Vi over 38

Hei! Jeg slenger meg på i denne tråden. Opprettet bruker på forumet her i januar, da jeg som 40-åring og single skulle prøve få mitt første barn, gjennom IVF i Danmark (Maigaard). Alt gikk bra med stimuleringen, fikk ut 15 egg, men kun 4 ble normalt befruktet. Av disse satte jeg inn et 2-dagers embryo. Ble ikke gravid. Men..det ble også en blastocyst av god kvalitet av dette forsøket. Den har ligget på frys siden januar, men nå i september skal jeg ha et fryseforsøk med denne. Hvis alt går som planlagt. Skal ha kontroll av livmorslimhinnen nå på tirsdag og for å planlegge når Ovitrelle skal settes.

Jeg kjøpte en "3-pakk løsning" hos Maigaard, men er usikker på om fryseforsøket teller som ett forsøk, eller er det snakk om 3 runder med stimulering og egguttak? Jeg vurderer å droppe videre behandling hos Maigaard etter dette kommende fryseforsøket. Selv om hormonnivåene mine er gode, er jeg nå nærmere 41 år enn 40.. Jeg tror jeg satser på eggdonasjon/dobbeldonasjon dersom kommende fryseforsøk ikke går riktig veg..

Er egentlig skikkelig trist og nedstemt om dagen, og det hjelper sikkert ikke på. Hadde aldri trodd jeg skulle sitte her som 40-åring, uten mann og barn.

Heier på dere alle!
Det bruker å være 3 runder med uttak. Noen plasser får man byttet et forsøk med to frysforsøk feks.

Krysser fingrene for at en spire klamrer seg fast i september! Lykke til!

Da fikk jeg telefon, en av tre var utviklet seg. Så det ble ikke to inn. Får håpe det overlever frem til 14 da.

Hei! Jeg slenger meg på i denne tråden. Opprettet bruker på forumet her i januar, da jeg som 40-åring og single skulle prøve få mitt første barn, gjennom IVF i Danmark (Maigaard). Alt gikk bra med stimuleringen, fikk ut 15 egg, men kun 4 ble normalt befruktet. Av disse satte jeg inn et 2-dagers embryo. Ble ikke gravid. Men..det ble også en blastocyst av god kvalitet av dette forsøket. Den har ligget på frys siden januar, men nå i september skal jeg ha et fryseforsøk med denne. Hvis alt går som planlagt. Skal ha kontroll av livmorslimhinnen nå på tirsdag og for å planlegge når Ovitrelle skal settes.

Jeg kjøpte en "3-pakk løsning" hos Maigaard, men er usikker på om fryseforsøket teller som ett forsøk, eller er det snakk om 3 runder med stimulering og egguttak? Jeg vurderer å droppe videre behandling hos Maigaard etter dette kommende fryseforsøket. Selv om hormonnivåene mine er gode, er jeg nå nærmere 41 år enn 40.. Jeg tror jeg satser på eggdonasjon/dobbeldonasjon dersom kommende fryseforsøk ikke går riktig veg..

Er egentlig skikkelig trist og nedstemt om dagen, og det hjelper sikkert ikke på. Hadde aldri trodd jeg skulle sitte her som 40-åring, uten mann og barn.

Heier på dere alle!
Hei og velkommen! Så synd å høre at det ikke gikk på 1. forsøk, men krysser fingrene for at du lykkes på fryseforsøk! Jeg forstår godt at du er trist og nedstemt, jeg har også hatt perioder hvor jeg føler at alt er håpløst og ingenting går min vei, men da er det så fint å ha funnet en gruppe med fine damer som backer hverandre! Jeg har stor respekt for dere som går gjennom dette alene, selv jeg som har mann og et barn fra før kan føle meg veldig ensom i prosessen innimellom. Og da er det så deilig å kunne snakke med likesinnede og dele tanker og erfaringer som en evt partner heller ikke kan relatere seg til. Håper du finner den støtten du trenger her, vi heier på deg også!! :)

Tusen takk for den fine velkomsten av dere her inne, det varmet virkelig!! :Heartbigred
Jeg skal lese tråden mer grundig i ettermiddag, og se mer av hva slags erfaringer dere har gjort dere :love2

Da er jeg ruger til et perfekt 8 delt egg. Og kanskje to som klarer utvikle seg frem til onsdag blir lagt på frys. ❤️

Så flott Nyprøver, selv om du helst kunne tenkt deg to, så er dette så mye bedre enn det tross alt kunne gått også, i andre enden av skalaen. Masse masse lykke til med ruging!:Heartred

Da er jeg ruger til et perfekt 8 delt egg. Og kanskje to som klarer utvikle seg frem til onsdag blir lagt på frys. ❤️

På tur hjem fra uttak nå, og med tanke på at jeg hørte at med Menopur ble det få egg, men bra egg, er jeg litt i ekstase for at at de fikk hentet ut 14 egg:smiley-bounce016
Så nå venter vi spent på hvor mange som blir med videre :smiley-angelic001 venter til over neste mens med innsett siden jeg ble overstimulert sist, sa får vi se om det klaffer med det første egget eller om jeg har litt flere å gå på:dance008 :Heartred

Hei jenter, en liten oppdatering herfra etter sykehuset idag. Pga hissigheten og graden på svulsten, så anbefalte legene cellegift i 4 måneder med oppstart allerede fra imorgen av, etterfulgt av stråling i 3 uker. Samtidig skal jeg ta en hormonsprøyte som skal beskytte eggstokkene underveis. På nyåret skal vi ta en ny vurdering og nye prøver for å finne ut når jeg er klar for å fortsette ivf-behandlingen igjen. Har vært og prøvd parykk idag, da kuren jeg skal på er ganske heftig. Surrealistisk hele greien og ikke det jeg håpet på, men har ihvertfall datoer og et tidsperspektiv å forholde meg til. Så må jeg bare sørge for å bli frisk så fort som mulig. Jeg kommer sterkere tilbake, jeg lover!:Heartred
Imens skal jeg fortsette å følge med og heie på dere her inne. Dagen for når jeg endelig kan sette inn vår lille eskimo, og å lese at dere en etter en blir gravide her inne, skal holde motet mitt oppe og gjøre meg sterk, denne kampen skal jeg vinne så fort som mulig :Heartred
God klem fra Vårsol.
Du er så tøff! Dette skal gå bra, og men den innstillingen så hjelper det veldig. Heldigvis lever vi i Norge, men mange dyktige leger som vet hva de gjør. Heier på deg, og bare kast ut alle følelsene du kan ha i denne prosessen. Stor klem❤️

Jeg begynner på piller ikveld! I forbindelse med behandling, ikke dop :laughing001:talk017 og vi er i gang- IGJEN!! FOR SISTE GANG, VELLYKKET SÅDAN!! :talk017

På tur hjem fra uttak nå, og med tanke på at jeg hørte at med Menopur ble det få egg, men bra egg, er jeg litt i ekstase for at at de fikk hentet ut 14 egg:smiley-bounce016
Så nå venter vi spent på hvor mange som blir med videre :smiley-angelic001 venter til over neste mens med innsett siden jeg ble overstimulert sist, sa får vi se om det klaffer med det første egget eller om jeg har litt flere å gå på:dance008 :Heartred

Det er jo fantastisk!! Det blir spennende å følge deg :) :)

Hei jenter, en liten oppdatering herfra etter sykehuset idag. Pga hissigheten og graden på svulsten, så anbefalte legene cellegift i 4 måneder med oppstart allerede fra imorgen av, etterfulgt av stråling i 3 uker. Samtidig skal jeg ta en hormonsprøyte som skal beskytte eggstokkene underveis. På nyåret skal vi ta en ny vurdering og nye prøver for å finne ut når jeg er klar for å fortsette ivf-behandlingen igjen. Har vært og prøvd parykk idag, da kuren jeg skal på er ganske heftig. Surrealistisk hele greien og ikke det jeg håpet på, men har ihvertfall datoer og et tidsperspektiv å forholde meg til. Så må jeg bare sørge for å bli frisk så fort som mulig. Jeg kommer sterkere tilbake, jeg lover!:Heartred
Imens skal jeg fortsette å følge med og heie på dere her inne. Dagen for når jeg endelig kan sette inn vår lille eskimo, og å lese at dere en etter en blir gravide her inne, skal holde motet mitt oppe og gjøre meg sterk, denne kampen skal jeg vinne så fort som mulig :Heartred
God klem fra Vårsol.

Hei kjære Vårsol :) Ikke helt det du håpet på, men iallfall MYE bedre enn flere år med behandling. Sikkert en tøff behandling, men du er jo en tøff jente, så det kommer til å gå veldig bra! Så "starter" du frisk til 2021 og får baby iløpet av året, i likhet med resten av oss! :Heartred Jeg er veldig glad for at fortsetter å følge gruppen, ingen grunn til å ikke gjøre det. Du er fortsatt over 38, og du blir gravid en vakker dag. Heier på deg!! :smiley-bounce016Masse lykke til idag, du er garantert spent første behandlingsdag. Stor klem fra Saltvann :Heartred

Så flott, kjempebra resultat!! Men hvor har du fått høre at det blir få egg med Menopur? Jeg har alltid hatt få egg (har lav amh) og egentlig også understimulert, men har alltid blitt satt på Menopur...

Back
Topp