøyd sånn som det er." Utrolig kleint og det gjennomskuet jeg! Så hun har fått beskjed om å snoke litt... Nå går jeg og lurer litt.... Jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil si noe om ivf styret til NOEN på jobb, men jeg vil heller ikke gjøre meg upopulær på jobb ved å plutselig å bli sykemeldt i to uker. Så jeg tenker å si noe som at jeg må gjøre et inngrep og blir dessverre sykemeldt i to uker... Hva tenker du? Så håper jeg det ikke blir flere spørsmål, men da får de litt tid på seg til å finne en vikar. Så får jeg bare gå utifra at det blir eggløsningssprøyte samme kveld som jeg har vært hos gynekologen, ellers så blir alt utsatt et par dager. Kom gjerne med forslag om du har noen... Nok om meg! Hvordan går det med rugingen? :)
Jeg var sykemeldt 2-3 uker etter lapraskopi. Kommer an på hva som fjernes hvor lang tid man trenger. Fikk 1 uke på cyste, 2 uker (trengte 3) for muskelknute.

Jeg var sykemeldt 2-3 uker etter lapraskopi. Kommer an på hva som fjernes hvor lang tid man trenger. Fikk 1 uke på cyste, 2 uker (trengte 3) for muskelknute.

Så mange takk for forslag!! Ja, det kunne kanskje vært noe!! Jeg vil jo ikke lyve, men må ha noe å svare om folk er frekke nok til å spørre. Dette skal jeg absolutt tenke på. Tusen takk :) :Heartred

Fikk svar på de to eggene som skulle dyrkes videre i dag, og ingen ble fryst ned. Så da håper vi det beste for det som er satt inn. Tester hver dag for å se når ovitrellen går ut. Føler meg litt gærn:wacky:Kan ikke denne tiden gå litt raskere...

.

Åh, kjære gode Vårsol. Heiar sånn på deg!!! Tøffe månader framover, sender deg masse styrkeklemmmar! ❤️ Og godt å høyra at de kan ha litt galgenhumor oppi alt. Og også fint at legane tar hensyn til barneønsket. Håpar sånn at behandlinga går supert og at du og mannen snart er i gang med IVF igjen.

Last edited:
Så brutalt dette er NyPrøver, da håper jeg så inderlig det går veien for deg denne gangen, og det skal det bare gjøre!:Heartred Masse lykkeønskninger fra Vårsol!

Fikk svar på de to eggene som skulle dyrkes videre i dag, og ingen ble fryst ned. Så da håper vi det beste for det som er satt inn. Tester hver dag for å se når ovitrellen går ut. Føler meg litt gærn:wacky:Kan ikke denne tiden gå litt raskere...

Fikk svar fra Riksen i dag! De har dessverre fullt i forhold til min neste syklus, men de har reservert uttak på den neste, så da blir det uttak i uke 46!! To lange måneder å vente, men er lykkelig over å være igang igjen og kaaaanskje til og med gravid før jul! :Heartpink:Heartpink

Ja, håper det av hele meg!! :) :) Tusen takk :Heartred

Hmm, kommer det frem på sykmeldingen at legen er gynekolog? Ellers er fjerning av cyster innafor. Jeg husker ikke helt hvor lang sykmelding jeg fikk for jeg ble operert en fredag, men den ble forlenget pga infeksjon. Sjefen min tok samme inngrep et par år senere, og var litt sjokkert over hvor dårlig hun ble - hun var nok borte i to uker... Når det gjelder tidspunkt kan du jo si et tidsrom, og så si at inngrepet ble fremskyndet/utsatt. Jeg fikk komme til tidligere pga en avbestilt time. ;)

God morgen, kjære Lura :) Nei, det kommer vel ikke direkte frem at legen er gynekolog. Det er bare det at jeg blir ikke overrasket om daglig leder googler legen. De lurer nok veldig på om jeg skal ha en til, ettersom jeg kommer tilbake etter permisjonen, til tross for mye styr mens jeg var borte. Jeg tror jeg går for sykemelding grunnet behandling, og hvis det blir noen flere spørsmål, sier jeg fjerning av cyster. Kjenner at jeg får helt angst av alt med jobben. Det er nesten bare nye folk der, og det er veldig hyggelig. Det ble ny ledelse rett før jeg ble sykemeldt. Jeg har bare sånn på følelsen av at de vil ha meg ut, av en eller annen merkelig grunn. Ingen god følelse. Mulig fordi jeg har høyere lønn enn de de i utgangspunktet ønsker. De har uansett ingenting å "ta" meg på. Jeg gjør en strålende jobb, er veldig nøye og aldri borte fra jobb. (Bortsett fra når vannet går halvveis i svangerskapet, og også da jobbet jeg 1 dag!) Jeg "fornektet" det og tenkte at det sikkert bare er urin. Mange lekker jo i svangerskapet. Likevel så visste jeg. Men anyway!! Tusen takk for tips!! Du er god å ha :) I likhet med alle andre her inne :Heartred

Last edited:
Kom opp ved flere anledninger da jeg googlet det, så da spurte jeg også på sykehuset. De svarte bare med et ja,så da tok jeg det som at der jeg hadde lest var korrekt:happy3

Så flott, kjempebra resultat!! Men hvor har du fått høre at det blir få egg med Menopur? Jeg har alltid hatt få egg (har lav amh) og egentlig også understimulert, men har alltid blitt satt på Menopur...

Da er jeg 7dpo, startet dag 5 med å teste ut ovitrellen. Er det andre som er så «gale» som meg med testingen??:yuck::wacky: ved første ivf testet jeg positivt 9 dpo. Og håper så denne gangen At det skal gå bra.

Vedlegg

• F82070B2-1AFF-4C29-8E55-03D5E1034A77.jpeg
    F82070B2-1AFF-4C29-8E55-03D5E1034A77.jpeg
    8,9 KB · Visninger: 89
Ja, men det ser ut som skygge test. Har ikke erfaring med strips. Har du?
Kom streken innen testtiden? Har ikke hatt noen skyggestreker og er generelt dårlig på streker og syned det er vanskelig å se om det er farge når de er svake. Kjørte tester som deg, 7dpo er utvannet test, 8dpo tror jeg er ovitrelle og strekere babystrek fra 10dpo.

Vedlegg

• 20200604_205550.jpg
    20200604_205550.jpg
    38,2 KB · Visninger: 72
Kom streken innen testtiden? Har ikke hatt noen skyggestreker og er generelt dårlig på streker og syned det er vanskelig å se om det er farge når de er svake. Kjørte tester som deg, 7dpo er utvannet test, 8dpo tror jeg er ovitrelle og strekere babystrek fra 10dpo.
Ja, den gjorde det. Tok en til i går kveld som så slik ut. Får prøve en etter jobb i dag, og se om det er to streker.

Vedlegg

• 1BE497E6-E628-4374-924B-93E1427F45CF.jpeg
    1BE497E6-E628-4374-924B-93E1427F45CF.jpeg
    15,8 KB · Visninger: 88
Gikk på en test til nå før jobb, og den var bare skygge. Da får jeg tenke at testen i går var kanskje noe feil med:(

Gikk på en test til nå før jobb, og den var bare skygge. Da får jeg tenke at testen i går var kanskje noe feil med:(
Men var den på morgenurin eller utvannet? Tror det er veldig sjelden at det er noe feil når testen er såpass positiv som den siste du la ut bilde av. Krysser fingrene for deg :Heartred

Men var den på morgenurin eller utvannet? Tror det er veldig sjelden at det er noe feil når testen er såpass positiv som den siste du la ut bilde av. Krysser fingrene for deg :Heartred[/QUOTE
Var på dagen, men fra en så strek til ingen så blir man helt nedbrutt. Men vært gjennom dette så vet jo hva utfallet kan bli.

Back
Topp